Η νέα Mercedes GLC Electric δεν έχει σχεδόν καμία ομοιότητα με τη θερμική έκδοση. Οι αναλογίες μπορεί να θυμίζουν GLC, ωστόσο η σχεδίαση έχει ριζικά διαφοροποιηθεί, με τους λεπτούς προβολείς Digital Light και τη μεγάλη εμπρός μάσκα που κρύβει πίσω της τεχνολογικές εκπλήξεις.
Στην προαιρετική της εκδοχή, η μάσκα φωτίζεται με 942 LED pixels, που μπορούν να σχηματίσουν animation και διάφορα στατικά μοτίβα τα οποία σίγουρα θα εντυπωσιάσουν, αλλά κάποιοι μπορεί να τα βρουν υπερβολικά.
Οι καθαρές γραμμές, η πιο χαμηλή και κομψή σιλουέτα και οι ενσωματωμένες χειρολαβές, δίνουν στο γερμανικό SUV έναν αρκετά σύγχρονο χαρακτήρα που ισορροπεί ανάμεσα σε πολυτέλεια και δυναμισμό, με σαφή στόχευση στην premium κατηγορία.
Καμπίνα με άρωμα... μέλλοντος
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η εικόνα θυμίζει περισσότερο concept car παρά αυτοκίνητο παραγωγής. Το MBUX Hyperscreen με τις 39,1 ίντσες δεσπόζει σε όλο το ταμπλό, χαρίζοντας μια σχεδόν κινηματογραφική εμπειρία.
Ο χώρος για τους επιβάτες είναι άνετος, χάρη στο αυξημένο μεταξόνιο, ενώ το πορτμπαγκάζ των 570 L είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.
Με τα καθίσματα πεσμένα φτάνει τα 1.740 L, ενώ ένας επιπλέον εμπρός χώρος αποσκευών 128 L κάτω από το εμπρός καπό θα εξυπηρετήσει τις καθημερινές ανάγκες.
Τεχνολογία και οδική συμπεριφορά
Η Mercedes επένδυσε στη νέα πλατφόρμα MB.EA, που είναι ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά μοντέλα. Η πνευματική ανάρτηση AIRMATIC και η τετραδιεύθυνση του πίσω άξονα υπόσχονται κορυφαία άνεση και ευελιξία, αλλά κοστίζουν επιπλέον, αφού διατίθενται στο πακέτο Agility & Comfort.
Η ικανότητα ρυμούλκησης έως 2,4 τόνους δείχνει ότι το GLC Electric δεν φοβάται τη σκληρή χρήση, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης επιπέδου 2 προσφέρουν άνεση σε μεγάλες αποστάσεις. Η ημιαυτόνομη οδήγηση περιορίζεται στα 95 km/h, κάτι που μπορεί να θεωρηθεί «συντηρητικό» σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά εξασφαλίζει αξιοπιστία.
Απόδοση και αυτονομία
Αρχικά, η GLC Electric θα λανσαριστεί στην έκδοση GLC 400 4MATIC, με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 489 PS. Ο πίσω κινητήρας, απόδοσης 340 PS, διαθέτει διτάχυτο κιβώτιο δίνoντας έμφαση στην αποδοτικότητα, ενώ ο συνδυασμός υπόσχεται σπορ επιδόσεις χωρίς θυσία στην αυτονομία.
Η μπαταρία 94,5 kWh χαρίζει έως 650 km αυτονομίας, ενώ η μονοκινητήρια έκδοση που θα ακολουθήσει θα φτάνει τα 713 km. Χάρη στην αρχιτεκτονική 800 Volt, η φόρτιση από 10% έως 80% απαιτεί λιγότερο από 15 min, με δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας 303 km σε μόλις 10 λεπτά. Τέλος άξιο αναφοράς είναι και το σύστημα αναγεννητικής πέδησης που αγγίζει απόδοση άνω του 99%, με ισχύ ανάκτησης έως 300 kW.
Ο «άσσος» της Mercedes
Η νέα GLC Electric δείχνει πως η Mercedes έχει βάλει στόχο να καθορίσει τα στάνταρ των ηλεκτρικών SUV. Με αυτονομία που δύσκολα συναντάται, τεχνολογία αιχμής και premium φινίρισμα, αποτελεί πρόταση που δύσκολα αγνοείται. Βέβαια, απομένει να δούμε την τελική τιμή της την άνοιξη του 2026. Αν η Mercedes καταφέρει να κρατήσει το κόστος κοντά στις θερμικές εκδόσεις, τότε η GLC Electric μπορεί να εξελιχθεί σε best-seller. Αν όμως η τιμολόγηση ξεφύγει, το στοίχημα της μαζικής αποδοχής θα είναι δύσκολο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο CEO της Mercedes ενάντια στην κατάργηση των ΜΕΚ: «Θα πέσουμε πάνω σε τοίχο»
Mercedes-Benz: Ξεκαθάρισμα στη γκάμα και «τίτλοι τέλους» για αυτό το μοντέλο
Mercedes-AMG GT2 Edition W16: Ένα αγωνιστικό με «καρδιά» από τη Formula 1 και 830 PS (photos)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_472761_type13129.jpg)

