Τι θα συμβεί αν πατήσεις το ηλεκτρικό χειρόφρενο ενώ το όχημα κινείται (video)


Ένα βίντεο που δημοσίευσε η γερμανική αστυνομία έρχεται να δώσει απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, HONDA
  • 12/8/2025

Η εικόνα είναι γνώριμη: οδηγείς σε έναν άδειο δρόμο, η διαδρομή κυλά ήρεμα και το βλέμμα πέφτει στον διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου. Οι περισσότεροι αναρωτιούνται «Τι θα γινόταν αν το τραβούσα τώρα;», αλλά λίγοι τολμούν να το δοκιμάσουν. Εκεί που στο παρελθόν το παραδοσιακό χειρόφρενο μπορούσε να προκαλέσει πανικό και μπλοκαρίσματα τροχών, η σύγχρονη τεχνολογία αλλάζει εντελώς το παιχνίδι.

Πρόσφατα, αστυνομικοί στη Γερμανία αποφάσισαν να βάλουν τέλος στις εικασίες και να πραγματοποιήσουν το πείραμα. Το αποτέλεσμα; Ένα απόλυτα ελεγχόμενο φρενάρισμα, με το σύστημα να ενεργοποιεί και τους τέσσερις τροχούς και να συνεργάζεται με το ABS, εξασφαλίζοντας σταθερότητα και κατεύθυνση.

Τα ηλεκτρικά χειρόφρενα στις περισσότερες σύγχρονες κατασκευές δεν περιορίζονται πλέον στο να «κλειδώνουν» τον πίσω άξονα. Με την ενεργοποίησή τους εν κινήσει, ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου «καταλαβαίνει» ότι πρόκειται για κατάσταση έκτακτης ανάγκης και διαχειρίζεται την πέδηση όπως θα έκανε ένα πλήρες σύστημα φρένων.

Σε αντίθεση με ένα μηχανικό χειρόφρενο, που μπορεί να οδηγήσει σε απότομη απώλεια πρόσφυσης και ανεξέλεγκτες πλαγιολισθήσεις, το ηλεκτρονικό σύστημα κατανέμει την ισχύ ομαλά, διατηρώντας τον έλεγχο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες.

Η Γερμανική αστυνομία δεν ήταν η μόνη που επιβεβαίωσε τη λειτουργία αυτή. Από το δημοφιλές ρωσικό κανάλι Garage 54 έως τον Αμερικανό δημιουργό Cleetus McFarland, οι δοκιμές σε διαφορετικά μοντέλα, από κινεζικά SUV μέχρι BMW 5 και Chevrolet Corvette, δείχνουν ότι η πλειονότητα των οχημάτων φρενάρει ασφαλώς και προβλέψιμα.

Ωστόσο, δεν έχουν όλα τα αυτοκίνητα την ίδια αποτελεσματικότητα. Ορισμένα, όπως η προαναφερθείσα BMW, δεν φαίνεται να αξιοποιούν πλήρως το ABS, με αποτέλεσμα μεγαλύτερες αποστάσεις ακινητοποίησης. Σε γενικές γραμμές καλό θα ήταν να έχετε στο νου σας ότι ναι μεν σε μια έκτακτη ανάγκη μπορείτε να το πατήσετε αλλά καλό θα ήταν ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ.

Η ύπαρξη αυτής της δυνατότητας δεν είναι απλώς ένα τεχνολογικό «τρικ». Σε μια πραγματική έκτακτη ανάγκη, πχ: όταν ο οδηγός χάσει τις αισθήσεις του ή δεν μπορεί να αντιδράσει, ένας επιβάτης μπορεί με μία μόνο κίνηση να επιβραδύνει και να ακινητοποιήσει το όχημα. Η προϋπόθεση, όμως, είναι να γνωρίζουμε πώς λειτουργεί το σύστημα του δικού μας αυτοκινήτου και ενώ έχουμε ελέγξει πρώτα το εγχειρίδιο χρήσης. Τα παλαιότερα μοντέλα με μηχανικό χειρόφρενο δεν προσφέρουν αυτή την ασφάλεια· αντιθέτως, μπορεί να προκαλέσουν επικίνδυνες καταστάσεις.

Τα ηλεκτρικά χειρόφρενα έχουν πλέον μετατραπεί σε εργαλεία ασφάλειας, ικανά να λειτουργήσουν ως «έσχατη λύση» σε κρίσιμες στιγμές. Παρότι η περιέργεια είναι φυσιολογική, οι δοκιμές σε δημόσιους δρόμους είναι επικίνδυνες και απαγορευτικές. Η σωστή γνώση και η εξοικείωση με το όχημά μας μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια τραγωδία και μια επιτυχημένη διάσωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ρεζέρβα: Πόσο μακριά και πόσο γρήγορα μπορείς να κινηθείς με τον εφεδρικό τροχό

Καύσωνας: Τα αναπάντεχα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει στο αυτοκίνητο

Το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε τα δισκόφρενα στη μαζική παραγωγή