Σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ο κλιματισμός απαιτείται σε όλα τα οχήματα, καθώς η ζέστη είναι έντονη το καλοκαίρι και η καμπίνα του αυτοκινήτου μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τους 60ºC. Και δεν είναι μόνο θέμα άνεσης, αλλά η υπερβολική ζέστη μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την ικανότητα κάθε οδηγού, τόσο την προσοχή και την ταχύτητα αντίδρασής του, όσο και την υγεία του.
Πώς όμως γίνεται να δροσιστεί το εσωτερικό του αυτοκινήτου όσο το δυνατόν γρηγορότερα με τη βοήθεια του κλιματιστικού; Πρώτα βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί βέλτιστα και δεν έχει κανένα είδος βλάβης ή διαρροής ψυκτικού υγρού (φρέον) που να το εμποδίζει στην σωστή του λειτουργία.
Πώς να κρυώσει γρήγορα η καμπίνα:
Πολλοί από εμάς το έχουμε κάνει: ξεκινάμε το αυτοκίνητο, ανοίγουμε τον κλιματισμό και περιμένουμε λίγα λεπτά να κρυώσει η καμπίνα. Και είναι αλήθεια ότι λειτουργεί, αλλά δεν είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για διάφορους λόγους.
Το πρώτο είναι ότι ο κλιματισμός αποδίδει περισσότερο όταν το αυτοκίνητο κινείται, γιατί όσο πιο γρήγορα γυρίζει ο κινητήρας τόσο πιο γρήγορα γυρίζει ο συμπιεστής του κλιματιστικού. Αυτό, με τη σειρά του, επιτρέπει στο σύστημα να κρυώσει περισσότερο.
Επομένως, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι το εξής:
1. Εκκινήστε τον κινητήρα του αυτοκινήτου.
2. Κατεβάστε τα παράθυρα και ενεργοποιήστε πλήρως τον κλιματισμό.
3. Περιμένετε περίπου 10 με 20 δευτερόλεπτα και ξεκινήστε το όχημα.
4. Μόλις αρχίσετε να αισθάνεστε το έντονο κρύο του κλιματισμού, ανεβάστε τα παράθυρα και ρυθμίστε την ένταση του AC.
Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο θα κρυώσει πιο γρήγορα η καμπίνα επιβατών γιατί ο κλιματισμός θα αρχίσει να λειτουργεί στη μέγιστη απόδοσή του αμέσως, αλλά θα αποφύγετε και την άσκοπη κατανάλωση καυσίμου και θα εξοικονομήσετε περισσότερο χρόνο.
Επίσης, συνιστάται:
1. Βεβαιωθείτε ότι το φίλτρο καμπίνας είναι καθαρό.
2. Μην χρησιμοποιείτε την ανακύκλωση αέρα μέσα στην καμπίνα.
3. Απενεργοποιήστε το Start/Stop.
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, σε μια ηλιόλουστη ημέρα μεταξύ 30 και 40 ºC, η καμπίνα μπορεί να φτάσει ακόμη και τους 60 ºC.
Δεν είναι πάντα εφικτό να παρκάρετε το αυτοκίνητό σας στη σκιά, οπότε η ηλιοπροστασία είναι μία καλή λύση.
Αυτόματος έλεγχος κλιματισμού
Εάν το αυτοκίνητό σας δεν διαθέτει συμβατικό κλιματισμό, αλλά έχει αυτόματο κλιματισμό, τότε πρέπει να λάβετε υπόψη μια λεπτομέρεια που δεν θυμούνται όλοι όταν χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα.
Όταν χρησιμοποιείτε τη λειτουργία AUTO, δηλαδή αυτή που σας επιτρέπει να επιλέξετε μια συγκεκριμένη θερμοκρασία για την καμπίνα επιβατών, ο ίδιος ο κλιματισμός λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε η εν λόγω θερμοκρασία να παραμένει σταθερή όλες τις στιγμές.
Αυτό σημαίνει ότι ο κλιματισμός θα είναι αυτός που ρυθμίζει την ένταση του συστήματος ανάλογα με την θερμοκρασία της καμπίνας οπότε δεν είναι η βέλτιστη λύση να επιλέγετε τους 16 ºC όταν η καμπίνα επιβατών είναι, για παράδειγμα, στους 40 ºC. Δεν θα κρυώσει πιο γρήγορα από ό,τι αν το βάλετε στους 21 ºC, καθώς θα λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά μέχρι να φτάσει σε αυτή τη θερμοκρασία.
Επομένως, επιλέξτε τη συνηθισμένη θερμοκρασία στην οποία θέλετε να είναι το αυτοκίνητο και αφήστε το κλιματιστικό να κάνει τα υπόλοιπα.
Το ιαπωνικό σύστημα
Ως τελευταία συμβουλή, θα σας πούμε ένα κόλπο που ένας Ιάπωνας πολίτης έκανε viral στο διαδίκτυο πριν από λίγο καιρό και το οποίο είναι πραγματικά αποτελεσματικό όταν πρόκειται για την ψύξη του εσωτερικού του αυτοκινήτου:
1. Ανοίξτε ένα παράθυρο
2. Ανοίξτε και κλείστε επανειλημμένα μια πόρτα στην απέναντι πλευρά για να διώξετε τον ζεστό αέρα έξω, σαν ανεμιστήρας
3. Βάλτε μπροστά τον κινητήρα και ξεκινήστε τη διαδικασία που περιγράψαμε πιο πάνω.