Ο ηλεκτρικός κινητήρας του μέλλοντος - Ζυγίζει 40 kg, μπαίνει μέσα στον τροχό και αποδίδει 845 PS (video)


Η Donut Lab παρουσίασε στη CES 2025 τη δεύτερη γενιά των ηλεκτρικών της κινητήρων οι οποίοι ενσωματώνονται απευθείας στους τροχούς, εξοικονομούν βάρος και εκτοξεύουν την απόδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: DONUT LAB
  • 8/1/2025

Η ενσωμάτωση του κινητήρα απευθείας στον τροχό εξαλείφει την ανάγκη για παραδοσιακά συστήματα μετάδοσης, μειώνοντας το βάρος και την πολυπλοκότητα των οχημάτων. Αυτό καθιστά τα ηλεκτρικά οχήματα πιο αποδοτικά και οικονομικά στην κατασκευή και συντήρηση. Επιπλέον, η νέα σχεδίαση μειώνει την επίδραση της μη αναρτώμενης μάζας, ένα ζήτημα που επηρέαζε προηγούμενες προσπάθειες ενσωμάτωσης κινητήρων στους τροχούς.

Η τεχνολογία in-wheel motor εξαλείφει την ανάγκη για μετάδοση ισχύος μέσω συμβατικών αξόνων και διαφορικών. Ο κινητήρας ενσωματώνεται απευθείας στον τροχό, επιτρέποντας έτσι την απλοποίηση του σχεδιασμού των οχημάτων, με λιγότερα μηχανικά μέρη. Συμβάλει στην εξοικονόμηση βάρους, μειώνοντας την πολυπλοκότητα της κατασκευής, παρέχει υψηλή απόδοση καθώς δεν υπάρχουν απώλειες από την παραδοσιακή μετάδοση κίνησης καθώς και ανεξάρτητο έλεγχο κάθε τροχού, προσφέροντας βελτιωμένη σταθερότητα, χειρισμό και ασφάλεια. Οι νέοι κινητήρες της Donut Lab είναι συμβατοί με πολλά είδη οχημάτων, από αυτοκίνητα και φορτηγά, μέχρι μοτοσικλέτες, μικρά δίτροχα και drones. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός αρθρωτού σχεδιασμού που προσαρμόζεται στις απαιτήσεις κάθε εφαρμογής.

Καινοτομία στον σχεδιασμό

Οι κινητήρες της Donut Lab έχουν αναπτυχθεί με έμφαση το μικρό βάρος κάνοντας χρήση προηγμένων σύνθετων υλικών που διασφαλίζουν χαμηλό βάρος αλλά υψηλή ανθεκτικότητα. Το αποτέλεσμα είναι μειωμένη μη αναρτώμενη μάζα (unsprung weight) όπου σε αντίθεση με προηγούμενες γενιές in-wheel κινητήρων, το νέο σύστημα βελτιώνει την ποιότητα οδήγησης και την άνεση παρέχοντας εξαιρετική ροπή και ισχύ, χαρακτηριστικά που τους καθιστούν ιδανικούς για sport μοντέλα καθώς και για βαριά φορτία.

Πλήρης σειρά κινητήρων

Η νέα σειρά περιλαμβάνει πέντε βασικά μοντέλα για διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων:

* Για επιβατικά αυτοκίνητα με διάμετρο 21 ιντσών και χαρακτηριστικά ανά κινητήρα βάρος 40 kg, ισχύς 630 kW (845 PS) και ροπή 4.300 Nm.

* Για ελαφριά φορτηγά με διάμετρο 21 ιντσώνκαι χαρακτηριστικά ανά κινητήρα: βάρος 40 kg, ισχύς 200 kW (271 PS) και ροπή 3.000 Nm.

* Για μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού με διάμετρο 17 ιντσών και χαρακτηριστικά ανά κινητήρα: βάρος 21 kg, ισχύς 150 kW (200 PS) και ροπή 1.200 Nm.

* Για μικρότερα δίτροχα οχήματα με διάμετρο 12 ιντσών και χαρακτηριστικά ανά κινητήρα: βάρος 8 kg, ισχύς 15 kW (20 PS) ροπή 300 Nm, μεγιστη ταχύτητα 120 km/h.

* Για drones και UAVs με διάμετρο 120 mm και χαρακτηριστικά ανά κινητήρα: βάρος 1.5 kg, ισχύς 3 kW (4 PS) και ροπή 20 Nm.

Ολοκληρωμένη πλατφόρμα ενσωμάτωσης

Ταυτόχρονα η Donut Lab προσφέρει μια πλήρη πλατφόρμα ενσωμάτωσης που περιλαμβάνει μπαταρίες υψηλής ενεργειακής πυκνότητας προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε εφαρμογής. Ειδικό λογισμικό ελέγχου που προσφέρει ευφυής διαχείριση ενέργειας και δυναμικός έλεγχος ροπής και ειδικές υπολογιστικές μονάδες που υποστηρίζουν τις δυνατότητες αυτονομίας και επικοινωνίας με άλλα συστήματα.

Πλεονεκτήματα για την αγορά

Η απλοποίηση της κατασκευής και η ελαχιστοποίηση των εξαρτημάτων οδηγούν σε χαμηλότερα κόστη για τους κατασκευαστές με την τεχνολογία αυτή να είναι κατάλληλη για ηλεκτρικά οχήματα όλων των ειδών, από μικρά σκούτερ μέχρι βαριά φορτηγά. Οι κινητήρες προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις, υψηλή ταχύτητα και εντυπωσιακή αυτονομία μειώνοντας τις ενεργειακές απώλειες.

Η Donut Lab φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται τα ηλεκτρικά οχήματα. Η δυνατότητα χρήσης αυτών των κινητήρων σε πολλά είδη οχημάτων, σε συνδυασμό με την απλότητα εγκατάστασης και τη βελτιωμένη απόδοση, ενισχύει τη θέση της εταιρείας ως πρωτοπόρου στην ηλεκτροκίνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Mercedes φέρνει την επανάσταση στα φρένα - Τα βγάζει από τους τροχούς?

Πώς θα μετατρέψετε το παλιό σας αυτοκίνητο σε υβριδικό

Έπεσε το «κάστρο» της Γερμανίας - Αυτή η χώρα πούλησε τα περισσότερα EVs στην Ευρώπη το 2024