Ο Lewis Hamilton στη Ferrari: Μπορεί να βγει από το τέλμα;


Στα μισά της πρώτης του σεζόν με τη Ferrari, ο Lewis Hamilton περνά τη χειρότερη φάση της καριέρας του, και το ερώτημα είναι αν υπάρχει διέξοδος.

Το βροχερό πρωινό της 20ης Ιανουαρίου ήταν η πρώτη φορά που οι tifosi είδαν τον Lewis Hamilton στο Μαρανέλο. Δεν ήταν η πρώτη φορά που επισκέφθηκε το εργοστάσιο της Ferrari, αλλά ήταν η πρώτη που οι κάμερες τον ακολούθησαν, τραβήχτηκαν φωτογραφίες και έγιναν επίσημες δηλώσεις. Ήταν η παρουσίαση του 7κις πρωταθλητή ως οδηγού της Scuderia, μία ιστορική στιγμή ακόμα και για μία ομάδα που έχει γνωρίσει τεράστιες επιτυχίες.

Είναι δεδομένο ότι η μεταγραφή αυτή έχει τεράστια αξία - πρώτα εμπορική, και στην Ιταλία ελπίζουν να ακολουθήσει η αγωνιστική. Ωστόσο, κάτι τέτοιο απέχει ακόμα εφιαλτικά.

Μετά από 14 Grand Prix, ο Hamilton διανύει (στατιστικά) τη χειρότερη χρονιά της καριέρας του. Με εξαίρεση την pole για το sprint και τη συνακόλουθη νίκη στην Κίνα, ο Βρετανός έχει μείνει πολύ πίσω σε σχέση με τον Charles Leclerc. Στις κατατακτήριες, το μεγάλο ατού του, έχει ηττηθεί 10 φορές έναντι των 4 που έχει υπερτερήσει του teammate του. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως αποτελεί μόλις την τρίτη φορά στην καριέρα του που χάνει από τον ομόσταβλό του στις κατατακτήριες. Στους αγώνες, χάνει 2-11 (εξαιρείται η Κίνα στην οποία αποκλείστηκαν αμφότεροι). Τα Σάββατα τερματίζει κατά μέσο όρο στην 8η θέση, ενώ τις Κυριακές ο μέσος όρος είναι 6,54. Για σύγκριση, οι μ.ο. του Leclerc είναι στις θέσεις 5,14 και 5,08, αντίστοιχα. 

Αυτά λένε οι αριθμοί, κι ένας σοφός έχει πει πως η στατιστική είναι ο καλύτερος τρόπος να πεις ψέματα. 

Το ζήτημα είναι τι συμβαίνει στο εσωτερικό της Ferrari. Το γνωρίζαμε πως η αρχή θα ήταν δύσκολη, ότι η προσαρμογή θα έπαιρνε χρόνο, όμως η αρχή δεν μπορεί να είναι οι πρώτοι 14 αγώνες. Κι ενώ έμοιαζε πως το Σ/Κ στην Κίνα θα άλλαζε την κατάσταση και ο εγκλιματισμός του Hamilton θα γινόταν σαφώς ευκολότερος, μόνο αυτό δεν έχει συμβεί

Στο Μαϊάμι υπήρξε η πρώτη ευθεία σύγκρουση με το κέντρο λήψης αποφάσεων στο pitwall της ομάδας, στις αρχές Ιουνίου ακολούθησε η όλο νόημα δήλωση πως «δε βλέπετε τι γίνεται στα παρασκήνια, και γίνονται πολλά εκεί. Υπάρχουν πολλά που χρήζουν βελτίωσης. Πολλά πρέπει να αλλάξουν». Πιο πρόσφατα, πριν το GP Βελγίου, θέλησε να ξεκαθαρίσει πως θα πετύχει με τη Ferrari, και ότι έχει ήδη πάρει πάνω του την πρωτοβουλία να αλλάξει πολλά στο εσωτερικό της, καλώντας σε σύσκεψη τα υψηλά ιστάμενα στελέχη της.

Είναι προφανές, όμως, ότι ακόμα δεν έχουν μπει όλα τα κομμάτια του παζλ στη μεταξύ τους σχέση και συνεργασία. Μετά τις απογοητευτικές κατατακτήριες που είχε στην Ουγγαρία, ο Hamilton χαρακτήρισε τον εαυτό του άχρηστο, λέγοντας πως η ομάδα θα πρέπει να βρει άλλον οδηγό. Ο Fred Vasseurπου θα παραμείνει στο τιμόνι της Scuderia για τουλάχιστον τρία ακόμη χρόνια, έσπευσε να πει ότι ο οδηγός του έχει ακόμα τη δίψα να πετύχει και ότι αυτή η δήλωση δεν ήταν μία παραδοχή ολοκληρωτικής ήττας και παραίτησης. 

Δε γίνεται κι αλλιώς. Πρέπει να έρθει άμεση βελτίωση, καθώς το 2026 πλησιάζει και είναι η τέλεια ευκαιρία για μία ομάδα όπως η Ferrari που ψάχνει την επιστροφή στην κορυφή λόγω των ραγδαίων αλλαγών στους κανονισμούς.

Είναι δεδομένο, επίσης, ότι η καλύτερη δυνατή προσαρμογή φέτος θα βοηθήσει στην ομαλότερη μετάβαση στη νέα εποχή. Τα 12 χρόνια στη Mercedes είναι πολλά για να τα «ξεμάθει» μέσα σε λίγους μήνες στη Scuderia, ωστόσο πρέπει, και μάλιστα το συντομότερο δυνατό. Εκεί θα δείξει ότι μπορεί να αποφύγει τη μοίρα άλλων πρωταθλητών που προηγήθηκαν, αλλά εκεί θα αποδείξει κι η Ferrari ότι μπορεί να αποφύγει τα λάθη του παρελθόντος, ότι είναι ένας οργανισμός υγιής κι έτοιμος να αλλάξει προς το καλύτερο. Αυτό είναι το στοίχημα του Fred Vasseur.

Όσο για το αν θα μπορούσε να είναι αυτή η αρχή του τέλους για την καριέρα του Hamilton, μπορεί αυτό να έρθει το 2026. Όχι, όμως, νωρίτερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο Chris Harris... έκανε το λάθος να μπει στην Ford Mustang GTD με τον Verstappen οδηγό (video)

Γιάννης Μάριος Παπαδόπουλος: Formula 1 – Ουγγαρία: Η πίεση και το… μπάχαλο!

F1: Οι βαθμολογίες μετά τη νίκη Norris στο Ουγγρικό GP