Νέο Range Rover Sport: Αυθεντικά πολυτελές, μοναδικά sportive!


Με την 3η γενιά του νέου Range Rover Sport η βρετανική φίρμα ανεβάζει τον πήχη σε ότι αφορά την οδηγική εμπειρία, τις ικανότητες off-road και τις ανέσεις στην κατηγορία των luxury SUV.

  • 26/7/2024

Σε μια εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές αρέσκονται στον χαρακτηρισμό luxury, η Range Rover καταφέρνει να προσδώσει μια ξεχωριστή έννοια στη λέξη «πολυτέλεια» όπως ακριβώς ορίζει το βρετανικό πρότυπο, ορίζοντας παράλληλα τις τεχνολογικές τάσεις και εξελίξεις σε μια κατηγορία με ηγετικό ρόλο.

Σε αυτό το μοτίβο έχει δημιουργηθεί το νέο Range Rover Sport. Ένα εντυπωσιακών διαστάσεων SUV που διαθέτει στο DNA του όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν μια αυθεντική βρετανική κατασκευή.

Αριστοκρατική εμφάνιση, αυτοπεποίθηση, πολυτέλεια, sport επιδόσεις, αλλά και μοναδικές ικανότητες εκτός δρόμου. Στοιχεία, που σπανίζουν σήμερα σε αυτή την κατηγορία και κάνουν τη διαφορά στο Range Rover Sport.

Για την μοναδική οδηγική εμπειρία φροντίζει μία γκάμα ισχυρών και αποδοτικών μηχανικών συνόλων, που περιλαμβάνει εξακύλινδρες μονάδες εκτεταμένης αυτονομίας Electric Hybrid (PHEV), έναν ισχυρό νέο V8 και εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel της γενιάς Ingenium ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. 

Επιβλητικό και διακριτικά πολυτελές

Οι εντυπωσιακές αναλογίες αναδεικνύουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα του Range Rover Sport, με τους μικρούς προβόλους, το δυναμικό εμπρός τμήμα και το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ εμπρός και πίσω. Το σμιλευμένο αμάξωμα ξεχωρίζει με λεπτομέρειες, όπως η εμπρός μάσκα τύπου stealth και τα digital LED φωτιστικά σώματα, τα οποία δημιουργούν μία χαρακτηριστική υπογραφή φώτων ημέρας Daytime Running Light (DRL). Το πίσω τμήμα ξεχωρίζει από την ανάγλυφη πίσω πόρτα και ένα ένθετο με το λογότυπο της Range Rover, ενώ τα φώτα τεχνολογίας LED προδίδουν μία ευδιάκριτη και μοντέρνα εμφάνιση τις νυχτερινές ώρες. Συνολικά οι γραμμές του αμαξώματος είναι καθαρές και ο αεροδυναμικός συντελεστής μόλις 0,29 χάρη στη σχεδιαστική τεχνοτροπία του αυτοκινήτου.

Ο μινιμαλισμός, η διακριτική πολυτέλεια και το μοντέρνο design συναντώνται στο εσωτερικό του νέου Range Rover Sport, με σημείο αναφοράς την οδηγοκεντρική θέση οδήγησης Command Driving Position, σήμα κατατεθέν του Range Rover. Οι πρόσφατες τεχνολογικές εφαρμογές ενσωματώνονται στην υλοποιημένη με κορυφαία υλικά κατασκευής καμπίνα του βρετανικού μοντέλου, προσδίδοντας την αίσθηση της αυθεντικής πολυτέλειας. Το cockpit προϊδεάζει για μία δυναμική οδηγική εμπειρία, παρέχοντας  εξαιρετική ορατότητα.

Η γκάμα καινοτόμων και βιώσιμων υλικών περιλαμβάνει απτικά και ελαφριά premium υφάσματα Ultrafabrics με διχρωμία, ενώ διατίθεται επίσης μία μοναδική υφασμάτινη επένδυση που εκτείνεται μέχρι το ταμπλό και τις λεπτομέρειες θυρών. Εναλλακτικές προτάσεις περιλαμβάνουν επιλογές από πολυτελές δέρμα σαγρέ, Windsor ή μαλακή ημιανιλίνη.

