Το απόλυτο αλαλούμ στα τέλη κυκλοφορίας, καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών ράβουν και ξηλώνουν προκειμένου να βγούν τα «νούμερα» και να εκτελεστεί ο κρατικός προϋπολογισμός που συνέχεια παρουσιάζει τρύπες.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», η κυβέρνηση σχεδιάζει ως ισοδύναμο για την κατάργηση του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση την αύξηση των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων!
Με απλούς υπολογισμούς και προκειμένου να καλυφθεί η «τρύπα» των 350 εκατ., όπως υπολογιζόταν όταν θα επέφερε η επιβολή ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να αυξηθούν τουλάχιστον κατά 30%! Έτσι από το 1,1 δις ευρώ που κατέβαλαν για το 2015 οι ιδιοκτήτες ΙΧ, ο λογαριασμός για την νέα χρονιά (σ.σ. εάν και εφόσον ισχύσει κάτι τέτοιο) θα αγγίξει τα 1,4 δις ευρώ!
Το «μάρμαρο» θα πληρώσουν, όσα αυτοκίνητα επιβαρύνονταν με χαμηλά τέλη κυκλοφορίας ή και μηδενικά, δηλαδή όλα τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας με χαμηλούς ρύπους και για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους επέλεξαν με ένα επιπλέον κόστος όλες τις green τεχνολογίες που εξασφαλίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων με συνέπεια χαμηλά ή και μηδενικά τέλη.
Όλο αυτό πηγαίνει στις καλένδες, όπως και οι πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Οικονομικών κ. Τρ. Αλεξιάδη περί «δικαιοσύνης» στην πληρωμή τελών κυκλοφορίας, ο οποίος βεβαίως είχε προϊδεάσει για τις αλλαγές, όσο και εάν προσπάθησε να ωραιοποιήσει την κατάσταση, δίνοντας και τον ανάλογο… Συριζαϊκό ταξικό χαρακτήρα! Συγκεκριμένα, είχε δηλώσει ότι «όλοι θα πληρώσουν», ότι καταργούνται επί της ουσίας τα μηδενικά τέλη, ενώ ανέφερε και ένα παράδειγμα ότι δεν μπορεί ένα αυτοκίνητο αξίας 30.000-40.000 ευρώ να πληρώνει τέλη χαμηλότερα απ΄ ότι ένα παλαιότερο και πολύ πιο χαμηλής εμπορικής αξίας αυτοκίνητο (σ.σ. υπουργέ, τα δυσθεώρητα τέλη και τα τεκμήρια το έχουν απαξιώσει), αναφέροντας μάλιστα ότι σε αυτά τα αυτοκίνητα θα μειωθούν τα τέλη.
Θα πρέπει να επισημάνουμε εδώ την μισή αλήθεια που δεν είπε ο κύριος υπουργός, ό,τι δηλαδή μόλις 2 στα 10 αυτοκίνητα είναι υψηλού κυβισμού, οπότε η προσπάθεια «θεραπείας» που μας υπόσχεται επί της ουσίας δεν έχει κανένα νόημα για το εύρος της κοινωνίας. Επίσης, καμία απολύτως μείωση δεν θα επέλθει σε εκείνους του ΙΧήδες που πλήρωναν ένα ποσό 200-300 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, αντιθέτως αυξήσεις θα δούν όσοι επιβαρύνονταν με 100-150 ευρώ, τέλη. Αυτή είναι η εκτίμησή μας, προκειμένου να βγει ο λογαριασμός. Τα περί δικαιοσύνης, απλά «δεν τα ακούμε».
Κλείνοντας να επισημάνουμε και κάτι ακόμη στον κύριο υπουργό ότι «τέλη κυκλοφορίας», σημαίνει ένας φόρος που έχει σχέση με το πόσο επιβαρύνει το αυτοκίνητο κατά την κυκλοφορία του το περιβάλλον και επουδενί δεν έχει να κάνει με την εμπορική του αξία. Επίσης, δεν έχει καμία σχέση η εμπορική αξία ως κριτήριο επιβολής τελών, καθώς για να φθάσει ένα νέας τεχνολογίας ΙΧ με κυβισμό 1.400-1.600 κ.εκ. να κοστίζει 30-40.000 ευρώ, η τιμή του έχει εκτοξευθεί από την υπέρμετρη φορολόγηση «κατά την αγορά» και την επιβολή φόρου πολυτελείας ή ότι ευφάνταστο φόρο για να γεμίζουν τα ταμεία του κράτους…
Αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι κύριε υπουργέ, όχι άλλο κάρβουνο…




ΔΗΜΟΦΙΛΗ