Επίσημο: Η πρώτη ηλεκτρική Ferrari θα έχει ισχύ άνω των 1.000 PS αλλά δεν θα είναι supercar (photos)


Η Ferrari παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Elettrica, του πρώτου ηλεκτρικού της μοντέλου στην ιστορία της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: FERRARI, SH PROSHOTS, ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/10/2025

Η αρχή της... επανάστασης έγινε με την Purosangue. Πλέον, η Ferrari έκανε και το επόμενο βήμα (ή, αν θέλετε, το πρώτο μέρος αυτού), παρουσιάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, επιβεβαιώνοντας και την ονομασία του: Elettrica.

Το πρωτότυπο της Ferrari Elettrica σε δοκιμές τον Σεπτέμβριο.
Το πρωτότυπο της Ferrari Elettrica σε δοκιμές τον Σεπτέμβριο.

Το μοντέλο είχε ξεκινήσει από καιρό δοκιμές σε δημόσιους δρόμους, αν και με έντονο καμουφλάζ κρύβοντας και το σχήμα και τον σχεδιασμό του, ενώ ακόμα οι Ιταλοί αποφεύγουν να αποκαλύψουν σε ποια κατηγορία θα ανήκει η Elettrica, αν και οι πληροφορίες λένε ότι θα πρόκειται για SUV.

«Δεν θα είναι supercar», δήλωσε ο CEO της μάρκας, Benedetto Vigna. «Οι αντιπρόσωποί μας είπαν ότι ήλπιζαν να επιλέξουμε το EV να είναι ένα ένα μεγάλο σε μέγεθος αυτοκίνητο».

Ο Ιταλός τόνισε, δε, ότι η μάρκα επέλεξε ένα μεγαλύτερο αμάξωμα για το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, επειδή η τρέχουσα τεχνολογία «δεν επιτρέπει στις μπαταρίες να παρέχουν την απαραίτητη απόδοση ενός σπορ αυτοκινήτου Ferrari».

Ακόμα και αν δε μιλάμε για σπορ αυτοκίνητο αλλά για ένα πανίσχυρο SUV ή shooting brake, οι επιδόσεις «ζαλίζουν». Η Elettrica τροφοδοτείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, δύο σε κάθε άξονα, με συνολική ισχύ άνω των 1.000 PS. Αυτοί οι αριθμοί τής επιτρέπουν να κάνει τα 0-100 km/h σε 2,5 sec, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 310 km/h.

Μάλιστα, ο μπροστινός άξονας μπορεί να αποσυνδεθεί σε οποιαδήποτε ταχύτητα για να προσφέρει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση, ανάλογα με τη συνθήκη, μετατρέποντας την Elettrica σε πισωκίνητη.

Επιπλέον, για να ενισχυθεί η συμμετοχή του οδηγού στην εμπειρία, τα paddles πίσω από το τιμόνι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αυξήσουν ή να μειώσουν σταδιακά την ισχύ και τη ροπή του αυτοκινήτου.

Παράλληλα, το μοντέλο δεν υστερεί σε αυτονομία παρά τις ακραίες επιδόσεις, καθώς φτάνει τα 530 km, χάρη σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου, μικτής ενεργειακής χωρητικότητας 122 kWh, βασιζόμενη σε αρχιτεκτονική 880V, εξασφαλίζοντας έτσι ταχύτατους χρόνους φόρτισης - συγκεκριμένα περίπου 60% ανάκτηση ενέργειας εντός 20 λεπτών.

Το συνολικό βάρος του οχήματος δεν ξεπερνά τα 2.300 kg, με την κατανομή 47% μπροστά και 53% πίσω, ενώ το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 2,96 m. Το αμάξωμα διαθέτει κοντούς πρόβολους, με την θέση οδήγησης να τοποθετείται κοντά στον μπροστινό άξονα και την μπαταρία να ενσωματώνεται πλήρως στο δάπεδο.

Σχετικά με τον ήχο, εγγενές στοιχείο των δημιουργημάτων του Μαρανέλο, η Ferrari δεν θα βάλει «ψεύτικους» ήχους. Αντίθετα, ένας ειδικός αισθητήρας τοποθετημένος στο περίβλημα του μετατροπέα συλλαμβάνει τις μηχανικές δονήσεις του συστήματος μετάδοσης κίνησης, οι οποίες στη συνέχεια ενισχύονται για να παράγουν μια μοναδική ακουστική ανάδραση.

Όσον αφορά το λανσάρισμα, η Ferrari τόνισε ότι θα κάνει την παρουσίαση του μοντέλου σε τρεις φάσεις, με την πρώτη να έχει ολοκληρωθεί σήμερα, και τις άλλες δύο να έρχονται στο πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2026.

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά:

Επιδόσεις 
0-100 km/h2,5 sec
Τελική ταχύτητα310 km/h
Ισχύς> 1.000 PS σε boost mode
Αυτονομία>530 km
Διαστάσεις και βάρος 
Μεταξόνιο2,96 m
Βάροςπερίπου 2.300 kg
Κατανομή βάρους47% μπροστά / 53% πίσω
Εμπρός άξονας 
Ισχύς στον άξονα286 PS
Ροπή στον τροχό3.500 Nm
Ροπή στον κινητήρα140 Nm στο Performance Launch mode
Πυκνότητα ισχύος3,23 kW/kg (αποδοτικότητα 93%)
RPM κινητήρα30.000
Βάρος65 kg
Πίσω άξονας 
Ισχύς στον άξονα843 PS
Ροπή στον τροχό8.000 Nm
Ροπή στον κινητήρα355 Nm στο Performance Launch mode
Πυκνότητα ισχύος4,80 kW/kg (αποδοτικότητα 93%)
RPM κινητήρα25.500
Βάρος129 kg
Μπαταρία 
Αριθμός κελιών210 (15 modules with 14 κελιά)
Πυκνότητα ισχύος195 Wh/kg
Πυκνότητα ισχύος κελιών305 Wh/kg
Μικτή ενεργειακή χωρητικότητα122 kWh
Μέγιστη τάση880 V
Μέγιστη ισχύς φόρτισης350 kW

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Από την Enzo ως την F80: Τα ταχύτερα αυτοκίνητα στη θρυλική πίστα της Ferrari στο Fiorano

Ferrari 849 Testarossa: Ο θρύλος επέστρεψε! (video)

Επιτέλους! Δείτε την τρακαρισμένη Ferrari F40 του Lando Norris να επισκευάζεται (video)