Οι πρώτες εικόνες από τη νέα BMW iX5 που «καίει» υδρογόνο - Πότε μπαίνει στις εκθέσεις (photos)


Η BMW δημοσίευσε τις πρώτες φωτογραφίες της νέας X5 με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, που θα μπει σε μαζική παραγωγή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: BMW/Fabian Kirchbauer
  • 22/9/2025

Μετά την πιλοτική της παρουσία σε στόλους οχημάτων, η υδρογονοκίνητη BMW X5 ετοιμάζεται να «φτάσει» και στις αγορές λιανικής. Η γερμανική φίρμα δημοσίευσε τις πρώτες φωτογραφίες από ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV) και γνωστοποίησε ότι ήδη κατασκευάζονται τα πρώτα πρωτότυπα στο κέντρο εξειδίκευσης της εταιρείας στο Μόναχο αλλά και στο εργοστάσιο του BMW Group στο Steyr.

Η νέα BMW X5 θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα προσφέρει στους πελάτες μια επιλογή μεταξύ αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης με μπαταρία (BEV), plug-in hybrid, βενζίνης, diesel και τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου. «Λανσάροντας τη νέα BMW X5 με μια επιλογή από πέντε εκδόσεις συστημάτων κίνησης, επιδεικνύουμε για άλλη μια φορά την ηγετική μας θέση ως πρωτοπόροι στην τεχνολογία», τόνισε ο Joachim Post, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG - Τμήμα Ανάπτυξης.

Και πρόσθεσε: «Το υδρογόνο έχει ουσιαστικό ρόλο να διαδραματίσει στην παγκόσμια προσπάθεια απαλλαγής από τον άνθρακα, γι' αυτό και δεσμευόμαστε να προωθήσουμε την τεχνολογία».

Η νέα BMW X5, που σας την έχουμε ήδη παρουσιάσει με καμουφλαρισμένα πρωτότυπα σε BEV και υβριδική έκδοση να κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους αλλά και στο Nurburgring, αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026. Ωστόσο η iX5 Hydrogen, όπως θα είναι το όνομά της, θα φτάσει στις αγορές το 2028.

Τι θα γίνει όμως με τον ανεφοδιασμό της; Η BMW συμμετέχει ενεργά στις προσπάθειες επέκτασης του δικτύου ανεφοδιασμού υδρογόνου. Η πρωτοβουλία HyMoS (Hydrogen Mobility at Scale) δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει τα οικοσυστήματα υδρογόνου για την κινητικότητα σε συνεργασία με τη βιομηχανία και τους θεσμικούς εταίρους.

Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι η αύξηση της οικονομικής βιωσιμότητας των οικοσυστημάτων κινητικότητας υδρογόνου, συγκεντρώνοντας τη ζήτηση για όλους τους τύπους οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων φορτηγών, λεωφορείων και επιβατικών αυτοκινήτων. Αυτό θα βοηθήσει στην επίτευξη βέλτιστης κατανομής και χρήσης των σταθμών υδρογόνου.

Η πρωτοβουλία υποστηρίζει τα υπάρχοντα έργα οικοσυστημάτων υδρογόνου στην πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους, ανταλλάσσοντας εμπειρίες σε όλα τα έργα και παρέχοντας επίγεια υποστήριξη στους εταίρους της βιομηχανίας. Ξεκίνησε μια πιλοτική φάση με την υποστήριξη των υφιστάμενων οικοσυστημάτων στη Γερμανία και τη Γαλλία για τη συλλογή εμπειριών για ανάπτυξη σε περαιτέρω μητροπολιτικές περιοχές και πιθανή μελλοντική επέκταση σε άλλες χώρες.

Όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες, η νέα BMW iX5 Hydrogen θα υιοθετήσει τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της πλατφόρμας Neue Klasse, που για πρώτη φορά «εφαρμόστηκε» στη νέα iX3. Όσο για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, βασίζεται στο σύστημα κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς που αναπτύσσει ο Όμιλος BMW σε συνεργασία με την Toyota.

Η γερμανική φίρμα υπόσχεται ότι αυτό θα έχει πιο συμπαγή σχεδίαση, αλλά ταυτόχρονα θα είναι πιο ισχυρό και αποδοτικό, αυξάνοντας την αυτονομία και την απόδοση, την ώρα που θα προσφέρει μειωμένη κατανάλωση ενέργειας. Η BMW δεν έδωσε στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της iX5 Hydrogen, ωστόσο όταν το 2023 παρουσίασε τα πρώτα οχήματα υδρογόνου ενός πιλοτικού στόλου, βασισμένα στην τρέχουσα X5, είχε ανακοινώσει μέγιστη συνολική ισχύ 401 PS, αυτονομία 504 km, επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερο από 6 sec και τελική ταχύτητα άνω των 180 km/h.

«Η νέα BMW iX5 Hydrogen θα είναι μια πραγματική BMW - πρωτοποριακή στην κατηγορία της και θα προσφέρει την τυπική οδηγική απόλαυση BMW», ξεκαθάρισε ο Michael Rath, Αντιπρόεδρος Οχημάτων  Υδρογόνου του BMW Group.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Renault και Stellantis εγκατέλειψαν το «τρένο» του υδρογόνου - Ποιες εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν

AVIN: Γεγονός το πρώτο πρατήριο Υδρογόνου στην Ελλάδα - Πού θα λειτουργήσει

Προχωρεί το «πράσινο» υδρογόνο - Συστήματα ηλεκτρόλυσης 300 MW στην Ελλάδα