Στιβαρό και ασφαλές

Στο νέο Range Rover Sport ενσωματώνονται νέες τεχνολογίες πλαισίου που κάνουν το ταξίδι μαζί του μια συναρπαστική εμπειρία σε κάθε τύπο τερέν.

Η ακαμψία και αντοχή της ευέλικτης αρχιτεκτονικής του πλαισίου MLA-Flex προσφέρει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία μέχρι και 35%, όπως και άριστη συνεργασία με μία σουίτα συστημάτων που ελέγχονται από το σύστημα Integrated Chassis Control.

Το νέο Dynamic Response Pro συνεργάζεται με την τελευταία γενιά της αερανάρτησης Dynamic Air Suspension, που εισάγει ελατήρια προσαρμοζόμενου όγκου αέρα, εξασφαλίζοντας τον απόλυτο έλεγχο μέσω ενός ηλεκτρονικού, ενεργού συστήματος ελέγχου κλίσεων 48-volt, που μπορεί να ασκήσει ροπή έως 1.400Nm σε κάθε άξονα, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη του οδηγού και βελτιώνοντας τον έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές.

Η προηγμένη τετρακίνηση iAWD της Range Rover έχει την ικανότητα να επεξεργάζεται πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες οδήγησης 100 φορές το δευτερόλεπτο, εξασφαλίζοντας ότι η ροπή του κινητήρα να περνά στον δρόμο χωρίς απώλειες πρόσφυσης.
Η προηγμένη τετρακίνηση iAWD της Range Rover έχει την ικανότητα να επεξεργάζεται πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες οδήγησης 100 φορές το δευτερόλεπτο, εξασφαλίζοντας ότι η ροπή του κινητήρα να περνά στον δρόμο χωρίς απώλειες πρόσφυσης.

Η λειτουργία του Dynamic Air Suspension μεταβάλλει την πίεση ώστε να συνδυάζεται η παραδοσιακή άνεση ενός Range Rover με τη δυναμική συμπεριφορά ενός sportive SUV. Η τεχνολογία Adaptive Dynamics 2 ελέγχει συνεχώς τα ενεργά αμορτισέρ διπλών βαλβίδων - Active Twin Valve Dampers - ώστε να μειώνονται οι ανεπιθύμητες ταλαντώσεις του αμαξώματος. Παρακολουθεί τους εξωτερικούς παράγοντες έως και 500 φορές το δευτερόλεπτο, ώστε να επιτυγχάνεται άριστη απόκριση και, σε αρμονία με τις υπόλοιπες τεχνολογίες του πλαισίου,  προσφέρει την πιο ακριβή και συγκροτημένη δυναμική συμπεριφορά στο νέο Range Rover Sport.

Η ευελιξία βελτιώνεται από τα συστήματα, τετραδιεύθυνσης (All-Wheel Steering), ελέγχου κατανομής ροπής μέσω πέδησης (Torque Vectoring by Braking) και από το Ηλεκτρονικό Ενεργό Διαφορικό (Electronic Active Differential). Με το All-Wheel Steering οι τροχοί του πίσω άξονα μπορούν να στρίψουν έως και 7,3 μοίρες αντίθετα από τους εμπρός, ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες. Στις υψηλότερες ταχύτητες, αντίθετα, οι πίσω τροχοί στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός βελτιώνοντας την αίσθηση σταθερότητας του οχήματος. Αυτό χαρίζει στο νέο Range Rover Sport τον κύκλο στροφής ενός hatchback και την ευελιξία ενός πολύ μικρότερου αυτοκινήτου στο δρόμο.

