Μέσω της αρχιτεκτονικής Neue Klasse, η BMW σκοπεύει έως το 2030 να έχει παρουσιάσει έξι νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Κι ένα εξ’ αυτών, το δεύτερο χρονικά έπειτα από την iX3, θα είναι το νέο i3 sedan, ένα αυτοκίνητο που αναμένεται να κυκλοφορεί το 2026 και θα διατίθεται παράλληλα με τις θερμικές εκδόσεις της σειράς 3.
Η βαυαρική φίρμα, όμως, έχει ήδη ξεκινήσει τις δοκιμές της i3 sedan, καθώς ένα καμουφλαρισμένο όχημα εθεάθη να κυκλοφορεί στους γερμανικούς δρόμους.
Φυσικό επακόλουθο του καμουφλάζ είναι να μην είναι ορατές πολλές λεπτομέρειες του αυτοκινήτου. Ωστόσο η ίδια η BMW έχει περιγράψει τη σχεδίαση ως «ξεκάθαρη, κομψή και διαχρονική», με λεπτομέρειες που θα θυμίζουν την E30, την 3.0 CSL, αλλά ακόμα και την κλασσική 2002.
Στο μπροστινό μέρος κυριαρχεί η παραδοσιακή σχεδίαση BMW με τα «νεφρά» και τους συμβατικούς προβολείς LED που είναι τοποθετημένοι σε μια φαρδιά μάσκα. Μια άλλη αξιοσημείωτη λεπτομέρεια είναι το καπό, κάτω από το οποίο βρίσκεται ένα δευτερεύον πορτμπαγκάζ.
Στο πλάι, οι ευμεγέθεις θόλοι των τροχών του πρωτοτύπου παραπέμπουν στα μοντέλα M υψηλών επιδόσεων. Άλλα στοιχεία που είναι έτοιμα για παραγωγή περιλαμβάνουν τους αναδιπλούμενους καθρέφτες, τις αναδυόμενες χειρολαβές θυρών, καθώς και τους διακριτικά αναδιαμορφωμένους προφυλακτήρες.
Στο πίσω μέρος, τα προσωρινά ψηλά τοποθετημένα πίσω φώτα υποδηλώνουν την τελική σχεδίαση, αλλά αναμένεται να αντικατασταθούν από πιο κομψά σύνολα LED, καθώς το αυτοκίνητο πλησιάζει προς έναρξη της παραγωγής του.
Hi-tech και συνάμα παραδοσιακό εσωτερικό
Το εσωτερικό της νέας i3 παραμένει εν κρυπτώ, ωστόσο γνωρίζουμε ότι το μοντέλο παραγωγής θα κάνει το ντεμπούτο του με την οθόνη Panoramic Vision της BMW σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ. Θα συνδυάζεται με μια οθόνη αφής infotainment. Η γενικότερη σχεδίαση και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν αναμένεται να είναι άκρως ποιοτικά και να φέρουν την υπογραφή της BMW, με γνώμονα την πρακτικότητα και την λειτουργικότητα.
Κινητήρες για όλα τα γούστα
Σε ό,τι αφορά στα κινητήρα δύνολα, το ηλεκτρικό i3 sedan θα είναι το δεύτερο μοντέλο που θα αξιοποιήσει την αρχιτεκτονική Neue Klasse. Η βασική έκδοση θα φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος περίπου 300 ίππων.
Φυσικά θα είναι διαθέσιμες και εκδόσεις με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με την ισχύ σε αυτές τις περιπτώσεις να ξεπερνά τους 500 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας φημολογείται πωας θα τοποθετηθεί η έκδοση i3M, η οποία θα χρησιμοποιεί τέσσερις ηλεκτροκινητήρες με συνολική απόδοση 1.341 ίππους.
Όσο για τις μπαταρίες, η BMW ισχυρίζεται ότι θα προσφέρουν αυτονομία της τάξης των 800 χιλιομέτρων, ενώ θα προσφέρουν δυνατότητες εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης.
Στους άμεσους ανταγωνιστές του θα περιλαμβάνονται το Audi A4 e-tron, ο επερχόμενος ηλεκτρικός διάδοχος της Mercedes C-Class και το Tesla Model 3.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
BMW: Αυτή είναι η πρώτη ηλεκτρική X5 - Οι αλλαγές που φέρνει η νέα πλατφόρμα Neue Klasse (photos)
Όλα τα δεδομένα για την πρώτη ηλεκτρική BMW M3 που πλησιάζει
Vision Neue Klasse X: Η BMW παρουσιάζει την επόμενη μέρα των SUV (photos)