Οι εποχές όπου η οδήγηση ενός turbo αυτοκινήτου απαιτούσε ιδιαίτερες γνώσεις έχουν περάσει και η υπερτροφοδότηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας αφού όλο και περισσότερα μοντέλα εφοδιάζονται με τη συγκεκριμένη τεχνολογία.
Το turbo κατατέθηκε ως πατέντα το μακρινό 1915 από τον Ελβετό μηχανικό Alfred Buchi ωστόσο άργησε αρκετά να ενσωματωθεί σε αυτοκίνητο παραγωγής. Αυτό συνέβη το 1962 με το πρώτο όχημα να είναι η αμερικάνικη Oldsmobile Jetfire.
Έντεκα χρόνια αργότερα, το 1973, εμφανίστηκε το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο ευρείας παραγωγής, η BMW 2002 Turbo, ενώ το 1974 παρουσιάστηκε και η πρώτη Porsche 911 Turbo. Από τότε μέχρι και σήμερα έχει... κυλίσει αρκετό νερό στο αυλάκι της υπερπλήρωσης με την τεχνολογία να έχει κάνει άλματα και τα δεδομένα να είναι πολύ πιο εύκολα ως προς της διαχείρισή τους από έναν μέσο οδηγό.
Στο παρακάτω video πρωταγωνιστεί ο Αμερικανός Μηχανολόγος Μηχανικός και YouTuber Jason Fenske, ο οποίος μέσα από το κανάλι του «Engineering Explained» μεταφέρει τις γνώσεις στους θεατές του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Fenske απευθύνεται κυρίως σε κατόχους turbo αυτοκινήτων επιδόσεων, τονίζοντας τι δεν πρέπει να κάνουν κατά την οδήγηση. Οι συγκεκριμένες συμβουλές, όμως, μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά χρήσιμες και σε οδηγούς απλών turbo οχημάτων.
Δείτε το video…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής στον κόσμο που δέχτηκε διπλό turbo (video)