Εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης: Πού κόβονται οι περισσότεροι υποψήφιοι


To Car and Driver επικοινώνησε με έμπειρο εκπαιδευτή και ενημερωθήκαμε για τις ερωτήσεις «παγίδες» στη θεωρητική εξέταση αλλά και τα πιο συνηθισμένα λάθη στο κομμάτι της οδήγησης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/4/2025

Οι εξετάσεις για την απόκτηση του πολυπόθητου διπλώματος οδήγησης αποτελούν μια αρκετά δύσκολη διαδικασία και απαιτούν καλή προετοιμασία στη θεωρία και στην πράξη. Όλα αυτά χειροτερεύουν από το άγχος, που καταλαμβάνει σχεδόν όλους τους υποψήφιους οδηγούς και τους παρασύρει σε λάθη. Πού κόβεται ωστόσο το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων στις θεωρητικές και στις πρακτικές εξετάσεις για το δίπλωμα;

Σύμφωνα με τον εκπαιδευτή οδήγησης, Απόστολο Πάλλα, οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι αποτυγχάνουν σε μικρό ποσοστό, αρκεί να ξεπεράσουν το άγχος τους, ενώ στις θεωρητικές εξετάσεις δυσκολεύονται και τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.

Ο κ. Πάλλας επισημαίνει, ότι οι μεγαλύτερες παγίδες στα γραπτά εντοπίζονται σε ερωτήσεις, που έχουν ως ζητούμενο την παρατηρητικότητα των υποψηφίων.

«Για παράδειγμα, σε ρωτούν αν μπορείς να περάσεις με ένα όχημα μήκους 4,0 μέτρων κάτω από μια γέφυρα ύψους 3,5 μέτρων και κάποιοι μπερδεύονται με τα νούμερα και γράφουν όχι», λέει ο εκπαιδευτής οδήγησης, κ. Πάλλας.

Συνηθισμένο τρικ είναι να αλλάζουν οι ερωτήσεις σχετικά με την προτεραιότητα και τη μια φορά να ρωτούν τους υποψήφιους, ποιο όχημα θα περάσει πρώτο και την άλλη, ποιο πρέπει να περάσει τελευταίο.

Αρκετοί μαθητές σχολών οδήγησης κόβονται επίσης σε ερωτήσεις με δυσνόητες λέξεις, όπως ανεμοθωράκιο αντί παρμπρίζ, συσσωρευτής αντί μπαταρίας και σπινθηριστής αντί μπουζί, γιατί πολύ απλά δεν γνωρίζουν τι σημαίνουν.

Στο πρακτικό κομμάτι αξιολογούν οι εξεταστές κατά κύριο λόγο την ασφάλεια οδήγησης. Οι αγχωμένοι υποψήφιοι τα θαλασσώνουν συχνά στο παρκάρισμα και στην οπισθοπορεία με στροφή.

Πολλοί μαθητές των σχολών οδήγησης νιώθουν επίσης ανασφάλεια και κοιτούν τον λεβιέ ταχυτήτων, όταν αλλάζουν σχέση στο σασμάν, ρισκάροντας έτσι να κοπούν, επειδή αποσπάται η προσοχή τους από την κυκλοφορία.

Το βλέμμα των μαθητών παίζει γενικότερα λόγο στην αξιολόγηση τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, παρακολουθούν οι εξεταστές τα μάτια των υποψηφίων, όσον αφορά στη σωστή χρήση των καθρεφτών του αυτοκινήτου.

Αρκετοί μαθητές κόβονται επίσης, επειδή ξεχνούν από το άγχος τους να γυρνούν όσο χρειάζεται το κεφάλι τους, για να ελέγχουν την κυκλοφορία πριν από ελιγμούς και προσπεράσεις.

Μεγάλη άγνοια υπάρχει σχετικά με τη χρήση των φλας. Ο κ. Πάλλας αναφέρει, ότι οι περισσότεροι μαθητές προσέρχονται στις σχολές οδήγησης, χωρίς να γνωρίζουν ότι πρέπει να τα χρησιμοποιούν ακόμη και στην παραμικρή αλλαγή πορείας.

Έτσι απαιτείται πολύ δουλειά από τους εκπαιδευτές, προκειμένου να το εμπεδώσουν οι μαθητές τους. Και εδώ όμως υπεισέρχεται στις εξετάσεις ο παράγοντας άγχος, αρκετοί ξεχνούν να βγάλουν έγκαιρα φλας, οπότε κινδυνεύουν να μην περάσουν τις εξετάσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δίπλωμα οδήγησης: Δείτε σε ποια χώρα «κόβεται» σχεδόν το 50% των εξεταζόμενων

Επιβάτης αυτοκινήτου δεν φοράει ζώνη ασφαλείας - Πόσο είναι το πρόστιμο για τον οδηγό

 Τον Ιανουάριο πήρε δίπλωμα οδήγησης και τον Μάρτιο τερμάτισε 4ος στο ντεμπούτο του στην F1