Μέτρα πρόληψης και όχι μείωση προστίμων χρειάζεται ο Κ.Ο.Κ


Αλλαγές στο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μειώσεις των προστίμων, αλλά και κοινωνική εργασία αναφέρει το πρωτοσέλιδο του «ΕΘΝΟΥΣ», ότι σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών.

Χωρίς να γνωρίζουμε εάν αυτή η επίσπευση των ανακοινώσεων έχει να κάνει με το τραγικό τροχαίο στη Αθηνών-Λαμίας και όσα άλλα δυστυχήματα συνέβησαν πρόσφατα, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την καλή πρόθεση από την πλευρά του υπουργείου.

Όμως:

  • Πιστεύει ο κος υφυπουργός Μεταφορών Ν. Μαυραγάνης ότι με τη μείωση των ποινών στα πρόστιμα έως και 50% (σύμφωνα με το ρεπορτάζ εξαιρούνται η παραβίαση του κόκκινου, του STOP, της κατανάλωσης αλκοόλ, της υπερβολικής ταχύτητας όπου θα παραμείνουν ως έχουν) οι οδηγοί θα συνετιστούν;
  • Πιστεύει ότι σύνδεση του ύψους των προστίμων βάσει της οικονομικής κατάστασης που θα αποδεικνύεται (προφανέστατα) από την φορολογική δήλωση του παραβάτη θα επιλύσει κάποιο πρόβλημα; Αλήθεια, εκείνος που για τον Α ή Β λόγο (μπορεί) και αποκρύπτει εισοδήματα και κυκλοφορεί με τη super sport «τζιπούρα» του με Βουλγάρικες πινακίδες, θα πληρώσει πρόστιμο ως φτωχός; Να θυμίσουμε ότι κάτι ανάλογο ισχύει στις Σκανδιναβικές χώρες, όμως από ένα όριο και επάνω (δηλαδή τα €1.000 για μια σοβαρή παράβαση δεν τα γλυτώνεις ότι και εάν είσαι, όμως εάν δηλώνεις υψηλό εισόδημα θα πληρώσεις πολύ περισσότερα), όμως εκεί μιλάμε για σοβαρά Κράτη με φορολογικό σύστημα που δεν επιτρέπει τα φαινόμενα που ζούμε στην Ελλάδα.
  • Πιστεύει ότι στην Ελλάδα του 2017 η επιβολή «κοινωνικής εργασίας» στους παραβάτες οδηγούς είναι εφαρμόσιμη; Πού και πώς;

Επικροτούμε τη καλή διάθεση του υπουργού για αλλαγές στον Κ.Ο.Κ. προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία, ωστόσο θα του προτείναμε να δώσει τη μεγαλύτερη βάση στην πρόληψη.

Το πώς θα εμφυσήσουμε από τη μικρή ηλικία στον μελλοντικό οδηγό μια κουλτούρα που θα έχει ως βάση το «οδηγώ με ασφάλεια και σέβομαι τους υπολοίπους», το πώς θα τον εκπαιδέψουμε σωστά μέχρι να βγει στους δρόμους, αλλά και πώς θα συνεχίσουμε να τον εκπαιδεύουμε σε όλο τον «βίο» του ως οδηγό.

Αυτό είναι το πλαίσιο που θεωρούμε ότι πρέπει να κινηθούμε εάν πραγματικά θέλουμε να μειώσουμε σταδιακά και σε ένα βάθος χρόνου τα τροχαία και μια σημαντική παρακαταθήκη στους αυριανούς οδηγούς.