img

Η ιστορία του ελληνικού οδικού δικτύου: Στα χρόνια του Όθωνα

Παρακολουθούμε σήμερα τα πρώτα βήματα για την κατασκευή οδικού δικτύου στο ελληνικό βασίλειο. Kατά την Οθωνική περίοδο, ο εθνικός χώρος αναδιοργανώθηκε και το κράτος λειτούργησε ως εισιτήριο προς τη νεωτερικότητα. Αναλόγως λειτούργησαν και οι οδοί που κατασκευάστηκαν. 13/12

Η ιστορία του ελληνικού οδικού δικτύου: Στα χρόνια του Όθωνα

Παρακολουθούμε σήμερα τα πρώτα βήματα για την κατασκευή οδικού δικτύου στο ελληνικό βασίλειο. Kατά την Οθωνική περίοδο, ο εθνικός χώρος αναδιοργανώθηκε και το κράτος λειτούργησε ως εισιτήριο προς τη νεωτερικότητα. Αναλόγως λειτούργησαν και οι οδοί που κατασκευάστηκαν.

13/12

Η ιστορία του ελληνικού οδικού δικτύου: Στα χρόνια του Αλή πασά

Ξεκινούμε μια απόπειρα ιχνηλάτησης της δημιουργίας του οδικού δικτύου στη χώρα μας, εκκρεμότητα που, πάντως, βαραίνει όλους μας και την επιστημονική κοινότητα. Επισκεπτόμαστε πρώτα τον 19ο αιώνα και το οδικό δίκτυο, τις οδεύσεις που οι μηχανικοί οι οποίοι υπηρέτησαν τον Αλή πασά σχεδίασαν και διάνοιξαν, με την υποχρεωτική… βοήθεια των κατοίκων.

7/12

100 χρόνια ταξί στην Ελλάδα - Μέρος Ε'

Ολοκληρώνουμε σήμερα την ενότητα για την ιστορία των ταξί στη χώρα μας, μέχρι την ίδρυση του ΣΑΤΑ, συνδικάτο που ηγείται των αγωνιστικών κινητοποιήσεων των οδηγών και των ιδιοκτητών σήμερα εν μέση οδώ. Ακριβώς αυτή την ιστορία αυτών των οδών στη χώρα μας θα ιχνηλατήσουμε στο εξής.

29/11

100 χρόνια ταξί στην Ελλάδα - Μέρος Δ'

Παρακολουθούμε σήμερα την απεργία των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί τον Μάρτιο του 1975, κινητοποίηση απροειδοποίητη, μη προγραμματισμένη, σε αντιπαράθεση με τα σωματεία που αντιπροσώπευαν τους οδηγούς ταξί εκείνη την περίοδο. Πρόκειται για μία απεργία που διήρκησε περισσότερες από τριάντα ημέρες και αποδείχτηκε η πλέον βίαιη στα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης.

23/11

Επέτειος Πολυτεχνείου: Οι δρόμοι, οι ΜΟΜΑ και το αφήγημα της Δικτατορίας

Οι δρόμοι που κατασκευάστηκαν κατά την περίοδο της Επταετίας, στο επαρχιακό δίκτυο πρωτίστως από τις Μικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκρότησης (ΜΟΜΑ), χρησιμοποιήθηκαν από τη ρητορική του καθεστώτος στην κατεύθυνση της ανανοηματοδότησης του εθνικού χώρου. Πρόκειται για τεχνολογικές προκρίσεις και επιλογές βαθύτατα πολιτικές.

17/11

100 χρόνια ταξί στην Ελλάδα - Μέρος Γ'

Μεταφερόμαστε στην Αθήνα, στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1960, παρακολουθούμε την ιστορία των ταξί και τις κινητοποιήσεις των οδηγών και ιδιοκτητών τους το 1964, που κορυφώθηκαν με μία εν σώματι πορεία προς το Καστρί, αλλά και το πάρτυ με τη χορήγηση αδειών που οργάνωσε η Δικτατορία. Το ταξί είναι πλέον στοιχείο αναπόσπαστο από την αστική κινητικότητα και από το δικαίωμα για αστικές μετακινήσεις: το δικαίωμα στην πόλη.

15/11

100 χρόνια ταξί στην Ελλάδα – Μέρος Β'

Συνεχίζουμε την ιχνηλάτηση της ιστορίας των οδικών συγκοινωνιών στη χώρα μας, πρώτα με ερευνητικό πεδίο την ιστορία του ταξί, που αναφέρεται έτσι πρώτη φορά στην Ελλάδα σε νομοθέτημα του 1925. Παρακολουθούμε αυτή την πορεία μέχρι τις ημέρες της κυβέρνησης της Ενώσεως Κέντρου το 1964, οπότε η έρευνα δείχνει θεσπίστηκαν συγκροτημένες αρχές και εκτενείς κανονιστικές διατάξεις για το ταξί.

8/11
ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

100 χρόνια ταξί στην Ελλάδα – Μέρος Α΄

Ξεκινούμε από σήμερα στο Car and Driver μία ιχνηλάτηση της ιστορίας των οδικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα από τις αρχές του 20ού αιώνα μέχρι σήμερα. Πρόκειται για μια πρώτη ιστορική καταγραφή η οποία στο σύνολό της μέχρι τις μέρες μας δεν έχει αποτολμηθεί.

1/11