Η παγκόσμια πρεμιέρα του Volkswagen ID. Cross Concept πραγματοποιείται στο Μόναχο, στο πλαίσιο της IAA Mobility 2025. Πρόκειται για ένα νέο συμπαγές ηλεκτρικό SUV που φέρνει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στο ευρύ κοινό και ταυτόχρονα προετοιμάζει το έδαφος για τα προσιτά μοντέλα που θα ακολουθήσουν. Στο συγκεκριμένο πρωτότυπο θα βασιστεί και η επόμενη γενιά του Polo, το οποίο θα παρουσιαστεί το πρώτο εξάμηνο του 2026 σε αμιγώς ηλεκτρική μορφή.
Η στρατηγική της Volkswagenείναι ξεκάθαρη. Η εταιρεία θέλει να επαναφέρει την προσιτή ηλεκτροκίνηση στο προσκήνιο, επενδύοντας στη νέα πλατφόρμα MEB+. Ο CEO, Thomas Schafer, τόνισε ότι στόχος του είναι να δημιουργήσει την καλύτερη Volkswagen όλων των εποχών. Με το ID. Cross Concept, όπως εξήγησε, η μάρκα δείχνει τον δρόμο και με το ID. Polo θα επιτύχει την ισορροπία ανάμεσα σε τιμή, τεχνολογία και γνήσιο χαρακτήρα VW.
Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία
Το ID. Cross Concept εγκαινιάζει τη σχεδιαστική γλώσσα Pure Positive, που θα χαρακτηρίσει όλα τα μικρά ηλεκτρικά της Volkswagen. Ο επικεφαλής σχεδιασμού, Andreas Mindt, υπογράμμισε ότι κάθε νέο μοντέλο πρέπει να αποπνέει καθαρότητα, δύναμη και θετική προσωπικότητα. Οι γραμμές είναι απλές αλλά δυναμικές, οι επιφάνειες έχουν ένταση και οι φωτεινές υπογραφές εμπρός και πίσω χαρίζουν δυναμισμό.
Το Polo, στην ηλεκτρική του εκδοχή, θα αντλήσει στοιχεία από το συγκεκριμένο πρωτότυπο, με καθαρές αναλογίες, βελτιωμένη αεροδυναμική και επιρροές από το Golf και το VW Bus.
Μικρό σε διαστάσεις, μεγάλο σε χώρους
Με μήκος 4,161 m, πλάτος 1,839 m και ύψος 1,588 m, το ID. Cross Concept τοποθετείται στις διαστάσεις του σημερινού T-Cross, αλλά εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη νέα πλατφόρμα. Το μεταξόνιο των 2,601 m επιτρέπει άνεση για τους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 450 L και συμπληρώνεται από 25 L κάτω από το εμπρός καπό.
Το μέγεθος αυτό αποδεικνύει πως η Volkswagen στοχεύει σε αυτοκίνητα που, αν και μικρά εξωτερικά, προσφέρουν χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας.
Εσωτερικό με lounge αίσθηση
Η καμπίνα ακολουθεί τη φιλοσοφία... καθιστικού. Τα ποιοτικά υλικά, οι φυσικές υφές και τα προγράμματα φωτισμού, ήχου και κλιματισμού δημιουργούν ξεχωριστή «ατμόσφαιρα». Τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως, δημιουργώντας επίπεδη επιφάνεια, εμπνευσμένη από το VW Bus.
Στο τεχνολογικό κομμάτι αναμένεται η πιο πρόσφατη γενιά infotainment της VW, με μεγάλες οθόνες, αναβαθμισμένο Travel Assist και πλήρη δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων.
Κινητήρας και επιδόσεις
Το ID. Cross Concept βασίζεται στην πλατφόρμα MEB+. Ο ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός άξονα αποδίδει 155 kW ή 211 PS και ροπή πάνω από 300 Nm. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 km/h, ενώ η επιτάχυνση 0-100 km/h υπολογίζεται γύρω στα 7 sec.
Η αυτονομία φτάνει τα 420 km κατά WLTP, γεγονός που το καθιστά ικανό να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες του μέσου οδηγού. Η ταχεία φόρτιση εξασφαλίζει επαναφόρτιση έως 80% σε περίπου μισή ώρα.
Χρηστικότητα χωρίς συμβιβασμούς
Το πρωτότυπο διαθέτει δυνατότητα ρυμούλκησης έως 1,200 kg με φρένα, αλλά και κοτσαδόρο που αντέχει φορτίο 75 kg, ιδανικό για δύο ηλεκτρικά ποδήλατα. Οι ζάντες 21 ιντσών με ελαστικά Goodyear 235/40 R21 προσδίδουν επιβλητική εικόνα και ασφάλεια στον δρόμο.
Η στρατηγική της Volkswagen
Το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μέλος της νέας οικογένειας μικρών ηλεκτρικών μοντέλων, μετά τα ID. Polo, ID. GTI Concept και ID. EVERY1. Η παραγωγή θα ξεκινήσει με το ID. Polo το 2026, θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI και το τελικό ID. CROSS το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς, ενώ το 2027 θα παρουσιαστεί το ID. EVERY1.
Με αυτή τη στρατηγική η Volkswagen σκοπεύει να δώσει απάντηση στον έντονο ανταγωνισμό, προσφέροντας προσιτά αλλά τεχνολογικά προηγμένα EV στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η αντεπίθεση στη νέα εποχή
Η παρουσίαση του ID. Cross Concept στο Μόναχο και η… προεπισκόπηση του ID. Polo αποτελούν το εναρκτήριο λάκτισμα της αντεπίθεσης της VW στην ηλεκτροκίνηση. Η μάρκα φιλοδοξεί να αποδείξει ότι μπορεί να συνδυάσει τεχνολογία, κληρονομιά και καινοτομία, σε προσιτό πακέτο για το ευρύ κοινό.
Από το lifestyle ID. Buzz μέχρι το προσιτό ID. Polo, η Volkswagen χτίζει ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών για την Ευρώπη. Το μήνυμα από το Μόναχο είναι ξεκάθαρο. Η εποχή που η ηλεκτροκίνηση θεωρούνταν πολυτέλεια έχει τελειώσει και το νέο Polo θα έρθει για να επαναλάβει την επιτυχία του προκατόχου του, αυτή τη φορά με μηδενικούς ρύπους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
IAA Mobility: Η Volkswagen παρουσιάζει ένα νέο compact SUV
Οι τιμές όλων των εκδόσεων του νέου Volkswagen T-Roc στην Πολωνία (πίνακας)
Με «καρδιά» από Audi το επόμενο VW Golf R - Ποιο μοντέλο υψηλών επιδόσεων θα «αντιγράψει»