Το νέο πλαίσιο διαθέτει τεχνολογία Stormer Handling Pack, με παραμετροποιήσιμα την απόσβεση της ανάρτησης (Dynamic Response Pro), το τιμόνι (All-Wheel Steering), το σύστημα τετρακίνησης και ενεργών διαφορικών (Electronic Active Differential με Torque Vectoring by Braking), ανάλογα με το επιλεγμένο η εξατομικευμένο προφίλ οδήγησης. Ανεξάρτητα από τον κινητήρα, το Range Rover Sport εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο της ZF οκτώ σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης Intelligent All-Wheel Drive, που εμπλέκεται ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης.

Για δύσκολες καταστάσεις εκτός δρόμου διαθέσιμη είναι η πιο πρόσφατα εξελιγμένη έκδοση του συστήματος Terrain Response 2 της Range Rover, όπως και το νέο Adaptive Off-Road Cruise Control που τοποθετείται για πρώτη φορά στο Range Rover Sport και βοηθά τους οδηγούς να διατηρήσουν σταθερό ρυθμό σε δύσκολες εδαφικές συνθήκες. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν μία από τις τέσσερις ρυθμίσεις άνεσης και το σύστημα έξυπνα προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα, επιτρέποντας στον οδηγό να επικεντρώνεται στον έλεγχο διεύθυνσης. 

Το Adaptive Off-Road Cruise Control αποτελεί εξέλιξη του All-Terrain Progress Control και επιτρέπει στον οδηγό να ορίσει το επιθυμητό επίπεδο ταχύτητας και άνεσης, επιλέγοντας από τέσσερις ρυθμίσεις, σε δύσβατα εδάφη. Είναι το πρώτο Range Rover που διαθέτει αυτή τη δυνατότητα, χαρίζοντας στη γκάμα του μοντέλου βελτιωμένες επιδόσεις εκτός δρόμου που επιτρέπουν στον οδηγό να εστιάζει αποκλειστικά στο να κατευθύνει το όχημα σε απαιτητικές εδαφικές συνθήκες.

Το Terrain Response 2® ανιχνεύει αυτόματα την επιφάνεια και το είδος του εδάφους για να προσαρμόσει το πλαίσιο, ώστε να μπορέσει να διαχειριστεί με τον καλύτερο τρόπο την κατάσταση, προτρέποντας και ενημερώνοντας τον οδηγό μέσω της οθόνης αφής του Pivi Pro. Λειτουργεί αρμονικά με τα ολοκληρωμένα συστήματα πλαισίου βελτιώνοντας την απόδοση του αυτοκινήτου σε συνθήκες off-road.

Σπορ και πολυτελές

Το νέο Range Rover Sport είναι ένα δυναμικό SUV και την ίδια στιγμή προσφέρει τις ανέσεις μια λιμουζίνας. Τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα που ρυθμίζονται ηλεκτρικά σε 22 κατευθύνσεις και διαθέτουν λειτουργία μνήμης και μασάζ, ενώ οι πίσω επιβάτες επωφελούνται από την εργονομικά βελτιστοποιημένη γεωμετρία των καθισμάτων, με μία αύξηση 31mm στην περιοχή των ποδιών και 20mm μεγαλύτερη απόσταση γονάτων, για βελτιωμένη άνεση και υποστήριξη.

Η επόμενη γενιά του συστήματος Cabin Air Purification Pro είναι διαθέσιμη για τη δημιουργία και διατήρηση του ιδανικού περιβάλλοντος οδήγησης. Αυτό συνδυάζει φιλτράρισμα μικροσωματιδίων PM2.5 και τεχνολογία nanoe X για σημαντική μείωση των οσμών, των βακτηρίων και των αλλεργιογόνων ουσιών, συμπεριλαμβανομένου του ιού SARS-CoV-2. Μία δεύτερη συσκευή nanoe X τοποθετείται στη δεύτερη σειρά για να προσφέρει σταθερή ποιότητα αέρα σε όλη την καμπίνα. Τέλος, η προηγμένη λειτουργία διαχείρισης CO2 επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να καθαρίζουν την καμπίνα πριν από ένα ταξίδι ή ενώ οδηγούν, διασφαλίζοντας αυξημένη εγρήγορση σε κάθε διαδρομή και μεγαλύτερη ευεξία για όλους τους επιβάτες.

