Η Volvo δείχνει για ακόμη μία φορά πως παραμένει η πιο καινοτομική ίσως κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων σε θέματα ασφάλειας. Και αυτό, γιατί από το 2026, στο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX60, θα κάνει πρεμιέρα η νέα multi-adaptive ζώνη ασφαλείας, ένα σύστημα που προσαρμόζεται σε κάθε επιβάτη και κάθε συνθήκη, σε πραγματικό χρόνο, με στόχο τη διάσωση εκατομμυρίων ζωών.
Πρόκειται για ένα τολμηρό βήμα εξέλιξης στην παθητική ασφάλεια, εμπνευσμένο από την ιστορική ζώνη τριών σημείων ζώνη που η Volvo παρουσίασε το 1959 και που, σύμφωνα με εκτιμήσεις, έχει σώσει πάνω από ένα εκατομμύριο ζωές.
Νέο σύστημα ασφάλειας για το Volvo EX60 με αισθητήρες και δυναμική ρύθμιση πίεσης. Επαναστατική καινοτομία στην παθητική ασφάλεια, αποτέλεσμα συνεργασίας με τη ZF.
Πώς λειτουργεί η «έξυπνη» ζώνη ασφαλείας
Σε συνεργασία με τη γερμανική ZF Friedrichshafen, η Volvo ανέπτυξε ένα σύστημα δυναμικής ζώνης ασφαλείας που συνδέεται με το δίκτυο αισθητήρων του οχήματος και χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να προσαρμόζεται στα εξής:
- Βάρος, σωματότυπο και θέση του κάθε επιβάτη
- Συνθήκες κυκλοφορίας (π.χ. οδήγηση σε πόλη ή εθνική)
- Είδος ενδεχόμενης σύγκρουσης, βάσει κατεύθυνσης ή επιτάχυνσης
Αντί για τα τρία στάνταρ επίπεδα περιορισμού δύναμης που έχουν οι συμβατικές ζώνες, η multi-adaptive belt υποστηρίζει έντεκα προφίλ απόκρισης, διαμορφώνοντας κάθε φορά το ιδανικό επίπεδο σύσφιξης σαν να «διαβάζει» το σώμα και τη στιγμή.
Η ασφάλεια περνά στο software
Το σύστημα δεν είναι στατικό. Χάρη στην υπολογιστική ισχύ του EX60 και τις over-the-air (ασύρματες) ενημερώσεις, η Volvo μπορεί να βελτιώνει συνεχώς τη συμπεριφορά της ζώνης. Κάθε νέα χρήση, κάθε νέο δεδομένο οδηγεί σε πιο ακριβή προστασία.
Δεν μιλάμε απλώς για μια έξυπνη τεχνολογία, αλλά για μια αυτοπροσαρμοζόμενη πλατφόρμα ασφάλειας, με δυνατότητα «μάθησης» και μελλοντικής εξέλιξης.
Προσωποποιημένη ασφάλεια για όλους
Το σύστημα σχεδιάστηκε με στόχο την καλύτερη κάλυψη όλων των επιβατών: παιδιών, ηλικιωμένων, επιβατών με κινητικά ή σωματικά χαρακτηριστικά που διαφέρουν. Η λογική της «ίδιας ζώνης για όλους» αντικαθίσταται από μια νέα πραγματικότητα: η ζώνη ρυθμίζεται για τον καθένα, ξεχωριστά.
Πατενταρισμένη τεχνολογία
Σε αντίθεση με τη ζώνη 3 σημείων, η οποία παραχωρήθηκε ελεύθερα από τη Volvo, η νέα τεχνολογία είναι συγκατοχυρωμένη με τη ZF, και δεν θα είναι άμεσα διαθέσιμη σε άλλα μοντέλα ή κατασκευαστές. Αυτό περιορίζει τη διάχυσή της, όμως τονίζει και τη στρατηγική πρόθεση της Volvo να διατηρήσει τον ρόλο του ηγέτη στην καινοτομία.
Το EX60 ανοίγει νέο κεφάλαιο στην ασφάλεια
Το Volvo EX60, ως το πρώτο όχημα που θα ενσωματώνει αυτή τη τεχνολογία, σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτροκίνηση, την ασφάλεια και την ψηφιακή εξατομίκευση. Δεν είναι απλώς ένα SUV με σύστημα υποβοήθησης οδήγησης· είναι ένα όχημα που προστατεύει ενεργά τους επιβάτες του, όπως κανένα άλλο, όπως υποστηρίζει η Volvo.
Δείτε το σχετικό video:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Διαρροή: Πρώτη αποκάλυψη για το νέο Volvo XC70 - Έως 180 km ηλεκτρικής αυτονομίας (photos)
Test Drive: Volvo XC90 T8 eAWD Plug-in Hybrid - Υπερταχεία με οικολογική συνείδηση
Η Volvo επαναφέρει την ονομασία του XC70 - Πότε θα καταφτάσει (photos)