Ο ρόλος της κόκκινης και της κίτρινης κουκίδας στα ελαστικά (photos)


Είναι μικρές, ίσως δεν τις προσέχει κανείς, αλλά η παρουσία τους μόνο τυχαία δεν είναι και αποδεικνύεται εξαιρετικά χρήσιμη στη σωστή λειτουργία του ελαστικού.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 29/5/2024

Από τη στιγμή που τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής ενός οχήματος με το οδόστρωμα, δε χρειάζεται να αναφέρει κανείς κάτι περισσότερο για το πόσο απαραίτητο είναι να βρίσκονται στην ιδανική κατάσταση.

Ωστόσο, εκτός από τις φθορές και τις «ατέλειες» που προκύπτουν από την καθημερινή χρήση του οχήματος, υπάρχουν και ελαττώματα τα οποία τα «συνοδεύουν» από τη στιγμή που κατασκευάστηκαν… και ας είναι ολοκαίνουρια.

Ένα ελαστικό σπάνια - αν όχι ουδέποτε - είναι 100% «ζυγισμένο» και εντελώς στρογγυλό. Δεν έχουν το τέλειο σχήμα ούτε την ιδανική κατανομή βάρους. Και αυτά τα ελαττώματα έρχονται να επισημάνουν οι κόκκινες και κίτρινες κουκίδες που συναντώνται σε συγκεκριμένα σημεία τους και είναι πολύ χρήσιμες στη διαδικασία της ζυγοστάθμισης.

Η κίτρινη κουκίδα είναι αυτή που υποδεικνύει το πιο ελαφρύ σημείο του ελαστικού. Έτσι, για να αντιμετωπιστεί το συγκεκριμένο ελάττωμα, συνιστάται το συγκεκριμένο σημείο του ελαστικού να τοποθετείται δίπλα στο σημείο της ζάντας στο οποίο βρίσκεται η βαλβίδα, καθώς αυτό είναι το βαρύτερο σημείο του τροχού.

Από την άλλη πλευρά, η κόκκινη κουκίδα δείχνει το σημείο στο οποίο το ελαστικό είναι πιο επίπεδο, καθώς δεν υπάρχει ολοστρόγγυλο ελαστικό. Συνήθως υποδεικνύει το υψηλότερο σημείο του. Πολλές φορές και οι ζάντες έχουν μία αντίστοιχη κουκίδα ή κάποιου άλλου είδους σήμανση  που «μαρκάρει» το χαμηλότερο σημείο και συστήνεται αυτά τα δύο σημεία να τοποθετούνται μαζί.

Ωστόσο, όταν σε ένα ελαστικό υπάρχει και κόκκινη και κίτρινη κουκίδα και στη ζάντα δεν υπάρχει κάποια σχετική κουκίδα ή ένδειξη, τότε η κόκκινη «υπερισχύει» της κίτρινης και αυτή θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με το στέλεχος της βαλβίδας.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι κουκίδες των ελαστικών αποτελούν πολύ χρήσιμη ένδειξη ώστε ο τεχνίτης στο βουλκανιζατέρ, με τη βοήθεια του κατάλληλου μηχανήματος, να μπορέσει να αναγνωρίσει το σημείο όπου υπάρχει η ατέλεια και να τοποθετήσει τα κατάλληλα αντίβαρα ζυγοστάθμισης, για να προκύψει το καλύτερο αποτέλεσμα.

Η χρησιμότητα των συγκεκριμένων κουκίδων είναι μεγάλη, προκειμένου στην καθημερινή χρήση να υπάρξει ελαχιστοποίηση των κραδασμών κατά την οδήγηση. Με αυτό τον τρόπο δεν επιβαρύνονται και άλλα συστήματα του οχήματος, όπως η ανάρτηση ή το σύστημα διεύθυνσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έτσι θα μάθεις την ηλικία των ελαστικών στο αυτοκίνητο - Τι ισχύει με την ημερομηνία λήξης (video)

Μαύρες κουκίδες περιμετρικά του παρμπρίζ - Αυτός είναι ο ρόλος τους

Γιατί το A/C στο αυτοκίνητο μυρίζει άσχημα - Τι πρέπει να προσέξει ο οδηγός