Πριν από περίπου ένα μήνα, οι συνεργάτες μας εντόπισαν ένα πρωτότυπο της επερχόμενης facelift έκδοσης του Dacia Sandero Stepway και μάς προμήθευσαν με τις αντίστοιχες «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες του crossover.
Ωστόσο, αυτή τη φορά, συνάντησαν την hatchback παραλλαγή του best-seller μοντέλου της Dacia, που κατέκτησε την κορυφή της Ευρώπης το 2024, όσο και τους πρώτους δύο μήνες του 2025. Έτσι, έχουμε, πλέον, μια ολοκληρωμένη εικόνα για το «φρεσκάρισμα» που περιμένουμε στην τρέχουσα 3η γενιά του.
Αυτή παρουσιάστηκε το 2020, «εφοδιάστηκε» με το νέο λογότυπο της φίρμας το 2022, αναβαθμίστηκε στον τομέα της ασφάλειας το 2024 και πλέον ετοιμάζεται για μια συνολικότερη ανανέωση. Όσο και αν πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις, πάντα ένα «φρεσκάρισμα» στο μέσο του κύκλου ζωής ενός μοντέλου είναι χρήσιμο για την εμπορική του πορεία, ιδίως σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία όπως αυτή του B-segment.
Όπως και στην περίπτωση του Stepway, έτσι και το hatchback που βλέπουμε στις φωτογραφίες, έχει καμουφλάζ στις δύο άκρες του αμαξώματος, μιας και εκεί εντοπίζονται, παραδοσιακά, οι μεγάλες αλλαγές σε αυτές τις περιπτώσεις.
Μπροστά, διακρίνουμε ότι τα φωτιστικά σώματα, παρά το ότι διατηρούν συνολικά το σχήμα τους, έχουν νέα εσωτερικά γραφικά για τα DRL, ενώ διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν αλλαγές τόσο στο μοτίβο της μάσκας (σε πάνω και κάτω τμήμα) όσο και στον προφυλακτήρα.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για το πίσω μέρος, όπου υπάρχει ελαφρώς ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και αντίστοιχο «φρεσκάρισμα» στα φωτιστικά σώματα. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου Sandero δε θα μπορούσε παρά να «ακολουθήσει» αυτή της 3ης γενιάς του Duster - διαβάστε ΕΔΩ τις εντυπώσεις του Car and Driver από τη δοκιμή του - όσο και του ολοκαίνουριου Bigster (πατήστε ΕΔΩ για να μάθετε τα πάντα από τη δοκιμή του στη Γαλλία).
Αν και σε περιπτώσεις facelift «ενημερώσεων» δεν είναι κανόνας ο εμπλουτισμός των κινητήριων συνόλων, το νέο Sandero θα αποτελέσει εξαίρεση. Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο γεγονός ότι για πρώτη φορά θα αποκτήσει υβριδική τεχνολογία, τόσο σε ήπια μορφή (mHEV) όσο και σε full hybrid! Μάλιστα, παλιότερα δημοσιεύματα από την Ισπανία έκαναν λόγο όχι για το κινητήριο σύνολο του Duster Hybrid, αλλά για τη νέα γενιά υβριδικών κινητήρων E-Tech της Renault που αξιοποιούν τα Captur και Symbioz.
Ασφαλώς, θα διατηρηθούν και οι θερμικές επιλογές, όσο και το πετυχημένο κινητήριο σύνολο διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο). Αν περιμένατε και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, τότε θα χρειαστεί να κάνετε υπομονή για άλλα 2 με 3 χρόνια, καθώς αυτό θα συμβεί στην 4η γενιά του.
Η παρουσίαση του Dacia Sandero facelift, τόσο σε έκδοση hatchback (Streetway) όσο και crossover (Stepway) αναμένεται προς το τέλος του 2025, για να φτάσει στις αγορές με την έλευση του νέου έτους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το νέο Dacia Jogger πλησιάζει και «αντιγράφει» τα Duster και Bigster (photos)
Στην Ελλάδα το νέο Dacia Bigster - Δείτε αναλυτικά τιμές και εκδόσεις (πίνακας)