Το 2002, η Porsche παρουσίασε την Cayenne, την πρώτη της προσπάθεια στα SUV μετά από μισό αιώνα ιστορίας στα σπορ αυτοκινήτα και την εστίαση στην αγωνιστική οδήγηση. Τώρα, δύο δεκαετίες μετά, οι Γερμανοί είναι έτοιμοι για το επόμενο βήμα.
Η ηλεκτρική Cayenne βρίσκεται ήδη σε φάση δοκιμών, με τον φακό των συνεργατών μας να έχει ήδη εντοπίσει το πρωτότυπο σε χειμερινές δοκιμές τον περασμένο Απρίλιο.
Πιο πρόσφατα, η εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες της νέας Cayenne στο τιμόνι της οποίας ήταν ο παρουσιαστής του Top Gear και του The Grand Tour, Richard Hammond, ενώ ανεξάρτητοι σχεδιαστές έχουν ήδη αποτυπώσει ψηφιακά πώς θα μπορούσε να μοιάζει το νέο μοντέλο στην τελική του μορφή.
Αυτό που δεν είχαμε δει ως τώρα ήταν το εσωτερικό του ηλεκτρικού SUV, όμως αυτό άλλαξε προ μερικών ημερών, όταν οι Γερμανοί έστειλαν την Cayenne EV στο Shelsley Walsh Hillclimb, μία ανάβαση στην Αγγλία που φημίζεται για τον ιστορικό της χαρακτήρα ως μία από τις πιο παλιές στον κόσμο που χρησιμοποιεί την αρχική διαδρομή για πάνω από έναν αιώνα.
Εκεί, η Cayenne χρειάστηκε 31,28 sec για να ανέβει στην κορυφή, κερδίζοντας άνετα τον ανταγωνισμό, όμως το πιο σημαντικό είναι πως οι συνεργάτες του Car and Driver μπόρεσαν να εξασφαλίσουν φωτογραφικό υλικό τόσο από το εσωτερικό, όσο κι από ακαμουφλάριστο εξωτερικό της.
Εντός, θα δει κανείς πως η Porsche έχει διατηρήσει πολλά στοιχεία από την θερμική έκδοση του SUV, διατηρώντας (όπως συνηθίζει) μία ομοιομορφία στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα περισσότερα μοντέλα της.
Ασφαλώς, δε λείπουν οι οθόνες, τόσο για τα όργανα πίσω από το τιμόνι, όσο και για το σύστημα infotainment, όπως και το αναλογικό ρολόι στο κέντρο ακριβώς κάτω από το παρμπρίζ και μία τέταρτη οθόνη για το σύστημα κλιματισμού.
Οι φωτογραφίες που δείχνουν εξωτερικά το μοντέλο είναι ίσως οι πιο αποκαλυπτικές σε αυτή τη φάση δοκιμών, καθώς το μόνο στοιχείο που έχει κρατήσει η Porsche για να παραπλανήσει το ανθρώπινο μάτι (και τον φωτογραφικό φακό) είναι ένα αυτοκόλλητο με γρίλια στο εμπρός μέρος.
Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας Cayenne EV, το μόνο βέβαιο είναι πως θα βασίζεται στην πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric), με αρχιτεκτονική 800V αντίστοιχη με εκείνη της Macan EV που της επιτρέπει να φορτίζει από το 5 στο 80% μέσα σε 25 λεπτά.
Η Porsche αναμένεται να παρουσιάσει την Cayenne EV στα τέλη του 2025, και αναμένουμε να δούμε τα πρώτα οχήματα στους δρόμους στις αρχές του 2026.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέες, τετρακίνητες εκδόσεις για την Porsche 911 - Οι τιμές στην Ελλάδα (photos)
Η Porsche Taycan Turbo GT «θερίζει» - Ακόμα δύο τεράστια ρεκόρ πίστας (photos)
Επίσημο: Η Porsche «αποχαιρετά» δύο σημαντικά μοντέλα στη γκάμα της