Πριν από μερικές ημέρες το Car and Driver ταξίδεψε στη Γερμανία, στο Βερολίνο, για να οδηγήσει για πρώτη φορά την έκτη γενιά του Subaru Forester, το οποίο αυτές τις ημέρες βρίσκεται στην έκθεση AUTO ATHINA 2024 και μπορείτε να το γνωρίσετε από κοντά.
Στη νέα έκδοση του μοντέλου οι Ιάπωνες έκαναν μια σειρά από σημαντικές προσθήκες στα συστήματα ασφαλείας. Ένα από αυτά είναι το Emergency Driving Stop System το οποίο οι άνθρωποι της Subaru μάς έδειξαν όλες τις λεπτομέρειες της λειτουργίας του μέσα σε πίστα. Το video από την επίδειξη δημοσιεύτηκε στα social media του Car and Driver και έγινε viral ξεπερνώντας συνολικά τις 1.000.000 προβολές.
Τι κάνει, όμως, το EDSS; Ουσιαστικά αποτελεί τον «φύλακα άγγελο» του οδηγού ο οποίος αν για κάποιον λόγο χάσει τις αισθήσεις του ενώ το όχημα κινείται, το σύστημα ενεργοποιείται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα και σταματάει το Subaru Forester σε ασφαλές σημείο του δρόμου.
Στόχος φυσικά είναι να μην προκληθεί ατύχημα, όπως αυτό που θα δείτε στο παρακάτω, σοκαριστικό video.
Camionero se descompensó manejando por la ruta y terminó provocando grandísimo accidente ?? pic.twitter.com/8rBmesv9cr
— AlertaCap ?? (@SoyAlerta) October 4, 2024
Το Emergency Driving Stop System τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Subaru, ενώ τα προηγούμενα χρόνια το είχαμε δει σε μοντέλα της Toyota και της Lexus. Ως ιδέα γεννήθηκε το 2018 και αναπτύχθηκε από την επίσης ιαπωνική εταιρεία κατασκευή φορτηγών, Hino Motors.
Στην αρχική του εκδοχή το σύστημα έμπαινε σε λειτουργία μέσω ενός διακόπτη έκτακτης ανάγκης που ήταν τοποθετημένος στο κάθισμα του οδηγού και μπορούσε να τον πατήσει ο ίδιος ή κάποιος άλλος επιβάτης όταν αντιλαμβανόταν ότι κάτι δεν πάει καλά. Στη συνέχεια το όχημα ξεκινούσε να επιβραδύνει παραμένοντας μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας που κινείται, μέχρι να ακινητοποιηθεί πλήρως.
Τα επόμενα χρόνια οι κάμερες και τα ραντάρ που καταγράφουν τις κινήσεις του οδηγού εξελίχθηκαν ραγδαία και κάπως έτσι ο διακόπτης έπαψε να είναι αναγκαίος για να τεθεί σε λειτουργία το EDSS. Πλέον, ενεργοποιείται αυτόματα μόλις αναγνωρίσει ότι κάτι δεν πάει καλά με τον οδηγό.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το EDSS λειτουργεί μόνο σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όπου είναι δύσκολο ο οδηγός να βρει γρήγορα ένα ασφαλές σημείο να σταματήσει εφόσον νιώσει αδιαθεσία και όπου οι υψηλές ταχύτητες μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα. Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι για να λειτουργήσει πρέπει να είναι ενεργοποιημένα δύο ακόμα συστήματα, το Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) και το Lane Tracing Assist (LTA).
Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα λειτουργία του Emergency Stop Driving System για την περίπτωση του Forester είναι ότι μπορεί να «διαβάσει» τον δρόμο και να αποφασίσει μόνο του ποιο σημείο είναι ασφαλές για να σταματήσει.
Αυτό σημαίνει ότι αν ο οδηγός χάσει τις αισθήσεις του πάνω σε μια στροφή το όχημα δεν θα ακινητοποιηθεί αμέσως αλλά θα καλύψει μερικά επιπλέον μέτρα προκειμένου να σταματήσει σε σημείο που θα είναι ορατό από τους άλλους χρήστες του δρόμου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πότε πρέπει να απενεργοποιείς το Start/Stop στο αυτοκίνητο
Αμμόχωστος: Η αντιπροσωπεία «φάντασμα» της Toyota που μένει στοιχειωμένη από το 1974 (videos)
Ελαστικά αυτοκινήτου: Είναι σωστό να αλλάζουμε μόνο τα δύο και όχι όλη την τετράδα;