Αποστολή στο Μόναχο για τη νέα iX3 – Η πιο σημαντική BMW των τελευταίων δεκαετιών


Ο πρώτος εκπρόσωπος της πλατφόρμας Neue Klasse παρουσιάστηκε στη Γερμανία και το Car and Driver ήταν εκεί για την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία των Βαυαρών.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: BMW
  • 5/9/2025

Η BMW, όπως και όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές, βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε διαδικασία μετασχηματισμού. Ο ρυθμός με τον οποίο αλλάζει το τοπίο της παγκόσμιας αυτοκίνησης θυμίζει τρένο που κινείται με μεγάλη ταχύτητα και οι Βαυαροί δεν θέλουν να το... χάσουν. Το «εισιτήριο» για να εισέλθουν σε αυτή τη νέα εποχή είναι η πλατφόρμα Neue Klasse, για την οποία έχουν γραφτεί εκατομμύρια λέξεις τα τελευταία χρόνια, περιγράφοντας τις καινοτομίες που φέρνει στην ηλεκτροκίνηση.

Ο Oliver Zipse αποκαλύπτει τη νέα ηλεκτρική BMW iX3, το πρώτο μοντέλο της γερμανικής φίρμας που βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse
Ο Oliver Zipse αποκαλύπτει τη νέα ηλεκτρική BMW iX3, το πρώτο μοντέλο της γερμανικής φίρμας που βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse

Πριν λίγη ώρα, στο Μόναχο, αποκαλύφθηκε το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη Neue Klasse: η ολοκαίνουργια BMW iX3. Το Car and Driver ήταν εκεί, για να τη γνωρίσει από κοντά και να συζητήσει με τους ανθρώπους που εργάστηκαν στην εξέλιξή της.

Η λέξη που κυριάρχησε σε όλες τις συζητήσεις ήταν το «άλμα». Ένα άλμα που ξεκινάει με την iX3 φέρνοντας μαζί της μια νέα εποχή στα τεχνολογικά συστήματα, στην οδηγική εμπειρία και στον σχεδιασμό της BMW.

Το πρώτο μοντέλο της Neue Klasse θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Debrecen της Ουγγαρίας. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2025 με την BMW iX3 50 xDrive.
Το πρώτο μοντέλο της Neue Klasse θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Debrecen της Ουγγαρίας. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2025 με την BMW iX3 50 xDrive.

Η Neue Klasse αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα. Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι αρκετά στοιχεία της θα επηρεάσουν συνολικά τη γκάμα της εταιρείας, ακόμη και αυτοκίνητα με MEK. Στόχος είναι να μην δημιουργηθούν «στρατόπεδα» στον κατάλογο με «παλιές» και «νέες» BMW αλλά να υπάρξει ένας κοινός παρoνομαστής σχεδίασης και τεχνολογίας, χωρίς να αλλοιωθεί το DNA που έχτισε η εταιρεία τις προηγούμενες δεκαετίες.

Εμφάνιση

Η κάθετη μάσκα «νεφρών» έχει αντλήσει την εμπνευσή της από τις Neue Klasse της δεκαετίας του  60 με το περίγραγραμμα χρωμίου να δίνει τη θέση του στο φως.
Η κάθετη μάσκα «νεφρών» έχει αντλήσει την εμπνευσή της από τις Neue Klasse της δεκαετίας του '60 με το περίγραγραμμα χρωμίου να δίνει τη θέση του στο φως.

Σχεδιαστικά η BMW iX3 δείχνει να πετυχαίνει αυτόν τον στόχο. Από την πρώτη ματιά ξεχωρίζει ως ένα νέο, εντυπωσιακό και δυναμικό όχημα που, ακόμα και χωρίς σήματα, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως BMW. Οι αναλογίες είναι γνώριμες και το αμάξωμα δύο όγκων αποπνέει δυναμισμό που δύσκολα περνά απαρατήρητος ενώ οι διαστάσεις έμειναν αρκετά κοντά στην προηγούμενη γενιά (μήκος 4.782 mm και μεταξόνιο 2.897 mm).

