Ανοιξιάτικη φροντίδα αυτοκινήτου: Τι μπορούμε να κάνουμε χωρίς να πάμε στο συνεργείο


Μετά το χειμώνα - έστω και αν δεν ήταν ιδιαίτερα βαρύς - το αυτοκίνητό μας χρειάζεται «περιποίηση». Τι μπορούμε να κάνουμε χωρίς να χρειαστεί να πάμε σε συνεργείο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 19/4/2025

Ο χειμώνας αποτελεί μακρινή ανάμνηση, η άνοιξη είναι εδώ, το καλοκαίρι πλησιάζει και το αυτοκίνητό μας συνεχίζει να αποτελεί κύρια επιλογή για τις καθημερινές μας μετακινήσεις, αλλά και τις «αποδράσεις» μας. Όμως, χρειάζεται και αυτό τη φροντίδα του, προκειμένου να εξασφαλίζει ασφαλείς διαδρομές.

Ο κάθε κατασκευαστής προτείνει προγραμματισμένα service είτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα είτε με τη συμπλήρωση συγκεκριμένου αριθμού χιλιομέτρων.

Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι όλο το υπόλοιπο χρονικό διάστημα μπορούμε να αδιαφορούμε για την κατάσταση του αυτοκινήτου μας ή να είμαστε 100% βέβαιοι ότι δε χρειάζεται κάποιου είδους «φροντίδα». Πόσο μάλλον μετά το τέλος του χειμώνα.

Κατάσταση των ελαστικών

Ένας βασικός έλεγχος που πρέπει να κάνουμε αφορά την κατάσταση των ελαστικών. Σαφώς στην Ελλάδα δεν βιώνουμε δύσκολους χειμώνες, που σε ορισμένες χώρες κάνουν απαραίτητη τη χρήση χειμερινών ελαστικών, οπότε δεν τίθεται θέμα εξ’ ορισμού αντικατάστασής τους από καλοκαιρινά.

Ωστόσο, πρέπει να ελέγξουμε την κατάστασή τους, το βάθος του πέλματος, για να δούμε πόσο έχουν φθαρεί από τις χειμωνιάτικες καιρικές συνθήκες. Στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, το ελάχιστο βάθος πέλματος ορίζεται στα 1,6 mm.

Εξωτερικό πλύσιμο

Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας χωρίς να χρειαστεί να πάμε στο συνεργείο ή να βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη; Καταρχήν, ένα πολύ καλό εξωτερικό πλύσιμο, δίνοντας προσοχή σε σημεία όπως οι θόλοι των τροχών και οι δαγκάνες των φρένων, αλλά και το εμπρός μέρος. Αν ρίξουμε νερό με πολύ μεγάλη πίεση υπάρχει περίπτωση να παραμορφωθούν τα ευαίσθητα «πτερύγια» του ψυγείου πίσω από τη μάσκα.

Επιπλέον, οι βαμμένες επιφάνειες του αμαξώματος χρειάζονται την ανάλογη φροντίδα για να μην ασκήσουμε πολύ μεγάλη πίεση και προκαλέσουμε φθορά στο χρώμα. Ορισμένοι κατασκευαστές επισημαίνουν ότι το πλύσιμο ή το γυάλισμα ενός αυτοκινήτου κάτω από έντονο ήλιο δεν είναι ιδανικό, καθώς σε περίπτωση χρήσης κάποιων χημικών καθαριστικών, ο συνδυασμός τους με τον «καυτό» ήλιο μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στη βαφή.

Έλεγχος υαλοκαθαριστήρων

Ο χειμώνας τελείωσε, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και με τις βροχές, παρά την άνοδο της θερμοκρασίας που έρχεται και τη βελτίωση του καιρού. Οι ανοιξιάτικες και καλοκαιρινές μπόρες είναι συχνό φαινόμενο, με αποτέλεσμα οι υαλοκαθαριστήρες να πρέπει να παραμένουν σε πολύ καλή κατάσταση. Αν εμφανίζουν φθορά στα μάκτρα, δεν καθαρίζουν καλά το παρμπρίζ ή κάνουν θόρυβο στη χρήση τους, έχει έρθει η ώρα για την αντικατάστασή τους. Ένα εντυπωσιακό στοιχείο που αναφέρει η Skoda είναι ότι σε χρονική διάρκεια ενός έτους με «φυσιολογικά» επίπεδα βροχόπτωσης, ένας υαλοκαθαριστήρας καλύπτει μια απόσταση περίπου 1.600 km στο παρμπρίζ!

Έλεγχος στάθμης λαδιού

Αυτή η εργασία μπορεί να γίνει και σε ένα πρατήριο καυσίμων, ωστόσο είναι εύκολο να την κάνουμε και μόνοι μας. Ο έλεγχος της στάθμης λαδιού του κινητήρα είναι απλός, αλλά για να γίνει σωστά απαιτούνται δύο προϋποθέσεις: Ο κινητήρας να είναι κρύος και όχι σε λειτουργία και το αυτοκίνητο σταθμευμένο σε επίπεδο έδαφος.

Καθαρίζουμε τη ράβδο στάθμης λαδιού, εντοπίζουμε σε αυτή τα ακριβή σημεία ελάχιστης και μέγιστης στάθμης και την τοποθετούμε και πάλι στη θέση της για να πάρουμε τη μέτρηση. Η στάθμη πρέπει να είναι ανάμεσα στις δύο ενδείξεις. Αν η ποσότητα λαδιού είναι χαμηλότερη της ενδεδειγμένης, προσθέτουμε λάδι. Αν είναι περισσότερη, θα πρέπει να αφαιρέσουμε λάδι, κάτι το οποίο γίνεται στο συνεργείο. Συμπληρωματικά, ελέγχουμε τη στάθμη του ψυκτικού υγρού αλλά και του υγρού πλύσης στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μαύρες κουκίδες περιμετρικά του παρμπρίζ - Αυτός είναι ο ρόλος τους

Πλαστικό κλιπ στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου – Ποιος είναι ο ρόλος του (video)

Ο σωστός τρόπος για να κρατάς το τιμόνι του αυτοκινήτου – Τα πιο συνηθισμένα λάθη (photos)