H Porsche Cayenne Turbo GT επιστρέφει με σταθερή πίσω πτέρυγα και ισχύ άνω των 1.000 PS (photos)


Έχοντας ως... οδηγό την αντίστοιχη έκδοση της Taycan, η νέα Porsche Cayenne Turbo GT εντοπίστηκε με σταθερή πίσω αεροτομή, για κάθετη δύναμη ικανή να «δαμάσει» τους περισσότερους από 1.000 PS.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: SH PROSHOTS
  • 6/10/2025

Αν και η Porsche ανακοίνωσε πρόσφατα τη στροφή στους αμιγώς θερμικούς κινητήρες και στα υβριδικά σύνολα, δεν «παγώνει» εντελώς τον εμπλουτισμό της γκάμας της με αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Ένα πολυαναμενόμενο EV μοντέλο δεν είναι άλλο από την ηλεκτρική Cayenne, η οποία θα έρθει να σταθεί δίπλα στις θερμικές εκδόσεις και όχι να τις αντικαταστήσει. Η αλήθεια είναι ότι μέχρι στιγμής έχουμε δει πολλά καμουφλαρισμένα πρωτότυπά της, σε αρκετές εκδόσεις, με αμάξωμα κλασικού SUV ή Coupe, τόσο από «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες όσο και από επίσημες που έδωσε στη δημοσιότητα η ίδια η γερμανική φίρμα. Άλλωστε, μην ξεχνάμε και την εμφάνιση της Cayenne Electric στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, ασφαλώς καμουφλαρισμένη.

Αυτή τη φορά οι συνεργάτες μας εντόπισαν ένα πρωτότυπο της coupe έκδοσης της ηλεκτρικής Cayenne, το οποίο διαφοροποιείται αρκετά σε σχέση με τα προηγούμενα. Ο λόγος είναι η ύπαρξη επιπρόσθετων αεροδυναμικών στοιχείων, που παραπέμπουν στην παραλλαγή Turbo GT.

Αν σας θυμίζει κάτι το όνομα, είναι επειδή υπήρχε στην Ευρώπη μέχρι πριν από περίπου 2 χρόνια στην γκάμα της θερμικής Cayenne Coupe, με bi-turbo V8 κινητήρα 4,0 L που απέδιδε 640 PS και 850 Nm, αλλά «θυσιάστηκε» για λόγους εκπομπών ρύπων.

Τι διαχωρίζει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δοκιμών; Η σταθερή πίσω αεροτομή, που είναι πιο… προβεβλημένη σε σχέση με τα υπόλοιπα που έχουμε δει ως τώρα, συμβάλλοντας στην παραγωγή μεγαλύτερης κάθετης δύναμης. Επιπλέον, ο προφυλακτήρας έχει νέα αεροδυναμικά στοιχεία, την ώρα που και τα φτερά είναι πιο «τονισμένα».

Διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στο εμπρός μέρος, με νέους αεραγωγούς στα πλαϊνά πάνελ, αλλά και επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, ο οποίος προσπαθεί να κρύψει ορισμένα από τα νέα στοιχεία με μαύρο καμουφλάζ.

Αν και θα μπορούσε η Porsche να δοκιμάζει ένα ξεχωριστό αεροδυναμικό πακέτο, όλα δείχνουν ότι πρόκειται για την πιο ισχυρή παραλλαγή της νέας ηλεκτρικής Cayenne. Πόση ισχύ θα έχει; Οι Γερμανοί έχουν τονίσει ότι η Turbo έκδοση θα έχει 1.000 PS. Έτσι, μένει να αποδειχθεί αν εννοούν τη συγκεκριμένη GT ή αν το νούμερο αφορά την «απλή» Turbo, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα περισσότερη δύναμη!

Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, η Taycan Turbo GT αποδίδει 1.034 PS με ενεργοποιημένο το Launch Control (789 PS χωρίς την ενεργοποίησή του).

Η παρουσίαση της ηλεκτρικής Porsche Cayenne αναμένεται μέχρι το τέλος του 2025.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Όταν η Porsche Carrera GT σόκαρε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία (video)

Σοκ: Πόσο θα κοστίσει στην Volkswagen η στροφή της Porsche στις ΜΕΚ

Η Lancia Stratos συναντά τη Μαρία Κάλλας στις στροφές της Πεντέλης – Ένα βίντεο που αξίζει να δείτε