ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Η εξιλέωση ενός πρωταθλητή


Με τη νίκη του στην Ελλάδα, ο Ott Tanak αποκαθιστά αδικίες όλης της χρονιάς, και πετυχαίνει ένα επίτευγμα αντάξιο ενός πρωταθλητή.

Από την Τετάρτη το μεσημέρι, όταν είχα τη χαρά να δω τον Ott Tanak στο hospitality της Hyundai, είχα μέσα μου το προαίσθημα ότι θα περάσει πρώτος τη ράμπα του τερματισμού το απόγευμα της Κυριακής. Δεν γράφω αυτή την πρόβλεψη για να φανώ connoisseur των ειδικών διαδρομών, αλλά διότι βαθιά μέσα μου πίστευα πραγματικά ότι είχε έρθει η ώρα.

Στη συνέντευξη που δημοσίευσε το Car and Driver με τον Εσθονό, τον ρώτησα αν έχει καλές μνήμες από το «ράλι των θεών». Μου απάντησε με το γνωστό «αδιάφορο» ύφος του αρνητικά, διότι «δεν έχω κερδίσει εδώ». Αυτή την επιτυχία μπόρεσε να γνωρίσει τώρα, στο φετινό, ίσως πιο σκληρό από το 2021 και μετά, ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Ο ανταγωνισμός υψηλός. Η Toyota των Elfyn Evans, Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera είχε ως τώρα το απόλυτο νικών: 6 στα 6, με τρεις επικρατήσεις στο όνομα του 8κις πρωταθλητή. Ο Thierry Neuville, νικητής δύο «Ακρόπολις» τα τελευταία 4 χρόνια, φαβορί.

Ωστόσο ο Tanak ερχόταν από δύο βάθρα σε εξίσου δύσκολα κι απαιτητικά ράλι, αυτά της Πορτογαλίας και της Σαρδηνίας. Δεν του έλειψε η ταχύτητα εκεί, μα η σταθερότητα, η αξιοπιστία, και όχι μόνο σε εκείνον, αλλά σε όλη τη Hyundai. Οι Κορεάτες έχουν το πακέτο, αλλά η Toyota το πλεονέκτημα στα σημεία.

Φτάνοντας στη Λαμία, η ομάδα του Alzenau, αλλά και προσωπικά ο Tanak, είχαν ανάγκη ένα καλό αποτέλεσμα. Το βάθρο ήταν το ελάχιστο. Έπρεπε να έρθει η νίκη. Και ήρθε.

Δεν ήρθε γιατί κάποιος τράκαρε, εγκατέλειψε, έσπασε ανάρτηση, έκοψε λάστιχο, πήρε ποινή. Ήρθε σε αυτό που λέμε «στα ίσια». Με σαφέστατη υπεροχή από την πρώτη ΕΔ, όταν στο Ζάππειο έγραψε ίδιο χρόνο με τον Ogier, ως το φινάλε, που αν δεν είχε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων, θα μπορούσε να πάρει και τους 10 βαθμούς της Super Sunday+Powerstage.

Ο Neuville ο μεγάλος χαμένος, με τα κλαταρίσματα, ενώ δεν έλειψαν και τα μηχανικά προβλήματα, κάνοντάς τον έξαλλο σε κάθε κακοτοπιά. Ο Rovanpera απλά δεν είχε ρυθμό, και έφτασε σε σημείο να απολογηθεί δημόσια στην ομάδα για αυτό. Ο Ogier, πανταχού παρών, αλλά όχι αρκετά γρήγορος.

Για τον Tanak, ο στόχος σαφής. Ρωτώντας τον στη μεικτή ζώνη το μεσημέρι του Σαββάτου, όταν πια η νίκη έμοιαζε βέβαιη, για το αν θα αφήσει το πόδι απ’ το γκάζι για να πάρει το αποτέλεσμα, απάντησε: «Δεν μπορείς να το κάνεις αυτό, είναι ράλι». Ακόμα και στο άκρως δύσκολο «Ακρόπολις», ο Εσθονός ήθελε να πάρει το 100%, να μη χάσει τον ρυθμό του, και φυσικά να μειώσει τη διαφορά από τον πρώτο στο πρωτάθλημα Evans.

«Φυσικά κι είμαι ακόμα στη μάχη του τίτλου, απομένει μισή σεζόν, όλα μπορούν να γίνουν», έλεγε σε εμάς την Τέταρτη σε εκείνη τη σύντομα μα ουσιώδη κουβέντα.

Έχοντας την ευκαιρία να μιλήσω με τον event director του WRC, Simon Larkin, το Σάββατο στη Λαμία, τον ρώτησα πώς μπορεί να αυξηθεί η δημοφιλία του πρωταθλήματος. «Με τις προσωπικότητες», μου είπε. Να μία προσωπικότητα που μπορεί, αν βρεθεί ξανά στη μάχη του τίτλου, να φέρει κόσμο στις τηλεοράσεις και -γιατί όχι- στα βουνά. Κι έπεται το Ράλι Εσθονίας…