Η αυτόνομη οδήγηση βρίσκεται εδώ και χρόνια στο επίκεντρο της έρευνας και των συζητήσεων γύρω από το μέλλον της αυτοκίνησης. Ωστόσο, η Volkswagen επιχειρεί κάτι περισσότερο από μια τεχνική δοκιμή. Με την έναρξη της νέας φάσης δοκιμών του Gen.Urban στους δημόσιους δρόμους του Wolfsburg, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από το «αν μπορεί» στο «πώς βιώνεται» ένα αυτοκίνητο που κινείται χωρίς τιμόνι και πεντάλ.
Το Gen.Urban έχει πλέον τη δυνατότητα να κινείται αυτόνομα σε πραγματικές συνθήκες αστικής κυκλοφορίας. Η επιλεγμένη διαδρομή, μήκους σχεδόν δέκα χιλιομέτρων, περνά από περιοχές με φανάρια, κυκλικούς κόμβους, εργοτάξια, κατοικημένες γειτονιές και βιομηχανικές ζώνες. Πρόκειται για ένα περιβάλλον που δεν συγχωρεί θεωρητικές προσεγγίσεις και απαιτεί άμεση προσαρμογή σε απρόβλεπτες καταστάσεις. Κάθε διαδρομή διαρκεί περίπου 20 λεπτά και πραγματοποιείται με τη συμμετοχή εργαζομένων του ομίλου,οι οποίοι λειτουργούν ως επιβάτες-δοκιμαστές. Στη θέση του οδηγού κάθεται ο συμμετέχων, ενώ στη θέση του συνοδηγού βρίσκεται ένας ειδικά εκπαιδευμένος χειριστής ασφαλείας, έτοιμος να παρέμβει μέσω ειδικού πίνακα ελέγχου αν χρειαστεί.
Χωρίς τιμόνι, χωρίς πεντάλ, με έμφαση όμως στον άνθρωπο
Η απουσία παραδοσιακών χειριστηρίων δεν είναι απλώς σχεδιαστική επιλογή, αλλά δήλωση πρόθεσης. Το Gen.Urban έχει σχεδιαστεί εξαρχής ως όχημα στο οποίο ο επιβάτης δεν καλείται να οδηγήσει, αλλά να ζήσει τον χρόνο της μετακίνησης διαφορετικά. Αυτό ακριβώς επιδιώκει να καταγράψει η διεπιστημονική ομάδα της Volkswagen Group Innovation, που αποτελείται από σχεδιαστές, ειδικούς ανθρώπινων παραγόντων, μηχανικούς λογισμικού και επιστήμονες υλικών.
Στο επίκεντρο της έρευνας βρίσκονται ερωτήματα που μέχρι πρόσφατα απασχολούσαν περισσότερο τη θεωρία παρά την πράξη. Πώς αξιοποιεί κάποιος τον χρόνο του σε ένα πλήρως αυτόνομο όχημα; Ποια ψηφιακά εργαλεία διευκολύνουν την εργασία, τη χαλάρωση ή την ψυχαγωγία; Πώς πρέπει να σχεδιαστεί η αλληλεπίδραση του οχήματος με επιβάτες διαφορετικών ηλικιών και αναγκών; Και τελικά, το πιο κρίσιμο: νιώθουν άνετα και ασφαλείς;
Προσωποποίηση πριν καν ξεκινήσει η διαδρομή
Η εμπειρία στο Gen.Urban ξεκινά πριν από την επιβίβαση. Μέσω εφαρμογής ή απευθείας από το όχημα, ο επιβάτης μπορεί να ρυθμίσει θερμοκρασία καμπίνας, φωτισμό και ατμόσφαιρα, ενώ κατά την είσοδο το κάθισμα προσαρμόζεται αυτόματα στις αποθηκευμένες προτιμήσεις. Η ψηφιακή διαμόρφωση του εσωτερικού βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη, η οποία προσαρμόζει εικόνα, ήχο και φωτισμό στο προσωπικό προφίλ του χρήστη. Η μεγάλη εμπρόσθια οθόνη λειτουργεί ως βασικό σημείο επικοινωνίας με το όχημα, χωρίς να επιδιώκει να εντυπωσιάσει, αλλά να υποστηρίξει μια ήρεμη και κατανοητή εμπειρία μετακίνησης.
Η εμπιστοσύνη ως βασικό ζητούμενο
Όπως σημειώνει ο Dr. Nikolai Ardey, επικεφαλής της Volkswagen Group Innovation, η τεχνολογική πρόοδος από μόνη της δεν αρκεί. Η αποδοχή της αυτόνομης οδήγησης περνά μέσα από την εμπιστοσύνη του επιβάτη, η οποία χτίζεται με σωστό σχεδιασμό, καθαρή επικοινωνία και συστήματα που ανταποκρίνονται πραγματικά στις ανθρώπινες ανάγκες. Η φιλοσοφία είναι σαφής: η τεχνολογία οφείλει να προσαρμόζεται στον άνθρωπο και όχι το αντίστροφο.
Ένα βήμα πριν το μέλλον της αστικής μετακίνησης
Το πρόγραμμα δοκιμών στο Wolfsburg θα διαρκέσει αρκετές εβδομάδες και τα δεδομένα που θα συλλεχθούν προορίζονται να αξιοποιηθούν σε μελλοντικές εφαρμογές σε όλες τις μάρκες του Ομίλου Volkswagen. Το Gen.Urban δεν προαναγγέλλει άμεσα ένα μοντέλο παραγωγής, αλλά λειτουργεί ως καθρέφτης ενός πιθανού μέλλοντος, όπου το αυτοκίνητο παύει να είναι εργαλείο οδήγησης και μετατρέπεται σε χώρο μετακίνησης, παραμονής και εμπειρίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW EVX: Το νέο concept της Italdesign είναι ο ορισμός του coupe crossover (photos)
VW Golf GTI W12: Όταν η Volkswagen έβαλε κινητήρα από Bentley στο Golf
Μοιάζει συνηθισμένο, αλλά δεν είναι: Volkswagen Passat με W8 κινητήρα και θωράκιση! (video)




_77761_467966_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

_77761_475612_type13129.jpg)



