Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, η διαφοροποίηση των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας, θα έχει να κάνει με τον επαναϋπολογισμό τους με περιβαλλοντικά κριτήρια.
Σε πρώτη ανάγνωση ουδείς θα μπορούσε να διαφωνήσει με κάτι τέτοιο, εάν και εφόσον τα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα ήταν χαμηλά και σε κάθε περίπτωση «επέστρεφαν» σε εκείνους που τα πληρώνουν σε ετήσια βάση, τους ΙΧήδες, δηλαδή, μέσα από υπηρεσίες για την ασφαλή, άνετη και ελεύθερη χρήση των αυτοκινητόδρομων.
Όλοι μας, πιστεύω, συμφωνούμε πως τίποτε από τα παραπάνω δεν ισχύει, καθώς και πολύ ακριβά τέλη κυκλοφορίας καταβάλλουμε –ειδικά για τα παλαιότερης τεχνολογίας ΙΧ? και υψηλό κόστος διοδίων στους αυτοκινητόδρομους, που πολλές φορές σε ένα ταξίδι υπερβαίνουν το κόστος των καυσίμων…
Αξίζει να αναφερθεί ότι και για τα καύσιμα, επιβαρυνόμαστε με πολύ υψηλούς ειδικούς φόρους, που επιβλήθηκαν μερικά χρόνια πριν ως περιβαλλοντικό τέλος στη λογική ο «ρυπαίνων πληρώνει», με αποτέλεσμα χώρες όπως η Γερμανία, με πολύ ανώτερο βιοτικό επίπεδο, να διαθέτει φθηνότερα καύσιμα για τους πολίτες της από ό,τι η Ελλάδα. Και, φυσικά, να έχει ακόμα ελεύθερους, χωρίς διόδια, τους αυτοκινητόδρομους, το κόστος συντήρησης των οποίων καλύπτεται από την έμμεση φορολόγηση των καυσίμων και από τα τέλη κυκλοφορίας. Είναι η ανταποδοτική προσέγγιση της φορολόγησης που ισχύει σε κάθε σοβαρό Κράτος…
Εφόσον, αυτή η επιτροπή θα επανεξετάσει, όπως λέγεται, τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση το τι ισχύει σε ευρωπαϊκές χώρες, καλό είναι να δει ολιστικά το πώς αντιμετωπίζεται φορολογικά ο Ευρωπαίος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου και τι του επιστρέφεται ανταποδοτικά ως υπηρεσίες από τους δημόσιους φορείς, διαφορετικά, δικαίως, θα μπορούσε κάποιος να πει πως όλη αυτή η αναμπουμπούλα γίνεται μόνο και μόνο για να μπουν περισσότερα χρήματα στα κρατικά ταμεία.
Ή για να πιεστούν οι κάτοχοι των παλαιάς τεχνολογίας ΙΧ να τα ξεφορτωθούν και να αγοράσουν ένα καινούργιο, προκειμένου να τονωθεί η αγορά προς όφελος των εισαγωγέων, αλλά και των κρατικών ταμείων από τον ΦΠΑ και το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης.
Και για να μην χαρακτηριστούμε λαϊκιστές, να ξεκαθαρίσουμε πως είμαστε υπέρ σε οτιδήποτε λειτουργεί εκσυγχρονιστικά και είναι προς όφελος του πολίτη και της κοινωνίας στο πλαίσιο της ισονομίας και της δικαιοσύνης. Κατά της αστάθειας και της ασυνέπειας.
Αλήθεια, πώς ακριβώς θα αισθανθεί κάποιος που αγόρασε αυτοκίνητο μετά την 1/1/21 με εκπομπές CO2 κάτω των 122 gr για να απαλλάσσεται τελών κυκλοφορίας και τώρα, όπως φημολογείται, θα κληθεί να καταβάλει τέλη; Εξαπατημένος;
Και αλήθεια, γιατί να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με δέλεαρ τα μηδενικά τέλη, γνωρίζοντας ότι με το φορολογικό αλαλούμ του ελληνικού κράτους, τα αμέσως επόμενα έτη είναι πολύ πιθανόν να απωλέσει αυτό το πλεονέκτημα;
Αν είναι λίγο σοβαροί εκεί στο Υπουργείο Οικονομικών, θα πρέπει να αποφεύγουν να πιπιλάνε την «ευρωπαϊκή» καραμέλα, καθώς οι Έλληνες πολίτες δεν πρέπει να είναι μόνον Ευρωπαίοι στις υποχρεώσεις τους, αλλά και στα δικαιώματά τους. Τη στιγμή που η ακρίβεια πλήττει τα χαμηλά και μεσαία εισοδηματικά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας, εκφράζονται εμμέσως σκέψεις για αυξήσεις των υπέρογκων τελών κυκλοφορίας στα παλαιά ΙΧ που εξ ανάγκης κάποιοι κατέχουν, προκειμένου να γίνει ασύμφορη η κτήση τους και να τα αντικαταστήσουν με καινούργια. Δηλαδή, αντί να δοθούν κίνητρα αντικατάστασης, προτείνονται αντικίνητρα, με τον κίνδυνο κάτι τέτοιο να γυρίσει μπούμερανγκ, καθώς κάποιοι οδηγοί είτε για λόγους αντίδρασης, είτε αδυναμίας θα επιλέξουν να κυκλοφορούν τα ΙΧ τους χωρίς πληρωμένα τέλη, ασυντήρητα και ανασφάλιστα. Όπως ήδη συμβαίνει.
Συνεπώς, είμαστε υπέρ των ανταποδοτικών τελών κυκλοφορίας και ξεκάθαρα κατά των όποιων αλλαγών θα λειτουργήσουν για ακόμη μια φορά ως ένας νέος τρόπος προκειμένου το αδηφάγο κράτος να εισπράττει άμεσα με το… Καλή Χρονιά, το ποσό των 1,1-1,2 δισεκατομμύριων ευρώ από τους 5,5 εκατομμύρια Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Επιτέλους, ας βγουν από τη γυάλα τους κάποιοι και ας σταματήσουν την κοροϊδία με το δήθεν ενδιαφέρον τους για το περιβάλλον. Αν πραγματικά ενδιαφέρονταν, θα φρόντιζαν να εξοικονομήσουν πόρους και να δώσουν κίνητρα αντικατάστασης των ρυπογόνων και ακατάλληλων για χρήση αυτοκινήτων με ένα μακροχρόνιο πλάνο απόσυρσης.