Canarias: Μπορεί να είναι η τελευταία προσθήκη στο WRC το Ράλι των Καναρίων Νήσων, αλλά είναι παλιός αγώνας, με πάνω από 30 χρόνια διοργανώσεων. Μάλιστα στο σύμπλεγμα των νησιών του ανατολικού Ατλαντικού, με πληθυσμό πάνω από 2,5 εκατομμύρια κατοίκους, υπάρχει και τοπικό πρωτάθλημα. Τι είδαμε στις Ειδικές Διαδρομές του νησιού Las Palmas; Πολύ κόσμο, πάρα πολύ κόσμο σε καθεμία από αυτές. Μάλιστα πολύς κόσμος ταξίδεψε από -Ισπανία και Πορτογαλία κυρίως- εκεί μόνο και μόνο για να παρακολουθήσει τον αγώνα. Έναν αγώνα που χαρακτηρίζεται από ονειρικές σε ομορφιά και χάραξη Ειδικές Διαδρομές που έχουν μεταξύ των κορυφαίων ασφάλτινων επιφανειών στον κόσμο και χαρακτηρίζονται από την εξαιρετική πρόσφυση. Μάλιστα, η απαράμιλλη ομορφιά του ηφαιστιογενούς τοπογραφικού ανάγλυφου, σας καλεί να το βάλετε στα υπόψη σας για του επίσκεψη του χρόνου!
Kalle Rovanpera: Μάλιστα! 15 στα 18! Δίνοντας ένα ρεσιτάλ αλάνθαστης αγωνιστικής οδήγησης, ο Φινλανδός κέρδισε τις 15 από τις 18 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα, σε ένα νέο περιβάλλον για όλους στο WRC και τέθηκε επικεφαλής του αγώνα από την εκκίνησή του, μέχρι το τέλος του. Το θέμα βέβαια δεν είναι ότι δεν άφησε περιθώρια για να τον αμφισβητήσουν ούτε ο Sebastien Ogier που κουβαλάει τεράστια εμπειρία και εξειδίκευση στην άσφαλτο, ούτε και ο πρωτοπόρος (με ικανή διαφορά) του πρωταθλήματος Elfyn Evans. Το θέμα είναι ότι κατά δήλωση τόσο παρισταμένων συναδέλφων, όσο και ανθρώπων της Toyota, ο «μικρός» Kalle είχε και άλλα περιθώρια… Τι εννοούμε; Ότι κάθε φορά που κάποιος τον πίεζε απαντούσε στην επόμενη Ε.Δ. με υπερχρόνο. Με λίγα λόγια, θα μπορούσε να πάει ακόμα πιο γρήγορα… Ή του ύψους ή του βάθους λοιπόν ο Rovanpera; Όχι. Ας τον αφήσουμε να κάνει τους αγώνες του όπως ξέρει και μπορεί και ας τον απολαύσουμε. Και να παρακαλάμε να μείνει και άλλα χρόνια στο WRC…
Toyota: Αποδείχθηκε χωρίς αντίπαλο στο στήσιμο των GR Yaris Rally1. Και αυτό δεν φάνηκε μόνο στο γεγονός ότι η διαφορά του ιαπωνικού hatchback με τους άλλους δύο κατασκευαστές (Hyundai, M-Sport Ford) ήταν χαώδης σε επίπεδο χρόνων, όσο στο γεγονός ότι υπήρχε κοινή παραδοχή ότι τα GR Yaris θα μπορούσαν να πάνε ακόμα πιο γρήγορα… Το γεγονός μάλιστα ότι ο Juha Kankkunen (Αναπληρωτής Διευθυντής της TGR-WRT) δήλωσε ότι «χάρη στην ομάδα, όλα πήγαν πολύ καλά, ξεκινώντας από τις δοκιμές μας και τις ρυθμίσεις» δείχνει ότι στο στρατόπεδο της Toyota ήταν σίγουροι για την εξέλιξη του αγώνα. Όταν μάλιστα στο πρώτο σκέλος, οι πέντε πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης ήταν «καλυμμένες» από αυτοκίνητά της, αντιλαμβανόμαστε όλοι την δουλειά που έγινε… Μάλιστα για να αντιληφθεί κάποιος το εύρος του κορυφαίου στησίματος των Toyota, αρκεί να δει ότι ο «νέος» Sami Pajari, ήταν μπροστά από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό και δη από παγκόσμιους πρωταθλητές…
Citroen/Yohan Rossel: Καμιά φορά είναι να απορείς… Ένα αυτοκίνητο που που λανσαρίστηκε το μακρινό 2016 εξακολουθεί -με όσες αναβαθμίσεις και να έχουν γίνει- να πρωταγωνιστεί στην εξόχως ανταγωνιστική κατηγορία WRC2, δεν το λες και εύκολη υπόθεση… Και όσο καλός οδηγός να είναι ο Yohan Rossel, και όσο αποτελεσματικός και να είναι, το γεγονός ότι κερδίζει αυτοκίνητα πολύ πιο «νεότερα» και με τελευταία specs, είναι άξιο συγχαρητηρίων! Αξιοσημείωτο το ότι ο Yohan Rossel βρίσκεται πλέον επικεφαλής του πρωταθλήματος WRC2, αφού αυτός και ο συνοδηγός του Arnaud Dunand κατέκτησαν μια σαρωτική νίκη στο Ράλι Islas Canarias. Ενδιαφέρον και το ότι συμμετέχοντας σε ένα Citroën C3 Rally2, ο Rossel τέθηκε επικεφαλής από την αρχή μέχρι το τέλος του ασφάλτινου αγώνα σε όλη την τριήμερη ασφάλτινη διοργάνωση, σημειώνοντας τους ταχύτερους χρόνους σε 13 από τις 18 ειδικές διαδρομές του ράλι! Αυτή την φορά, ο μόνος που αποπειράθηκε να τον «κοντράρει» ήταν ο Ισπανός πιτσιρικάς Alejandro Cachon – με Toyota Yaris Rally2 - με το δίδυμο να χωρίζεται τελικά κατά 29,5 sec στο τερματισμό. Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Rossel: «Όταν εξελίσσεται έτσι ο αγώνας, φαίνεται εύκολο, αλλά ποτέ δεν είναι εύκολο»…
