Η επανεκκίνηση της Renault στην Ελλάδα: Η Taavura, ο Σίρτης και το στρατηγικό πλάνο που αλλάζει τα δεδομένα


Η Ελλάδα μπαίνει ξανά στον χάρτη της Renault με σχέδιο, δυναμική και... πρόσωπα που ξέρουν πώς να το κάνουν.

Η Renault «επιστρέφει» δυναμικά στην ελληνική αγορά. Με νέο εισαγωγέα την Grand Automotive Hellas, υπό την ηγεσία του πολύπειρου, κ. Στήβεν Σίρτη και την ισχυρή υποστήριξη του διεθνούς ομίλου Taavura, εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην παρουσία της στην Ελλάδα. Στόχος είναι η πλήρης επανεκκίνηση, με διαθεσιμότητα όλης της ευρωπαϊκής γκάμας, ανταγωνιστικές τιμές, αναβάθμιση του δικτύου και αξιοποίηση της διεθνούς τεχνογνωσίας. Η στρατηγική στοχεύει σε μερίδιο αγοράς που να ευθυγραμμίζεται με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά και άμεση διάθεση στον Έλληνα καταναλωτή των προηγμένων προϊόντων και υπηρεσιών της γαλλικής φίρμας. Από ότι διαφαίνεται, τα καλύτερα για τους Γάλλους, είναι μπροστά.

Νέα εποχή Renault

Υπάρχουν «επανεκκινήσεις» που μοιάζουν περισσότερο με μια τυπική διαδικασία, κάτι σαν αλλαγή σκυτάλης χωρίς ουσιαστικό βάθος. Και υπάρχουν κι εκείνες που επαναπροσδιορίζουν πλήρως την εικόνα μιας εταιρείας στην αγορά. Η πρόσφατη παρουσίαση της Grand Automotive Hellas, της νέας επίσημης εισαγωγικής των Renault και Dacia, ανήκει ξεκάθαρα στη δεύτερη κατηγορία.

Το διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι, σε μια προσεγμένη εκδήλωση σε έναν σύγχρονο πολυχώρο, όπου η αισιοδοξία και τα χαμόγελα περίσσευαν, συνοδευόμενα από την εμφανή αυτοπεποίθηση των νέων μάνατζερ της εταιρείας. Μαζί τους, τα έμπειρα και ικανά στελέχη της Renault που παραμένουν στο δυναμικό, διαμορφώνουν ένα ενιαίο σχήμα που καλείται να υλοποιήσει ένα φιλόδοξο –αλλά απολύτως στοχευμένο– πλάνο. Ένα εγχείρημα που δείχνει να έχει και γνώση και πρόθεση.

Με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, στρατηγικό βάθος και εμφανή αυτοπεποίθηση, η Renault δηλώνει με τρόπο πειστικό ό,τι «επιστρέφει» στην Ελλάδα για να διεκδικήσει πρωταγωνιστικό ρόλο. Και όλα δείχνουν πως αυτή τη φορά, δεν πρόκειται απλώς για υπόσχεση, αλλά για πραγματική πρόθεση.

Επανεκκίνηση με ουσία

Στο επίκεντρο της νέας προσπάθειας βρίσκεται ο Στήβεν Σίρτης, ο οποίος ηγείται της Grand Automotive Hellas. Ένα στέλεχος με μακρά πορεία σε κορυφαίες θέσεις ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών, που γνωρίζει σε βάθος την εγχώρια αγορά, τις δυναμικές της, αλλά και τα στρατηγικά της κενά.

«Θα φέρουμε όλα τα μοντέλα. Ό,τι λανσάρεται στη Γαλλία θα έρχεται άμεσα και στην Ελλάδα, με ανταγωνιστικές τιμές. Θέλουμε να φέρουμε τη Renault στη θέση που της αξίζει», δήλωσε ξεκάθαρα στην παρουσίαση.

Και αυτή η φράση, αντί για ευχολόγιο, περιγράφει την πυξίδα του νέου επιχειρηματικού σχεδίου.

Ομάδα που συνδυάζει εμπειρία και φρέσκια δυναμική

Η Grand Automotive Hellas έχει ήδη συγκροτήσει ένα δυναμικό επιτελείο που συνδυάζει γνώση, εμπειρία και ευρωπαϊκή μεθοδολογία. Έμπειρα στελέχη από την ελληνική αγορά, με γνώση των καταναλωτικών συνηθειών και του δικτύου, αλλά και νέα στελέχη, με τεχνογνωσία σε retail management, customer experience και logistics.

Είναι σαφές πως η δομή της εταιρείας χτίστηκε όχι απλώς για να υποστηρίξει πωλήσεις, αλλά για να θεμελιώσει μια νέα σχέση εμπιστοσύνης με την ελληνική αγορά.

Η ισχύς της Taavura

Το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα αυτής της νέας εποχής έχει όνομα: Taavura Holdings Ltd.