Ξεκινώντας από μπροστά, το πρώτο στοιχείο που τραβάει την προσοχή είναι η κάθετη μάσκα «νεφρών». Έχει μικρύνει αισθητά και αντλεί έμπνευση από τις Neue Klasse της δεκαετίας του ’60 ενώ το περίγραμμα είναι φωτιζόμενο και πλαισιώνεται από προβολείς νέας σχεδίασης, με κάθετα διατεταγμένες μονάδες LED.

Στο πλάι, οι σχεδιαστές ενίσχυσαν τον δυναμισμό με μυώδεις θόλους τροχών, έντονους «ώμους» και ζάντες που ξεκινούν από 20’’ και φτάνουν έως 22’’. Ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, η iX3 δίνει έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση (Cd: 0,24), με λεπτομέρειες όπως οι ενσωματωμένες λαβές θυρών και οι επίπεδες επιφάνειες. Στο πίσω μέρος, οι μεγάλοι «ώμοι» τονίζονται ακόμη περισσότερο, ενώ τα φωτιστικά σώματα εκτείνονται έως το κέντρο και αποδίδουν μια νέα, οριζόντια εκδοχή της χαρακτηριστικής σχεδίασης σε σχήμα L.

Εσωτερικό

Μπαίνοντας στην καμπίνα, το πρώτο στοιχείο που ξεχωρίζει είναι το εντυπωσιακό τιμόνι τεσσάρων ακτίνων, με σχήμα που θυμίζει… σταυρό. Το οριζόντια διαμορφωμένο cockpit είναι χτισμένο στη νέα φιλοσοφία BMW Panoramic iDrive.

Η νέα φιλοσοφία απεικόνισης και χειρισμού BMW Panoramic iDrive αποτελεί κεντρικό στοιχείο της καμπίνας, επιτυγχάνοντας μέγιστη συγκέντρωση του οδηγού και εξατομίκευση περιεχομένου.
Η νέα φιλοσοφία απεικόνισης και χειρισμού BMW Panoramic iDrive αποτελεί κεντρικό στοιχείο της καμπίνας, επιτυγχάνοντας μέγιστη συγκέντρωση του οδηγού και εξατομίκευση περιεχομένου.

Αποτελεί κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού, προσφέροντας έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο εξασφαλίζει εντυπωσιακή ευρυχωρία. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από 520 L (με στάνταρ ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα) και φτάνει έως 1.750 L, ενώ κάτω από το καπό υπάρχει επιπλέον χώρος 58 L (frunk).

Στη βάση του παρμπρίζ, ανάμεσα στις δύο A-Pillars, βρίσκεται το BMW Panoramic Vision: μία μαύρη εκτυπωμένη επιφάνεια με επίστρωση νανο-υλικών, μέσω της οποίας προβάλλονται οι πιο σημαντικές πληροφορίες οδήγησης χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να πάρει τα μάτια από τον δρόμο. Στο κέντρο του ταμπλώ «αιωρείται» οθόνη αφής 17,9’’ με οπίσθιο φωτισμό matrix και κλίση 17,5° προς τον οδηγό, «τρέχει» το νέο BMW Operating System X και ισορροπεί μεταξύ ψηφιακών λειτουργιών και φυσικών χειριστηρίων, ακολουθώντας το μότο: «χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο».

Το BMW Intelligent Personal Assistant αναβαθμίστηκε, προσφέροντας δύο νέες φωνές, ανανεωμένη απεικόνιση στο BMW Panoramic Vision και επιπλέον υποστήριξη προς τον οδηγό μέσω προληπτικών υποδείξεων με γνώμονα τις συνήθειές του.
Το BMW Intelligent Personal Assistant αναβαθμίστηκε, προσφέροντας δύο νέες φωνές, ανανεωμένη απεικόνιση στο BMW Panoramic Vision και επιπλέον υποστήριξη προς τον οδηγό μέσω προληπτικών υποδείξεων με γνώμονα τις συνήθειές του.

