Το Citroen C1 κατασκευάστηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας της Toyota με το PSA Peugeot Citroen, ως ένα μοντέλο που κυκλοφόρησε ταυτόχρονα κι από τις τρεις εταιρείες (ως Aygo για τους Ιάπωνες και ως 107 για την Peugeot). Έμεινε στην παραγωγή από το 2005 ως τις αρχές του 2022.
Τώρα, ρεπορτάζ του Autocar αναφέρει πως η γαλλική μάρκα σκέφτεται σοβαρά να επαναφέρει το μοντέλο ως ένα e-car, εφόσον η Ευρωπαϊκή Ένωση εγκρίνει το πλάνο για μικρά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, με περιορισμένη ισχύ και μειωμένες προδιαγραφές ασφαλείας. Πρόσφατα, δε, έγινε γνωστό ότι το κόστος αυτών των μοντέλων θα ανέρχεται στα 15.000-20.000 ευρώ, κι εκεί θα κυμαίνεται και το μοντέλο των Γάλλων, εφόσον μπει στην παραγωγή. «Εκατομμύρια Ευρωπαίοι θέλουν να αγοράσουν προσιτά ευρωπαϊκά αυτοκίνητα,» έχει δηλώσει ενώπιον της Ευρωβουλής η πρόεδρος της Κομισιόν, Ursula von der Leyen. «Δεν μπορούμε να αφήσουμε την Κίνα και άλλους να κατακτήσουν αυτήν την αγορά».
Ο CEO της Citroen, Xavier Chardon, τοποθετήθηκε σχετικά στο πλαίσιο της παρουσίασης του ELO, του μικρού πολυμορφικού για την πόλη, λέγοντας: «Για εμάς, το e-car είναι πιο σημαντικό για να ορίσουμε ένα αυτοκίνητο που θα βρίσκεται κάτω από το C3, ένα αυτοκίνητο που είναι πιο προσιτό, επειδή αυτό το αυτοκίνητο [το ELO concept] είναι μεν αρκετά συμπαγές, αλλά μπορείτε να δείτε ότι με αυτό που υπάρχει εσωτερικά, δεν θα μπορούσε να είναι ως entry-level μοντέλο στη μελλοντική μας γκάμα».
«Είμαστε έτοιμοι ως Citroen να μπούμε στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, υπό την προϋπόθεση ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα δώσει κάποιο περιθώριο όσον αφορά τους μελλοντικούς κανονισμούς - δεν το γνωρίζουμε ακόμα. Γιατί είμαστε έτοιμοι; Επειδή αυτό είναι μέρος του DNA μας και δεν χρειάζεται να πάτε πολύ πίσω στην ιστορία».
Επιπλέον, ο Chardon εξηγεί ότι για να προχωρήσει αυτό το πλάνο, πρέπει να υπάρχουν και οικονομικά κίνητρα, πιθανώς με φορολογικές ελαφρύνσεις, για να μπορέσει να πωληθεί ένα τέτοιο μοντέλο έναντι περίπου 15.000 ευρώ:
«Το να αγοράσεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αξίας 15.000 ευρώ χωρίς καμία επιδότηση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Και αν η Ευρωπαϊκή Ένωση μας ζητάει συνεχώς περισσότερους κανονισμούς, αυτό δεν μας βοηθάει να προχωρήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση».
Αντίστοιχη κίνηση ετοιμάζεται να κάνει και η Peugeot, καθώς ο CEO της εταιρείας, Alain Favey, έκανε λόγο για την πιθανή επιστροφή της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη μικρή κατηγορία, με μοναδική προϋπόθεση την εγκαθίδρυση αυτού του νέου segment οχημάτων, πιθανότατα με το 108.
Ακριβώς όπως τα μοντέλα C1 και 108 ήταν πανομοιότυπα στις δύο πρώτες γενιές τους, έτσι και οι διάδοχί τους θα είναι πιθανότατα πολύ παρόμοια, αλλά ούτε ο Favey ούτε ο Chardon έδωσαν καμία ένδειξη σχετικά με το πόσο προχωρημένα είναι τα σχέδια.
Πηγή: Autocar
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
LIVE PHOTOS: Μπήκε στις ελληνικές εκθέσεις το νέο Citroen C5 Aircross (τιμές-εκδόσεις)
Citroen C4: Στην Ελλάδα η νέα εξοπλιστική έκδοση Collection (τιμή-εξοπλισμός)
Το Citroen e-C3 Aircross έρχεται με ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία - Η τιμή στην Ευρώπη




ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_467619_type13129.jpg)
_77761_475512_type13129.jpg)



