Αυτό το video δείχνει τη διαφορά ανάμεσα στην κάμερα, στο ραντάρ και στον αισθητήρα LiDAR


Οι κάμερες βοηθούν ως ένα σημείο - οι αισθητήρες LiDAR γίνονται τα «μάτια» του αυτοκινήτου και φτάνουν εκεί που δεν θα μπορούσαν ούτε τα ραντάρ να «δουν».

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, RIVIAN
  • 14/12/2025

Τα τελευταία χρόνια, τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι ένα από τα μεγαλύτερα «στοιχήματα» της βιομηχανίας. Η Tesla έφερε την έννοια της αυτόνομης οδήγησης στο προσκήνιο με το λογισμικό FSD (Full Self-Driving), το οποίο συνδυάζει τη χρήση καμερών και AI ώστε να κινείται στους δρόμους χωρίς να χρειάζεται η παρέμβαση του οδηγού. Το πρόγραμμα παραμένει σε πιλοτικό στάδιο, όσο άλλες εταιρίες προσεγγίζουν το ίδιο πρόβλημα με άλλους τρόπους.

Ένας απ' αυτούς είναι η τεχνολογία του LiDAR. Το σύστημα φωτισμού και μέτρησης απόστασης (όπως μεταφράζεται το «Light Detection and Ranging») χρησιμοποιεί λέιζερ για να δημιουργήσει ακριβείς τρισδιάστατους χάρτες του περιβάλλοντος, λειτουργώντας ως τα «μάτια» των αυτόνομων οχημάτων, μετρώντας το χρόνο που χρειάζεται το φως για να ανακλαστεί από τα αντικείμενα, αποκαλύπτοντας σχήματα, αποστάσεις και κινήσεις.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία άρχισε να χρησιμοποιείται σε μοντέλα όπως το Volvo EX90, όμως τώρα ακόμα μία εταιρεία επενδύει στο LiDAR: η Rivian.

Η αμερικανική start-up, που ήδη έχει κυκλοφορήσει στην αγορά τα ηλεκτρικά R1T και R1S, έκανε μία παρουσίαση στο πλαίσιο της προαναγγελίας για τον ερχομό του νέου της μοντέλου, του R2, όπου ανακοίνωσε ότι τα αυτοκίνητά της θα εξοπλίζονται με έναν νέο επεξεργαστή, ονόματι Rivian Autonomy Processor, που θα στηρίξει την αυτόνομη πλατφόρμα Gen III. Σύμφωνα με τον CEO της μάκρας, RJ Scaringe, το νέο σύστημα θα περιλαμβάνει κάμερες 65 megapixel, ένα ισχυρό σύστημα ραντάρ και ένα LiDAR μεγάλης εμβέλειας στο μπροστινό μέρος

Για να δείξει πόσο μεγάλη αλλαγή είναι αυτή για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης των μοντέλων της, η Rivian παρουσίασε ένα βίντεο με διάφορα περιστατικά και τις συνθήκες που μπορεί να αντιμετωπίσει ο οδηγός (και το αυτοκίνητό του) κατά την οδήγηση, συγκρίνοντας τις ικανότητες της κάμερας, της κάμερας συνδυαστικά με το ραντάρ, και της κάμερας που λειτουργεί μαζί με το ραντάρ και το LiDAR

Όταν υπάρχει επαρκής φωτισμός και ο ορίζοντας είναι καθαρός, η κάμερα μόνη της, όπως και η συνδυαστική χρήση με το ραντάρ, κάνει καλή δουλειά στο να εντοπίσει τυχόν εμπόδια και άλλα οχήματα. Ωστόσο, όταν υπάρχει περιορισμένη ορατότητα, π.χ. λόγω ομίχλης, το LiDAR είναι που «σώζει τη μέρα» και μπορεί το αυτοκίνητο να «δει» εκεί που δε φτάνουν τα άλλα δύο μέσα.

Όπως είπε κι ο Scarigne, οι νέες κάμερες είναι σαν «να έμαθες να οδηγείς, να είχες κακή όραση και ξαφνικά να μπορούσες να βάλεις γυαλιά. Αυτομάτως βλέπεις πολύ καλύτερα».

Μάλιστα, ο νέος αισθητήρας LiDAR είναι πλήρως ενσωματωμένος στην οροφή. Δεν υπάρχει πλέον περιστρεφόμενος αισθητήρας και δεν έχει τα εξογκώματα του EX90. «Παρεμπιπτόντως, αυτή η ενσωμάτωση LiDAR είναι ασφαλής για τις κάμερες. Δεν θα κάψει την κάμερα του τηλεφώνου σας, οπότε μην ανησυχείτε», δήλωσε ο Vidya Rajagopalan, διευθυντής στο τμήμα υλισμικού, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.

Δείτε το σχετικό βίντεο από το κανάλι του InsideEVs στο YouTube:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αθήνα: Γιατί οι δρόμοι γέμισαν με αυτά τα κόκκινα σημάδια - Σε τι χρησιμεύουν (photos)

Αττική Οδός: Οι νέες τιμές των διοδίων για το 2026 (πίνακας)

ΠΑΟΚ: Αυτό είναι το θηριώδες SUV του μεγαλομετόχου της ΚΑΕ Τέλη Μυστακίδη (photos-video)