Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί αυτοκινήτων, ειδικά αυτοί που κινούνται σε μεγάλα αστικά κέντρα, είναι το παρκάρισμα, αφού όχι μόνο πρέπει να κάνουν αμέτρητες γύρες μέχρι να εντοπίσουν μια κενή θέση, θα πρέπει στο σημείο να επιτρέπεται, φυσικά, το παρκάρισμα.
Το άρθρο 34 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, παράγραφος 2, αναφέρει αναλυτικά όλες τις περιπτώσεις που απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση των οχημάτων. Εσχάτως, όμως, έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και τα ηλεκτρικά οχήματα οι ιδιοκτήτες των οποίων, αν δεν διαθέτουν οικιακό φορτιστή, πρέπει να τα φορτίζουν σε δημόσια σημεία φόρτισης.
Τι γίνεται όμως όταν ο οδηγός ενός ηλεκτρικού φτάνει στο σημείο του δρόμου που βρίσκεται ο φορτιστής και διαπιστώνει πως ένα συμβατικό αυτοκίνητο έχει “πιάσει” τη θέση; Και δεν μιλάμε για ένα περιστατικό που μπορεί να συμβεί μια στο τόσο, αλλά για ένα αρκετά συχνό φαινόμενο που δυστυχώς βλέπουμε να συμβαίνει ακόμα και σε θέσεις στάθμευσης που προορίζονται για ΑΜΕΑ.
Αυτό που πρέπει να κάνει ο κάτοχος του ηλεκτρικού είναι να καλέσει την Τροχαία και να την ενημερώσει για το σημείο που βρίσκεται. Μόλις φτάσουν οι αστυνομικοί αυτό που κάνουν είναι να βεβαιώσουν διοικητικό πρόστιμο ύψους 40€ και να αφαιρέσουν τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας για 20 ημέρες.
Το "μαρτύριο" του κατόχου EV δεν σταματά εκεί, αφού στη συνέχεια θα πρέπει να πάρει το αυτοκίνητό του, εφόσον έχει επαρκή ενέργεια για να κινηθεί, και να ψάξει για τον επόμενο φορτιστή ο οποίος θα τον εξυπηρετήσει.
Αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη Μετάβαση στην Κινητικότητα Χαμηλών Ρύπων, οι θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να σημαίνονται με τη ρυθμιστική πινακίδα Ρ-40 «Απαγορεύονται η στάση και η στάθμευση», σε συνδυασμό με την πρόσθετη πινακίδα Πρ-19β του ΚΟΚ με την ένδειξη «Εξαιρούνται τα Ηλεκτροκίνητα Οχήματα», σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 2696/1999 (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, Α΄ 57).
Προκειμένου να σημανθεί ο χώρος στάθμευσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και η ρυθμιστική πινακίδα Ρ-70 «Χώρος στάθμευσης ορισμένης κατηγορίας οχημάτων» σε συνδυασμό με την πρόσθετη πινακίδα Πρ-19α «Ηλεκτροκίνητα Οχήματα».
Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες οι οδηγοί που παρκάρουν παράνομα σε θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών έρχονται αντιμέτωποι με πολύ πιο βαριά πρόστιμα. Για παράδειγμα στην Ισπανία το “κοστούμι” ράβεται στα 200€, ενώ πρόστιμο προβλέπεται και για τους οδηγούς των ηλεκτρικών που έχουν ξεπεράσει τον χρόνο φόρτισης που ορίζει ο νόμος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί δεν πρέπει να παρκάρεις δίπλα σε πυροσβεστικό κρουνό - Αυτό είναι το πρόστιμο (video)
Όταν οι Έλληνες οδηγοί αρνούνταν να φορέσουν ζώνη ασφαλείας (video)
Διαθέσιμο στην Ελλάδα το πιο αποδοτικό Tesla Model 3 που έχει κατασκευαστεί ποτέ (τιμή)