Το τιμόνι του αυτοκινήτου μετατράπηκε από απλό μέσο χειρισμού σε μέσο παθητικής ασφάλειας μόλις τη δεκαετία του '80, όταν ο αερόσακος του οδηγού ενσωματώθηκε σε αυτό, αλλάζοντας ριζικά τον σχεδιασμό και τη χρήση του.
Έκτοτε, έχει υποστεί αρκετές τροποποιήσεις, αλλαγές και προσθήκες και συνεχίζει μέχρι και σήμερα να εξελίσσεται με γνώμονα την ασφάλεια, την τεχνολογία και τη χρηστικότητα. Πλήκτρα, μοχλοί, χειριστήρια αφής, περιπλέκουν τον σχεδιασμό του τιμονού, τόσο τεχνικά, όσο κι αισθητικά.
Τώρα, οι μηχανικοί της ZF Lifetec, το παράρτημα της γερμανικής εταιρείας που εξειδικεύεται σε συστήματα ασφαλείας αυτοκινήτων, δημιούργησαν ένα νέο τιμόνι που πρόκειται να διευρύνει τις δυνατότητες γύρω από αυτό. Το νέο τιμόνι των Γερμανών διαθέτει μια πλήρως επίπεδη επιφάνεια στο κεντρικό του τμήμα, αφού ο αερόσακος έχει τοποθετηθεί στο πίσω μέρος της κατασκευής κι όχι στο εσωτερικό, όπως είθισται.
Όταν ενεργοποιείται στην περίπτωση κάποιου ατυχήματος, ο αερόσακος περνά μέσα από το πάνω τήμα του τιμονιού, όπως δείχνει η παραπάνω φωτογραφία.
Αυτό προσφέρει στους σχεδιαστές τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν στο μέγιστο την κεντρική επιφάνεια του τιμονιού, τοποθετώντας ενδεχομένως περισσότερα πλήκτρα ή ακόμη και κάποια οθόνη, που θα παρέχει στον οδηγό βασικές πληροφορίες για το ταξίδι ή την κατάσταση του οχήματος. Σαν μια οθόνη infotainment αποκλειστικά για τον οδηγό.
Εκτός αυτού, θα ανοίξει ο δρόμος για τη χρήση νέων υλικών ή και την εφαρμογή επιπλέον λειτουργιών, που καμία εταιρεία δεν έχει σκεφτεί ή μπορέσει να προσθέσει, ακριβώς επειδή μέχρι τώρα, το κέντρο του τιμονιού καταλαμβανόταν εξ ολοκλήρου από τον αερόσακο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επιβάτης αυτοκινήτου δεν φοράει ζώνη ασφαλείας - Πόσο είναι το πρόστιμο για τον οδηγό
Τα μοντέλα της Volvo ενημερώνουν τους οδηγούς για ατυχήματα που έχουν γίνει στην πορεία τους