Hyundai: Μετά τα «υψηλά» στο Σαφάρι, στα «χαμηλά» στα κανάρια Νησιά… Είναι απορίας άξιον πως μία κορυφαία εργοστασιακή ομάδα η οποία -ειρήσθω εν παρόδω- έχει στις τάξεις της ότι καλύτερο κυκλοφορεί σήμερα σε επίπεδο τεχνικών διευθυντών και συμβούλων/συνεργατών, «κατάφερε» να πέσει τόσο έξω στις ρυθμίσεις του i20 N Rally1… Μετά την πρώτη Ειδική Διαδρομή στα βουνά, όπου φάνηκε η τεράστια διαφορά με τα Yaris, στην βάση την Hyundai τους έζωσαν τα φίδια. Και αυτό γιατί όταν οι διαφορές οριακά άγγιζαν σε κάποια slpit ακόμα και το 1’’ το χιλιόμετρο, καταλαβαίνετε ότι το πρόβλημα είναι πολυποίκιλο. Άλλοι μίλαγαν για λάθος στο στήσιμο, άλλοι για προβληματική απόδοση των κινητήρων και άλλοι για υποτίμηση των ιδιαιτεροτήτων του αγώνα-το επίπεδο της ασφάλτου που με ακραία πρόσφυση ήθελε «ειδική οδηγική» διαχείριση. Φυσικά αν είναι θέμα στησίματος και μόνον -btw δεν πρόκειται να μάθουμε ποτέ το πραγματικό πρόβλημα- τότε ευθύνη έχουν και οι οδηγοί, γιατί στο τέλος, αυτοί κάνουν και τις επιλογές τους. Ακολουθούν επτά χωμάτινοι αγώνες οι οποίοι από ότι φαίνεται θα καθορίσουν και την εξέλιξη των τίτλων. Προλαβαίνει η Hyundai να καλύψει την διαφορά των άνω των 50 βαθμών από την Toyota; Με βάση την ασφαλή προσέγγιση, ναι, προλαβαίνει. Με βάση την δεδηλωμένη, μάλλον όχι. Κοντός ψαλμός αλληλούια…
Malcolm Wilson: Ο Malcolm Wilson ορίστηκε ως ο νέος αναπληρωτής πρόεδρος για τον αθλητισμό στη διοικητική αρχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τη FIA. Ο 69χρονος ιδρυτής-ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της M-Sport Ford επιλέχθηκε από τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem, για να αντικαταστήσει τον Robert Reid, ο οποίος παραιτήθηκε πριν από δύο εβδομάδες. Τα μέλη της FIA θα ψηφίσουν για την υποψηφιότητα του Wilson στη Γενική Συνέλευση της οργάνωσης που θα γίνει στο Μακάο τον προσεχή Ιούνιο. Υπενθυμίζουμε εδώ ότι ο Wilson, πρώην Βρετανός πρωταθλητής ράλι, μέσω της M-Sport, διαχειρίζεται το πρόγραμμα του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι της Ford από το 1997.
Ο Ben Sulayem δήλωσε για τον Wilson ότι: «Ο Malcolm είχε μια διακεκριμένη καριέρα στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Για πάνω από 40 χρόνια αγωνίζεται στο υψηλότερο επίπεδο τόσο ως οδηγός όσο και ως τεχνικός συνεργάτης ομάδων. Αυτή η εμπειρία θα είναι ανεκτίμητη για τη FIA και τις ομάδες-μέλη μας καθώς συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό τόσο σε επίπεδο βάσης και όσο και σε επαγγελματικό, προωθώντας την καινοτομία στο άθλημα προς όφελος των οπαδών, των οδηγών και των ομάδων». Επι του προκειμένου, και πίσω από δηλώσεις κλπ, είναι δεδομένο ότι η παρουσία του Wilson σε αυτό το πόστο μπορεί να φέρει μεγάλα οφέλη. Το θέμα είναι αν η γραφειοκρατική δυσχέρεια της FIA θα του το επιτρέψει…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ξεκάθαρος ο Kankkunen: «Δε με εντυπωσίασε» η νίκη του Rovanpera
Το ανανεωμένο livery του Toyota GR Yaris Rally1 για τα «καυτά» χωμάτινα ράλι (photos)
Πού αποδίδει την ήττα της Hyundai στα Κανάρια Νησιά ο Neuville