Μία ισπανική εταιρεία κατάφερε να κατασκευάσει μία συσκευή ικανή να μετρήσει κρίσιμες παραμέτρους του αποτυπώματος των αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων στο περιβάλλον.
Πρόκειται για την Opus Remote Sensing Europe (Opus RSE), η οποία σχεδιάζει, κατασκευάζει και διανέμει συσκευές τηλεανίχνευσης (RSD) στη Μαδρίτη και τις πωλεί σε όλο τον κόσμο.
Με τη βοήθεια του Υπουργείου Οικονομικών και Ψηφιακής Μεταρρύθμισης, καθώς και ευρωπαϊκά κονδύλια, δημιούργησε το Hermes5G. Η συγκεκριμένη συσκευή συνδυάζει τεχνολογία 5G+,. οπτική φασματοσκοπία και προηγμένες επικοινωνίες για τη δημιουργία μιας εξαιρετικά συνδεδεμένης, έξυπνης οδικής υποδομής.
Μετά από τρία χρόνια έρευνας κι εξέλιξης, το Hermes5G δύναται να προσφέρει μία σειρά από καινοτομίες. Αρχικά, διαθέτει προηγμένες τεχνολογίες ανίχνευσης που χρησιμοποιούν φασματοσκοπία μη διασποράς υπέρυθρων και ρυθμιζόμενου διόδου λέιζερ για την ανίχνευση ρύπων, όπως το μονοξείδιο και το διοξείδιο του άνθρακα, όπως και το μονοξείδιο και το διοξείδιο του αζώτου, καθώς και υδρογονάνθρακες και αμμωνία από τα διερχόμενα οχήματα. Φυσικά, μπορεί να αντιληφθεί και τον ακριβή αριθμό σωματιδίων που βγαίνουν απ' την εξάτμιση.
Επιπλέον, μπορεί να μετρήσει με ακρίβεια τα ντεσιμπέλ που παράγει το εκάστοτε όχημα, καθώς τη συμπεριφορά του στον δρόμο χρησιμοποιώντας ασφαλή πρωτόκολλα επικοινωνίας με χαμηλή καθυστέρηση, με αποτέλεσμα να ανταλλάζει δεδομένα μεταξύ οδικών οργάνων σε πραγαμτικό χρόνο.
Κι όλα αυτά ενώ είναι σε θέση να αναγνωρίσει τις πινακίδες κυκλοφορίας, τον τύπο του οχήματος, καθώς και τη μάρκα και το μοντέλο, μέσω νευρωνικών δικτύων.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς της συσκευής, το Hermes5G «ανοίγει το δρόμο για ένα νέο σύστημα, όπου οι δρόμοι είναι πιο έξυπνοι και πιο συνδεδεμένοι, με σημεία ελέγχου όπου κάθε όχημα υποβάλλεται σε λεπτομερή ακτινογραφία, μετρώντας τα πραγματικά επίπεδα ρύπανσης, προσδιορίζοντας τα επίπεδα θορύβου, αναλύοντας τη συμπεριφορά οδήγησης και, τελικά, διασφαλίζοντας ότι το όχημα ταξιδεύει με ασφάλεια, τόσο για τον οδηγό όσο και για τους άλλους πολίτες».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota: Ο πραγματικός εχθρός είναι οι εκπομπές CO2, όχι οι θερμικοί κινητήρες
Οθόνες στις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων – Πώς λειτουργεί η νέα τεχνολογία (video)