Διαθέσιμα είναι υψηλής πιστότητας ηχοσυστήματα Meridian, με το Meridian Signature Sound System να είναι το πιο προηγμένο και ισχυρό ηχοσύστημα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Range Rover Sport. Αυτό προσφέρει μία μοναδική εμπειρία ήχου χρησιμοποιώντας 29 ηχεία, ένα νέο subwoofer και ισχύ ενισχυτή έως 1.430W – συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων ηχείων στα προσκέφαλα ώστε όσοι ταξιδεύουν στα τέσσερα βασικά καθίσματα του οχήματος να απολαμβάνουν προσωπικές ζώνες ήχου.

Η επόμενη γενιά του συστήματος Active Noise Cancellation διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, καθώς μειώνει την επίδραση των θορύβων από το δρόμο και τα ελαστικά που εισέρχονται στην καμπίνα, με στόχο τη διαμόρφωση ενός εξαιρετικά αθόρυβου περιβάλλοντος, αλλά και να μπορούν οι επιβάτες να απολαμβάνουν ανόθευτο τον ήχο που παράγει το σύστημα μετάδοσης κίνησης του νέου Range Rover Sport.

Η εμπειρία αυτή επιτείνεται όταν το όχημα λειτουργεί σε Dynamic driving mode, με το προηγμένο σύστημα να αναδεικνύει τους ήχους του κινητήρα. Σε συνθήκες κανονικής οδήγησης, τα μικρόφωνα και τα επιταχυνσιόμετρα που βρίσκονται στους θόλους όλων των τροχών παρακολουθούν συνεχώς τους ήχους που περνούν μέσα στο όχημα, ενώ οι ψηφιακοί επεξεργαστές υπολογίζουν το επίπεδο του ήχου ακύρωσης που απαιτείται για το φιλτράρισμά τους – όπως ένα ζευγάρι ακουστικών υψηλών προδιαγραφών.

Η άνεση συνεισφέρει στην αίσθηση σύγχρονης πολυτέλειας καθώς το νέο Range Rover διαθέτει Πτυσσόμενες Λαβές Θυρών με Αισθητήρες Εγγύτητας  (Proximity Sensing), Soft Door Close και Approach Unlock, για άνετη είσοδο στο όχημα διατηρώντας παράλληλα τις απέριττες γραμμές του εξωτερικού.

Hi-end χαρακτήρας και τεχνολογία AI

Η πανίσχυρη Electrical Vehicle Architecture (EVA 2.0) πλατφόρμα της Range Rover υποστηρίζει ένα απρόσκοπτα όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, όπως η ενημέρωση Software Over The Air (SOTA). Αυτή η έξυπνη τεχνολογία προσφέρει απομακρυσμένες ενημερώσεις για 63 ηλεκτρονικές μονάδες, εξασφαλίζοντας ότι το νέο Range Rover Sport παραμένει στην αιχμή της καινοτομίας, της σύγχρονης τεχνολογίας και των υπηρεσιών σε όλη τη διάρκεια ζωής του.

Το βραβευμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Pivi Pro περιλαμβάνει μία κυρτή, αιωρούμενη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης  13,1”  τοποθετημένη στο κέντρο του μοντέρνου ταμπλό. Ελέγχοντας τα πάντα, από το σύστημα πλοήγησης μέχρι πολυμέσα και ρυθμίσεις του οχήματος, μαθαίνει τις συνήθειες του χρήστη και εξατομικεύει έξυπνα την εμπειρία του ταξιδιού, με αποτέλεσμα να μετατρέπεται σε έναν πραγματικά διαισθητικό, ψηφιακό βοηθό.

