Αντίο στις γιγαντιαίες μπαταρίες: Η HORSE φέρνει την επανάσταση στην αυτονομία των ηλεκτρικών


Η νέα πρόταση της Renault και της κινεζικής Geely υπόσχεται να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού στην ηλεκτροκίνηση, με μια λύση που συνδυάζει τεχνολογία αιχμής, μικρό μέγεθος και ευελιξία καυσίμου.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: HORSE
  • 4/9/2025

Η Renault, μέσα από τη θυγατρική HORSE, ανοίγει νέους δρόμους στην αυτοκίνηση. Η συνεργασία με την Geely έφερε μια εταιρεία αφιερωμένη αποκλειστικά στην ανάπτυξη κινητήρων και τεχνολογιών πρόωσης, όχι μόνο για τις δικές τους μάρκες, αλλά και για άλλους κατασκευαστές ανά τον κόσμο.

Η HORSE έχει ήδη αποδείξει την τεχνογνωσία της, προσφέροντας προηγμένους bifuel κινητήρες στη Dacia, και τώρα στρέφει το βλέμμα της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μια πρόταση που υπόσχεται να λύσει το άλυτο μέχρι σήμερα πρόβλημα: την αυτονομία.

Το στοίχημα των REEV

Τα τελευταία χρόνια, ο όρος REEV (Range Extended Electric Vehicle) γίνεται όλο και πιο οικείος. Μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διαθέτουν έναν μικρό θερμικό κινητήρα, όχι για να κινήσουν τους τροχούς, αλλά για να λειτουργήσουν ως γεννήτριες που φορτίζουν την μπαταρία. Έτσι, η οδήγηση παραμένει ηλεκτρική, ενώ η αυτονομία εκτοξεύεται χωρίς να χρειάζεται μια ογκώδης και βαριά μπαταρία.

Σε αυτή τη φιλοσοφία στηρίζεται η νέα δημιουργία της HORSE, το C15, ένα εξαιρετικά συμπαγές σύστημα που ενσωματώνει κινητήρα, γεννήτρια, inverter και σύστημα ψύξης σε ένα πακέτο μόλις 50x50x27,5 cm. Με διαστάσεις που θυμίζουν οικιακή συσκευή, το C15 μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα σε υπάρχοντα μοντέλα με ελάχιστες παρεμβάσεις.

Τεχνολογία χωρίς συμβιβασμούς

Η «καρδιά» του C15 είναι ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1,5L, σχεδιασμένος να λειτουργεί όχι μόνο με βενζίνη αλλά και με αιθανόλη, μεθανόλη και συνθετικά καύσιμα και ταιριάζει απόλυτα στις απαιτήσεις της νέας εποχής.

Στην απλή του μορφή, αποδίδει 94 PS, επαρκείς για μοντέλα κατηγορίας B και C, ενώ με την προσθήκη τούρμπο η ισχύς αγγίζει τα 160 PS, ιδανική για μεγαλύτερα οχήματα κατηγορίας D. Το σημαντικότερο όμως είναι πως το σύστημα πληροί ήδη τις απαιτήσεις του αυστηρού προτύπου Euro 7, γεγονός που το καθιστά έτοιμο να σταδιοδρομήσει σε Ευρώπη αλλά και Ασία.

Έξυπνη λύση για χαμηλότερο κόστος

Η ουσία της καινοτομίας είναι ότι το C15 δεν αντικαθιστά την μπαταρία, αλλά τη «συνοδεύει». Διατηρεί το επίπεδο φόρτισης σταθερό, επιτρέποντας έτσι στους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν μικρότερες μπαταρίες. Αυτό σημαίνει λιγότερο βάρος, χαμηλότερη τιμή και καλύτερη απόδοση σε καθημερινή χρήση. Με απλά λόγια, το όραμα της HORSE είναι να δώσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την άνεση της μεγάλης αυτονομίας, χωρίς την ανάγκη τεράστιων μπαταριών που εκτοξεύουν το κόστος και το βάρος.

Το μέλλον στο κατώφλι

Αν και η HORSE δεν έχει ακόμη ανακοινώσει συνεργασίες με συγκεκριμένους κατασκευαστές, το ενδιαφέρον για μια τέτοια τεχνολογία θεωρείται δεδομένο. Η αγορά αναζητά λύσεις που να συνδυάζουν ηλεκτροκίνηση με πραγματική ευχρηστία και το C15 φαίνεται πως έχει όλα τα φόντα για να αποτελέσει τη γέφυρα ανάμεσα στο παρόν και το μέλλον των μηδενικών εκπομπών. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, το κοινό θα έχει την πρώτη ευκαιρία να δει από κοντά αυτήν τη μικρή αλλά επαναστατική μονάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επίσημο: Η NIO έρχεται στην Ελλάδα και αλλάζει τα δεδομένα – Δείτε ποια μοντέλα φέρνει

Κάνε πέρα Nevera: Το Xiaomi SU7 Ultra είναι το ταχύτερο EV παραγωγής στο Nurburgring (video)

Πότε θα δούμε τα αυτοκίνητα της Xiaomi στην Ευρώπη