H Volkswagen εξελίσσει και θερμικούς κινητήρες για τα ID. Polo και ID. Cross


Εντός του 2026 η Volkswagen θα παρουσιάσει τα αμιγώς ηλεκτρικά ID. Polo και ID. Cross. Ωστόσο, υπάρχει περίπτωση να τα «εφοδιάσει» και με θερμικούς κινητήρες. Δείτε υπό ποια προϋπόθεση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: VOLKSWAGEN AG
  • 1/12/2025

Το 2026 είναι μια σημαντική χρονιά για την Volkswagen. Η γερμανική φίρμα έχει ήδη ανακοινώσει ότι το επόμενο έτος θα παρουσιαστούν τρία σημαντικά μοντέλα για το εισαγωγικό κομμάτι της γκάμας της: Τα αμιγώς ηλεκτρικά ID. Polo, ID. Polo GTI και ID. Cross.

Η αρχή θα γίνει με το ID. Polo, που θα κάνει το ντεμπούτο του τον Μάιο του 2026. Θα ακολουθήσει πολύ σύντομα το «καυτό» ID. Polo GTI ενώ το καλοκαίρι θα γίνουν τα αποκαλυπτήρια του ID. Cross. Και τα τρία θα είναι διαθέσιμα ως αμιγώς ηλεκτρικά.

Ωστόσο, δημοσιεύματα στην Ισπανία υποστηρίζουν ότι η γερμανική φίρμα έχει και ένα «plan B» στα σκαριά. Ποιο είναι αυτό; Η τοποθέτηση (και) θερμικών κινητήρων που θα μπορούσαν να βρουν τη θέση τους στο ID. Polo, αλλά και στο ID. Cross. Για ποιο λόγο; Σε περίπτωση που οι πωλήσεις τους δεν ανταποκριθούν στις προσδοκίες, με δεδομένη τη διστακτικότητα με την οποία ακόμα αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι αγοραστές τα EV.

Όπως αναφέρουν οι Ίβηρες, η Volkswagen σκοπεύει να διατηρήσει για ένα χρονικό διάστημα, που μπορεί να φτάνει ακόμα και τα 5 χρόνια, τις υπάρχουσες θερμικές εκδόσεις των δύο μοντέλων παράλληλα με τις ολοκαίνουριες, αμιγώς ηλεκτρικές. Έτσι, δεν αποκλείεται οι πωλήσεις να στρέφονται περισσότερο στα ICE και όχι στα EV μοντέλα.

Πώς θα αλλάξει αυτό; Με την προσθήκη REEV παραλλαγών στα ID. Polo και ID. Cross. Επικαλούμενοι εσωτερικές πηγές από την γερμανική φίρμα, οι Ισπανοί τονίζουν ότι ήδη έχουν αναπτυχθεί από την VW ένας δικύλινδρος κινητήρας 1,0 L και ένας τρικύλινδρος 1,5 L. Μάλιστα, υποστηρίζουν ότι ο πρώτος έχει ήδη τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα εξέλιξης του νέου ID. Polo, μιας και η νέα πλατφόρμα MEB+ στην οποία θα βασίζονται τα νέα EV «επιτρέπει» την τοποθέτηση ενός μικρού κινητήρα εσωτερικής καύσης στο πίσω μέρος.

Βέβαια, ο θερμικός κινητήρας δεν πρόκειται να κινεί τους τροχούς, αλλά να λειτουργεί ως range extender, ως γεννήτρια για την υποστήριξη της μπαταρίας ή/και του ηλεκτροκινητήρα, προκειμένου να αυξηθεί η αυτονομία. Δεν υπάρχει ακόμα κάποια πληροφόρηση για την ισχύ των δύο θερμικών μοτέρ, αλλά ούτε και ο τρόπος με τον οποίο θα «βρεθεί» χώρος για την τοποθέτησή τους, αλλά και την ύπαρξη ρεζερβουάρ καυσίμου. Μια εκτίμηση είναι ότι θα μπορούσε να μειωθεί το μέγεθος και η ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας.

Ασφαλώς, οι συγκεκριμένες πληροφορίες από την Ισπανία μένει να επιβεβαιωθούν επίσημα. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Απρίλιο, στο πλαίσιο της παρουσίασης του ID.ERA στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σανγκάης - ενός REEV concept car που υπόσχεται αυτονομία 1.000 km – ο Martin Sander είχε ανοίξει την «πόρτα» για την επέκταση της συγκεκριμένης τεχνολογίας και στην Ευρώπη.

«Τα range-extenders σήμερα είναι ήδη ένα πολύ δημοφιλή στην Κίνα. Θα έχουν σημασία στη Βόρεια Αμερική και είμαστε πεπεισμένοι ότι θα έχουν σημασία και στην Ευρώπη», είχε δηλώσει στο βρετανικό Autocar ο επικεφαλής πωλήσεων, μάρκετινγκ και aftersales, αλλά και μέλος του Δ.Σ. της Volkswagen.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αποστολή: Οδηγούμε το νέο Volkswagen T-Roc στην Πορτογαλία

Επίσημο: Το 2027 η παρουσίαση του Volkswagen ID. Every1 - Η κοινοπραξία με τη Rivian

Αποστολή στην Πορτογαλία: Μπήκαμε στο εργοστάσιο όπου παράγεται το νέο Volkswagen T-Roc