Με έδρα το Ισραήλ και ιστορία 75+ ετών, η Taavura είναι ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους μεταφορών και αυτοκινητικής διανομής στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Διαθέτει:

  • 70+ θυγατρικές, πάνω από 5.600 εργαζομένους και δραστηριότητα σε logistics, after-sales, leasing, ενέργεια και βιομηχανικές υπηρεσίες.
  • Μέσω της Grand Automotive Group, δραστηριοποιείται σε 15 χώρες, διανέμοντας μάρκες όπως Renault, Dacia, Nissan, MG, Ford, Hyundai και αρκετές κινέζικες μάρκες.
  • Διαχειρίζεται περισσότερα από 60.000 οχήματα ετησίως, μέσω δικτύου 150 ανεξάρτητων συνεργατών και 25 ιδιόκτητων σημείων πώλησης στην Ευρώπη.
  • Συνδυάζει την εμπειρία του κλασικού εισαγωγέα με τις υπηρεσίες ενός οργανωμένου παρόχου ψηφιακής και φυσικής εμπειρίας αγοράς.
  • Παράλληλα, επενδύει στην καινοτομία με το Quantum Hub, ένα τεχνολογικό cluster που προωθεί συνεργασίες με startups και παγκόσμιους ομίλους όπως η Hyundai και η VDL.

Το πλεονέκτημα για την ελληνική αγορά είναι προφανές: δεν ξεκινάει από το μηδέν. Αντιθέτως, η Grand Automotive Hellas έρχεται με έτοιμη υποδομή, διασύνδεση, εμπειρία και γνώση από προηγούμενες αγορές.

Στόχος: το μερίδιο που αξίζει στη Renault

Ο στόχος που έχει τεθεί είναι απολύτως σαφής: Η Renault να αποκτήσει στην Ελλάδα μερίδιο αγοράς αντίστοιχο με αυτό που διατηρεί στην Ευρώπη. Σήμερα, η γαλλική μάρκα καταγράφει στην Ε.Ε. ένα σταθερό ποσοστό περίπου 6% με 7%, ενώ ο Όμιλος Renault συνολικά - μαζί με τη Dacia - αγγίζει το 10% με 11%, ενισχυμένος από την ταχύτατα αναπτυσσόμενη γκάμα ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων. Η Grand Automotive Hellas δεν κρύβει την πρόθεσή της να τοποθετήσει την ελληνική αγορά μέσα σε αυτό το εύρος, δηλαδή στον μέσο ευρωπαϊκό όρο...

Απ΄ ότι διαφαίνεται η ελληνική αγορά παύει να αντιμετωπίζεται ως… δεύτερης ταχύτητας και εντάσσεται για πρώτη φορά μετά από καιρό στον ευρωπαϊκό χάρτη της Renault, ισότιμα, οργανωμένα και με ξεκάθαρους στόχους.

Τι να περιμένει ο Έλληνας καταναλωτής

Για τον τελικό καταναλωτή, η αλλαγή αυτή δεν είναι μια «διοικητική λεπτομέρεια». Αντιθέτως, αναμένεται να φέρει άμεσα και απτά οφέλη:

  • Πιο ανταγωνιστικές τιμές: Χάρη στη διαχείριση αποθεμάτων και την εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές τιμολογιακές πρακτικές.
  • Ταχύτερη διαθεσιμότητα: Ό,τι λανσάρεται στη Γαλλία, θα φτάνει άμεσα και στην Ελλάδα.
  • Ενισχυμένες υπηρεσίες: After-sales, προγράμματα συντήρησης, χρηματοδοτικά εργαλεία και ένα πλήρως αναβαθμισμένο δίκτυο συνεργατών.
  • Τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα: Με επιλογές από hybrid και plug-in hybrid έως 100% ηλεκτρικά, χωρίς εκπτώσεις στον εξοπλισμό.

Η νέα και προηγμένη τεχνολογικά γκάμα του Ομίλου Renault

Τα "όπλα" στη φαρέτρα της Grand Automotive Hellas θα είναι τα νέα μοντέλα της Renault και Dacia που συνδυάζουν τεχνολογικές καινοτομίες, και φέρουν τη βαριά υπογραφή ενός κατασκευαστή που μετράει περισσότερα από 125 χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά (ιδρύθηκε το 1899 από τους τους αδελφούς Λουί, Μαρσέλ και Φερνάν Ρενό στη Γαλλία).

Renault

  • Clio E-Tech: υβριδικό, compact, προσιτό και αποδοτικό.
  • Captur / Austral/Symbioz: Crossover με PHEV και infotainment τελευταίας γενιάς.
  • Megane / Scenic E-Tech: Ηλεκτροκίνηση με αυτονομία και κορυφαίες τεχνολογίες.
  • Renault 5 E-Tech: Το μικρό EV που ήρθε να αναμένεται να ταράξει τα νερά.
  • Rafale: Η νέα ναυαρχίδα. Coupé SUV με 200+ ίππους, 4Control Advanced τετραδιεύθυνση και premium χαρακτήρα.

Dacia

  • Sandero: Το best-seller της Ευρώπης για το 2024.
  • Duster: Νέα γενιά με ποιοτικό άλμα.
  • Jogger Hybrid: Οικογενειακό 7-θέσιο με υβριδική τεχνολογία.
  • Spring EV: Από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς.

Τα καλύτερα είναι μπροστά

Αυτό που αποκομίσαμε από την παρουσίαση της Grand Automotive Hellas, δεν ήταν απλώς η έναρξη μιας νέας συνεργασίας. Ήταν ξεκάθαρη διάθεση της εταιρείας να τοποθετήσει τη Renault ξανά στον πυρήνα της ελληνικής αγοράς, λανσάροντας προϊόντα και υπηρεσίες ανάλογες με τις προσδοκίες που γεννά το όνομα της Renault στον Έλληνα καταναλωτή.

Με την τεχνογνωσία της Taavura, την ηγεσία του κ. Σίρτη, το μοντέρνο οργανόγραμμα και το όραμα μιας πλήρους αναδιοργάνωσης, η νέα εποχή της Renault στην Ελλάδα έχει ήδη ξεκινήσει.