Το Pivi Pro διαθέτει μία εύχρηστη διεπαφή με αρχική οθόνη που μπορεί να εξατομικεύεται ώστε να περιλαμβάνει τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες, ενώ η πρόσβαση στην πλειοψηφία των λειτουργιών πραγματοποιείται με δύο μόνο αγγίγματα στη βασική οθόνη. Η απτική ανάδραση αναβαθμίζει το σύστημα  προσφέροντας θετικό feedback στις εντολές του χρήστη, μειώνοντας την ανάγκη του οδηγού να πάρει τα μάτια του από το δρόμο για να επιβεβαιώσει την επιλογή του. Η οθόνη του Pivi Pro συμπληρώνεται από μία διαδραστική οθόνη οδηγού Interactive Driver Display 13,7”, με γραφικά υψηλής ευκρίνειας που παραπέμπουν στο βασικό σύστημα Pivi, και μία προσαρμοζόμενη διάταξη για να μπορούν οι οδηγοί να βλέπουν τις πληροφορίες που είναι σημαντικότερες γι’ αυτούς.

Η δυναμική απόδοση και η αναβαθμισμένη ποιότητα του Range Rover Sport υποστηρίζεται από την τελευταία σουίτα προηγμένων τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού με έμφαση στην ασφάλεια -  Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Όλα τα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με Emergency Braking, 3D Surround Camera, συμπεριλαμβανομένων εμπρός και πίσω αισθητήρων παρκαρίσματος, Wade Sensing, ClearSight Ground View7 και Manoeuvring Lights – Cruise Control, Driver Condition Monitor, Lane Keep Assist και Traffic Sign Recognition.  

Με πληρέστατη γκάμα εξηλεκτρισμένων κινητήρων

Μία ολοκληρωμένη γκάμα εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης προσφέρουν τη γνώριμη απόδοση του Range Rover Sport. Η γκάμα περιλαμβάνει δύο εκδόσεις Plug-in Hybrid (Electric Hybrid), εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel της γενιάς Ingenium που κάνουν χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και έναν εντελώς νέο V8 Twin Turbo κινητήρα.

Η ισχυρότερη PHEV έκδοση είναι η P550e Electric Hybrid με εντυπωσιακή αποδοτικότητα και ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 100km με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η μονάδα κίνησης συνδυάζει τον εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα Ingenium 3.0 λίτρων της Range Rover με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 105kW και μπαταρία 38,2kWh, αποδίδοντας συνολική ισχύ 550PS.

Προσφέρει επιτάχυνση 0-100km/h σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα, ηλεκτρική αυτονομία έως και 113km και αναμενόμενη αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες 88km και εκπομπές CO2 μόλις 18g/km.  Για μεγαλύτερα ταξίδια, το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία (βενζίνης ηλεκτρική) 740km.

Εξίσου αποδοτική είναι και η χαμηλότερης απόδοσης Plug-in έκδοση. Πρόκειται για την P460e Electric Hybrid, που αποδίδει συνολικά ισχύ 460PS προσφέροντας την ίδια ηλεκτρική αυτονομία και χαμηλές εκπομπές CO2 με την ισχυρότερη. Επίσης προσφέρει κορυφαία επιτάχυνση και αθόρυβη λειτουργία, ολοκληρώνοντας το 0-100km/h σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα.

Το νέο Range Rover Sport κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο του Solihull στο Ηνωμένο Βασίλειο μαζί με το νέο Range Rover, σε μία υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής που στεγάζεται στο ίδιο κτίριο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή των πρώτων Σειρών Range Rover.

Το νέο Range Rover Sport είναι διαθέσιμο ήδη στην ελληνική αγορά και όπως όλα τα μοντέλα της βρετανικής φίρμας υποστηρίζεται από ένα καινοτομικό και ευέλικτο πρόγραμμα leasing για την απόκτησή του. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα πατώντας ΕΔΩ