Αυτές οι εταιρείες χάνουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πουλάνε


Οι τρεις μάρκες κατασκευάζουν αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, όμως είναι από την ίδρυση τους ζημιογόνες και προς το παρόν δεν... φαίνεται φως στον ορίζοντα.

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 6/12/2025

H ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται μετ’ εμποδίων και παρά τις τωρινές δυσκολίες, όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι της ανήκει το μέλλον. Η Tesla ήταν η πρώτη μάρκα, που ιδρύθηκε με σκοπό την παραγωγή αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων μοντέλων και μετά τα αρχικά προβλήματα καταγράφει τώρα πλέον κέρδη δισεκατομμυρίων, δικαιώνοντας έτσι τα υψηλά ρίσκα του Έλον Μασκ και διαψεύδοντας τις Κασσάνδρες.

Στον αντίποδα ωστόσο, έχουμε μάρκες αυτοκινήτων, που ακολούθησαν τη στρατηγική της Tesla με ανάλογα προϊόντα, ωστόσο χάνουν με κάθε πώληση ηλεκτρικού οχήματος χιλιάδες ευρώ, ενώ δεν υπάρχει κάποια χαραμάδα ελπίδας για τα επόμενα χρόνια.

To πολυτελές Polestar 5
To πολυτελές Polestar 5

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των εταιρειών Polestar, Rivian, Lucid, που δραστηριοποιούνται κατά κύριο λόγο στις ΗΠΑ και θα τα βρουν ακόμη πιο σκούρα την επόμενη διετία λόγω της αρνητικής στάσης της κυβέρνησης Τραμπ απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η απόφαση της κυβέρνησης των ΗΠΑ να διακόψει την επιδότηση ύψους 7.500 δολαρίων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου εκτιμάται, ότι θα βάλει το επόμενο διάστημα φρένο στις πωλήσεις τους.

Η κινέζικη Polestar και οι αμερικανικές μάρκες Lucid και Rivian είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, Nasdaq, που απαρτίζεται από εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, όμως έχουν εξελιχθεί από ελπιδοφόρες επενδύσεις σε αποτυχημένα εγχειρήματα. Οι μετοχές τους είχαν καταγράψει τα υψηλά τους τον Νοέμβριο του 2021, όταν θεωρούνταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ trendy, όμως στη συνέχεια άρχισε να επιβραδύνεται σημαντικά ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων τους. Το αποτέλεσμα είναι, να μην έχει εμφανίσει κανένα μέλος της συγκεκριμένης τριάδας κάποια κέρδη -έστω και για ένα τρίμηνο- από την ημερομηνία της ίδρυσης τους.

Το Lucid Gravity θα λανσαριστεί το 2026
Το Lucid Gravity θα λανσαριστεί το 2026

Η Polestar ανήκει μαζί με γνωστές μάρκες -όπως οι Volvo, Smart, Zeekr, Lotus- στον κινέζικο όμιλο της Geely και κατέγραψε το πρώτο εννιάμηνο του τρέχοντος έτους ζημιές περίπου 1,08 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η εταιρεία πούλησε το ίδιο διάστημα 44.482 αυτοκίνητα, άρα έχανε με κάθε πώληση πάνω από 22.000 ευρώ.

Παρόμοια είναι η κατάσταση και με τη Rivian, η οποία ζημιώνεται κατά μέσο όρο σε κάθε πώληση οχήματος με σχεδόν 30.800 ευρώ. Στη Lucid εκτυλίσσεται ένα πραγματικό δράμα, αφού η ζημιά ανά πώληση ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 205.000 ευρώ! Μόνο το τρίτο τρίμηνο του 2025 έχασε η Lucid σχεδόν ένα δισεκατομμύριο δολάρια με μόλις 4.078 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων. Η εταιρεία θα είχε βάλει ήδη λουκέτο και επιβιώνει -προς το παρόν;- χάρη στην οικονομική ενίσχυση του κρατικού επενδυτικού fund της Σαουδικής Αραβίας, που αποτελεί και τον βασικό της μέτοχο.

Το μικρομεσαίο SUV Rivian R2
Το μικρομεσαίο SUV Rivian R2

Το μεγαλύτερο χρηματιστηριακό κατρακύλισμα μεταξύ των τριών εταιρειών παρατηρείται στην Polestar. Η μετοχή της διαπραγματεύεται πλέον γύρω στα 55 cent, όταν πριν λίγα χρόνια ξεπερνούσε τα 13 δολάρια, ενώ κινδυνεύει να μείνει εκτός του δείκτη Nasdaq, αν δεν υπερβεί ξανά το ένα δολάριο. Για να το πετύχει, ποντάρει η θυγατρική μάρκα της Geely στο νέο μοντέλο πολυτελείας Polestar 5, που κοστίζει στην Ευρώπη γύρω στα 123.000 ευρώ.

Η Rivian ακολουθεί τον αντίθετο δρόμο, καθώς θα λανσάρει του χρόνου ένα μικρότερο και πιο προσιτό ηλεκτρικό SUV με την ονομασία R2, ώστε να αυξηθούν οι πωλήσεις της. Όσο για τη Lucid Motors, εναποθέτει τις ελπίδες της στο τετρακίνητο SUV Gravity, που θα έχει ως βασικούς αντιπάλους το Tesla Model X και το Audi Q8 e-tron.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έρευνα: Ακόμα ένας μύθος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταρρίπτεται

Τα SUV της Omoda & Jaecoo πρωταγωνίστησαν στη φωτογράφιση του GNTM (video)

Ετοιμος ο δρόμος που φορτίζει τα ηλεκτρικά οχήματα εν κινήσει (video)