Συνηθίζεται να γράφεται πως «η είδηση έπεσε σαν βόμβα» όταν γίνεται γνωστό κάτι πραγματικά σοκαριστικό, αναπάντεχο ή απρόσμενο. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση της ανακοίνωσης του Kalle Rovanpera ότι θα αποσυρθεί από τα ράλι με το τέλος της σεζόν για να τρέξει στο ιαπωνικό πρωτάθλημα της Super Formula.
Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι το 2024 επέλεξε να ακολουθήσει ένα μερικό πρόγραμμα αγώνων, ενώ ήταν εν ενεργεία πρωταθλητής. Ήταν και το γεγονός ότι επέστρεψε μετά από πιέσεις από την Toyota που ήθελε, είχε ανάγκη θα έλεγε κανείς, το ταλέντο και τη σταθερότητά του για να μην απειληθεί από τη Hyundai και να είναι ξανά πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές - και θα το πετύχει, με τρία ράλι να απομένουν είναι απλώς ζήτημα χρόνου.
Έπειτα, στις αρχές του καλοκαιριού, άρχισαν οι πρώτοι «ψίθυροι», που εντάθηκαν αρκετά πριν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, σχετικά με το μέλλον του Rovanpera. Τότε, σε μία συζήτηση που είχα με τον Θωμά Κ. Ευθυμίου στα γραφεία του Car and Driver, μού είχε αναφέρει για πρώτη φορά ότι αυτό το σενάριο ακουγόταν εντόνως. Ταξιδεύοντας μετά στη Λαμία για να καλύψουμε το ράλι, μιλήσαμε με Φινλανδούς συναδέλφους και μάς επιβεβαίωσαν (αν και εξαιρετικά φειδωλά) ότι ο Rovanpera επικοινώνησε προς την Toyota την πρόθεσή του να τραβήξει άλλο δρόμο στην καριέρα του, μακριά απ' το χώμα, τη λάσπη και το χιόνι.
New Chapter pic.twitter.com/3KU6NaXwhu
— Kalle Rovanperä (@KalleRovanpera) October 9, 2025
Επομένως, η είδηση της αποχώρησης δεν είναι έκπληξη. Έκπληξη είναι το γεγονός ότι δεν επέλεξε να ασχοληθεί με το drifting, στο οποίο σε κάθε περίπτωση έχει κι εμπειρία από πέρυσι, ούτε με το motocross, στο οποίο έχει και δική του ομάδα. Αντ' αυτού, διάλεξε να μπει στον αδηφάγο στίβο των μονοθέσιων.
Στα 25 του χρόνια (τα έκλεισε την 1η Οκτωβρίου), ο Rovanpera θεωρείται... παππούς για τους άλλους οδηγούς σε αγώνες μονοθέσιων, που τρέχουν στα καρτ από τα 7 τους και στις μικρές κατηγορίες από τα 14 τους. Από 9 χρονών είναι στα ράλι, όντας γιος του επίσης οδηγού Harri Rovanpera. Σε αυτά γαλουχήθηκε, έτσι έμαθε να οδηγεί.
Ο ίδιος, όμως, δηλώνει ότι με τη στήριξη της Toyota, η οποία παράσχει κινητήρες στη Super Formula (μία κατηγορία με ίδια μονοθέσια αλλά δύο διαφορετικούς κατασκευαστές κινητήρων, κοντά στα πρότυπα της Formula 2), θα έχει τη δυνατότητα να εγκλιματιστεί: «Ξέρω ότι είναι ένα μεγάλο άλμα, δεδομένου ότι προέρχομαι από το ράλι, αλλά το περιμένω με μεγάλη ανυπομονησία και μαζί με την Toyota Gazoo Racing έχουμε χτίσει ένα καλό σχέδιο για να προετοιμαστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να προσπαθήσουμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτή την ευκαιρία».
Ας θυμηθούμε την πρώτη επαφή του Rovanpera με μονοθέσιο. Τον Νοέμβριο του 2024, ο Φινλανδός οδήγησε ένα μονοθέσιο της Red Bull, και είχε εντυπωσιάσει με την προσαρμοστικότητά του και την ταχύτητά του τους ανθρώπους της ομάδας, έστω κι αν επρόκειτο για ένα demo run στην κλειστή πίστα του Red Bull Ring. Το ταλέντο, όμως, υπάρχει, και στην περίπτωση του Rovanpera είναι ανώθευτο και σε τεράστια ποσότητα.
Η μετάβαση θα είναι δύσκολη, αλλά έχει και τον χρόνο με το μέρος του. Σίγουρα ο στόχος είναι να τα πάει καλά το 2026 στη Super Formula και να ψάξει μία θέση στη Formula 2 το 2027. Το όνειρο της Formula 1 απέχει, αλλά δεν είναι ανέφικτο.
?? Red Bull affiliated driver Kalle Rovanpera has announced his retirement from WRC
He has decided to switch to open wheel racing starting with Super Formula in 2026! pic.twitter.com/gpeMydgelo
— RBR Daily (@RBR_Daily) October 9, 2025
Για ένα πραγματικό wonderkid απ' αυτά που βλέπουμε σε άλλα σπορ, όπως το ποδόσφαιρο με τον Λιονέλ Μέσσι και το μπάσκετ με τον Λεμπρόν Τζέιμς, που ήρθαν σε μικρή ηλικία και άλλαξαν το πώς βλέπουμε αυτά τα αθλήματα, η πίεση και το στρες της επιτυχίας είναι αβάστακτα. Σχεδόν απαγορεύεται το λάθος, και το να είσαι ο Rovanpera μοιάζει κουλ και ευχάριστο σε εμάς, αλλά για τον ίδιο είναι ένας τρομερός γολγοθάς για να πετύχεις και βγάλεις ασπροπρόσωπους όσους σε πίστεψαν, σε βοήθησαν και επένδυσαν σε σένα. Κι όπως ο Λεμπρόν, έτσι κι ο Kalle πήρε το δικό του 'The Decision'.
Η ασφυκτική πίεση που κρατά πια δύο δεκαετίες στην πλάτη και στο μέσα του Rovanpera «έσκασαν», και με το στάτους που έχει να του επιτρέπει να ζητήσει πράγματα και να τα πάρει, έκανε αυτό που ήθελε: έσπασε τα «δεσμά» της επιτυχίας στα ράλι, έχοντας γράψει ιστορία ως ο νεότερος πρωταθλητής του WRC με διαφορά, και πάει σε νέες πολιτείες.
Κέρδος για τον εαυτό του, και για τον κόσμο του motorsport. Και το WRC θα «πενθεί» που χάνει την τελευταία του ελπίδα για το μέλλον.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota GR Yaris Rally2 «πυροβολεί» σε ακροπολικές ειδικές (video)
Αποκάλυψη: Πρόσω ολοταχώς για το πρωτάθλημα ο Tanak - Η κίνηση «ματ» της Hyundai
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Και τρίτη πόλη διεκδικεί τον αγώνα το 2026






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





_77761_473036_type13129.jpg)