Νέα δεδομένα στο κομμάτι των μπαταριών, αλλά και συνολικότερα του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης των EV φιλοδοξεί να θέσει η Stellantis, με το IBIS (Intelligent Battery Integrated System).
Πρόκειται για ένα έξυπνο σύστημα που ενσωματώνει μέσα στην μπαταρία των ηλεκτρικών οχημάτων λειτουργίες μετατροπέα αλλά και φορτιστή, ανεξάρτητα από τη χημεία ή την εφαρμογή, καταργώντας την ανάγκη για ύπαρξη ξεχωριστών εξαρτημάτων.
Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική υποστηρίζει τόσο συνεχές όσο και εναλλασσόμενο ρεύμα, παρέχοντας ηλεκτρική ενέργεια απευθείας στον κινητήρα ή το δίκτυο, ενώ ταυτόχρονα τροφοδοτεί το κύκλωμα 12V και τα βοηθητικά συστήματα του οχήματος.
Τα οφέλη του συγκεκριμένου συστήματος είναι πολλά και σημαντικά και συνοψίζονται στα ακόλουθα:
- Αποδοτικότητα και Επιδόσεις: Βελτίωση ενεργειακής απόδοσης έως και 10% (κύκλος WLTC) και αύξηση ισχύος 15% (172 kW έναντι 150 kW) με το ίδιο μέγεθος μπαταρίας.
- Εξοικονόμηση Βάρους και Χώρου: Μειώνει το βάρος του οχήματος κατά περίπου 40 kg και απελευθερώνει έως και 17 L όγκου, επιτρέποντας καλύτερη αεροδυναμική και ευελιξία σχεδιασμού.
- Ταχύτερη Φόρτιση: Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν μείωση 15% στον χρόνο φόρτισης (π.χ. από 7 σε 6 ώρες σε φορτιστή AC 7 kW), μαζί με εξοικονόμηση ενέργειας 10%.
- Απλοποιημένη Συντήρηση: Ευκολότερη συντήρηση και βελτιωμένες δυνατότητες επαναχρησιμοποίησης μεταχειρισμένων μπαταριών τόσο σε αυτοκινητιστικές όσο και σε σταθερές εφαρμογές.
Μάλιστα, η Stellantis, σε συνεργασία με την Saft (θυγατρική της TotalEnergies), παρουσίασε ένα πρωτοποριακό πρωτότυπο όχημα που διαθέτει τεχνολογία IBIS. Πρόκειται για ένα Peugeot E-3008, κατασκευασμένο στην πλατφόρμα STLA Medium, το οποίο ξεκίνησε ήδη δοκιμές, προκειμένου να καταγραφούν σε πραγματικές συνθήκες τα αποτελέσματα που έχουν προκύψει από το 2022 από ένα αρχικό σύστημα IBIS τοποθετημένο σε σταθερές εφαρμογές.
Το project IBIS ξεκίνησε πριν από έξι χρόνια. Είναι μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία που γεννήθηκε από μια μοναδική συνεργασία μεταξύ ακαδημαϊκής έρευνας και βιομηχανίας. Υπό τον συντονισμό της Stellantis, το έργο ενώνει μια διεπιστημονική ομάδα 25 μηχανικών και ερευνητών από κορυφαίους βιομηχανικούς εταίρους - Saft, E2CAD και Sherpa Engineering - μαζί με φημισμένα ιδρύματα και υποστηρίζεται από το Σχέδιο Μελλοντικών Επενδύσεων της Γαλλίας.
«Αυτό το project αντικατοπτρίζει την πεποίθησή μας ότι η απλοποίηση είναι καινοτομία. Επανεξετάζοντας και απλοποιώντας την αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, το κάνουμε ελαφρύτερο, πιο αποτελεσματικό και λιγότερο κοστοβόρο. Αυτά είναι τα είδη καινοτομιών που μας βοηθούν να παρέχουμε καλύτερα, πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα στους πελάτες μας», τόνισε ο Διευθυντής Μηχανικής και Τεχνολογίας της Stellantis, Ned Curic.
Από την πλευρά του, ο Hervé Amossé, Αντιπρόεδρος EVIS Συστημάτων Αποθήκευσης Ενέργειας στην Saft, σχολίασε: «Το project IBIS αποτελεί ισχυρή απόδειξη της ηγετικής θέσης της Saft στην καινοτομία. Ενσωματώνοντας την τεχνολογία IBIS στις εφαρμογές επόμενης γενιάς μας, ξεκλειδώνουμε μια νέα εποχή έξυπνων, ευέλικτων και βιώσιμων ενεργειακών λύσεων. Η Saft συνεχίζει να πρωτοπορεί στην προηγμένη έρευνα, προσφέροντας μακροπρόθεσμες, οικονομικά αποδοτικές λύσεις προσαρμοσμένες στις εξελισσόμενες ανάγκες της αγοράς».
Τι ακολουθεί
Η δεύτερη φάση του σχεδίου ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2025 με συνεχή υποστήριξη από τη γαλλική κυβέρνηση μέσω του προγράμματος France 2030. Η εστίαση τώρα μετατοπίζεται σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες υπό αντιπροσωπευτικές καταστάσεις οδήγησης, κάτι που θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας IBIS σε οχήματα παραγωγής Stellantis μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Stellantis: Έρχονται full hybrid μοντέλα στην Ευρώπη - Ποιο θα «σπάσει» το ρόδι
Η CATL προειδοποιεί: «Οι μπαταρίες στερεού τύπου δεν είναι ακόμη ασφαλείς ή έτοιμες»
Ίδιο όνομα, άλλη χάρη: Τα 6 μοντέλα που δε θυμίζουν σε τίποτα τους προκατόχους τους (photos)






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





_77761_473036_type13129.jpg)