Η Mercedes φέρνει την επανάσταση στα φρένα - Τα βγάζει από τους τροχούς


Οι μελλοντικές EV Mercedes θα έχουν τα φρένα μέσα στους κινητήρες κι όχι στους τροχούς. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας, το νέο αυτό σύστημα φρένων δεν θα έχει φθορές και δεν θα παράγει σκόνη ή τριξίματα, με την διάρκεια ζωής του να είναι όση και του κινητήρα!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: MERCEDES-BENZ
  • 26/11/2024

Τα φρένα ενός αυτοκινήτου, όπως τα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, βρίσκονται τοποθετημένα σε κάθε τροχό. Η Mercedes σκοπεύει να το αλλάξει αυτό εξελίσσοντας ένα νέο σύστημα φρένων για τα ηλεκτρικά οχήματα το οποίο βρίσκεται τοποθετημένο στον ηλεκτροκινητήρα.

Το νέο αυτό σύστημα μεταξύ άλλων βελτιώνει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου αφού αφαιρεί ένα μεγάλο μέρος της περιστρεφόμενης μάζας από τους τροχούς.

Ταυτόχρονα θα επιτρέπει την τοποθέτηση εντελώς κλειστών τροχών γεγονός που θα βελτιώσει την αεροδυναμική αλλά και την αυτονομία.

Σχετικά με τη λειτουργία του εν λόγω συστήματος θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι το ανάποδο από ότι έχουμε συνηθίσει στα κλασικά συστήματα φρένων όπου υπάρχει στο κέντρο ένας δίσκος και η δαγκάνα περιέχει τακάκια τα οποία τον σφίγγουν. Στο νέο σύστημα της Mercedes, υπάρχει ένα μεγάλο κυκλικό τακάκι το οποίο είναι ενσωματωμένο πάνω στον άξονα. Στη συνέχεια υπάρχουν δυο μεταλλικοί δίσκοι οι οποίοι το σφίγγουν και έτσι δημιουργούν την πέδηση. Από τη στιγμή που το σύστημα αυτό είναι κλειστού τύπου οι μηχανικοί της Mercedes έχουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της θερμότητας για το οποίο έχουν σκεφτεί ένα υδρόψυκτο σύστημα το οποίο δίνει την λύση.

Το συγκεκριμένο σύστημα πέδησης μπορεί να τοποθετηθεί μόνο σε όσα ηλεκτρικά οχήματα έχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, για ευνόητους λόγους. Οι μηχανικοί θεωρούν πως το σύστημα αυτό θα έχει διάρκεια ζωής όσο και ολόκληρο το όχημα, χωρίς να χρειάζεται συντήρηση η αντικατάσταση.

H Mercedes αναφέρει πως το σύστημα λειτουργεί στην εντέλεια αλλά ακόμα δεν είναι έτοιμο να περάσει σε οχήματα μαζικής παραγωγής καθώς θα πρέπει να γίνει συμβατό και να εναρμονιστεί με τα συστήματα ABS και ESP.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το πρώτο EV SUV της Mercedes-AMG έρχεται να σκορπίσει τρόμο με ισχύ 1.000 PS

Mercedes-AMG: Με αυτό το αυτοκίνητο θέλει να ανταγωνιστεί την Porsche Taycan

Οι θρυλικές Mercedes-Benz που «γεννήθηκαν» από το πενάκι του Bruno Sacco