Η iX3 εξοπλίζεται με ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών άνεσης και συνδεσιμότητας. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων το σύστημα πλοήγησης BMW Maps, που βελτιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας. Επίσης, το BMW Digital Key επιτρέπει στα smartphones κορυφαίων κατασκευαστών να λειτουργούν ως κλειδί, ενώ το My BMW App διευκολύνει την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.

BMW eDrive 6ης γενιάς

Η BMW στηρίζει το μέλλον της στη Neue Klasse και, γι’ αυτό, ανέπτυξε μια εντελώς νέα γενιά ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, μόλις πέντε χρόνια μετά το λανσάρισμα της 5ης γενιάς eDrive. Η 6η γενιά περιλαμβάνει αποδοτικότερους ηλεκτροκινητήρες, νέες μπαταρίες υψηλής τάσης με κυλινδρικές κυψέλες, Κεντρική Μονάδα Ελέγχου (Energy Master) και τεχνολογία 800V που βελτιώνει θεαματικά τις ταχύτητες φόρτισης.

Το BMW Energy Master παρέχει τη διασύνδεση για την παροχή ρεύματος υψηλής και χαμηλής τάσης. Στο eDrive Gen6 βρίσκεται πάνω και όχι μέσα στην μπαταρία υψηλής τάσης ώστε να μπορεί να ελεγχθεί και να επισκευαστεί αν χρειαστεί, πιο εύκολα.
Το BMW Energy Master παρέχει τη διασύνδεση για την παροχή ρεύματος υψηλής και χαμηλής τάσης. Στο eDrive Gen6 βρίσκεται πάνω και όχι μέσα στην μπαταρία υψηλής τάσης ώστε να μπορεί να ελεγχθεί και να επισκευαστεί αν χρειαστεί, πιο εύκολα.

Στη νέα BMW iX3 50 xDrive υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, με συνδυαστική απόδοση 470 PS και 645 Nm ροπής ενώ στο κομμάτι των επιδόσεων χρειάζονται 4,9 sec για το 0-100 km/h και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 km/h. Ο πίσω είναι ένας ηλεκτρικά διεγερμένος σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας (ESSM), ενώ ο μπροστινός είναι ασύγχρονος (ASM). Ο συνδυασμός αυτός μειώνει τις απώλειες ενέργειας κατά 40%, το βάρος κατά 10% και το κόστος κατασκευής κατά 20% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Μπαταρία

Στο πάτωμα της iX3 τοποθετήθηκε ένα σύστημα μπαταριών με ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 108,7 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 800 km (WLTP). Η νέα συστοιχία είναι πιο συμπαγής από την προηγούμενη, με τις κυλινδρικές κυψέλες να αυξάνουν την ενεργειακή πυκνότητα κατά 20% σε σχέση με τις πρισματικές της Gen5. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει τα 400 kW σε σταθμό DC 800V, προσθέτοντας έως 372 km αυτονομίας σε 10 λεπτά. Η φόρτιση 10–80% διαρκεί 21 λεπτά ενώ υποστηρίζεται και φόρτιση σε DC 400V. Προαιρετικά προσφέρεται και AC έως 22 kW, που μειώνει τον χρόνο πλήρους φόρτισης σε 5 ώρες και 45 λεπτά (ή 11 ώρες στα 11 kW).

Η μείωση του βάρους επιτυγχάνεται μέσω της ενσωμάτωσης της μπαταρίας υψηλής τάσης στην αρχιτεκτονική της νέας BMW iX3 ως δομικού στοιχείου του πλαισίου (pack to open body).
Η μείωση του βάρους επιτυγχάνεται μέσω της ενσωμάτωσης της μπαταρίας υψηλής τάσης στην αρχιτεκτονική της νέας BMW iX3 ως δομικού στοιχείου του πλαισίου (pack to open body).

Τεχνολογία

Η νέα iX3 είναι ένα «Software Defined Vehicle», με το λογισμικό να καθορίζει σχεδόν κάθε λειτουργία. Τέσσερις υπολογιστές υψηλής απόδοσης, οι λεγόμενοι «superbrains», αναλαμβάνουν ξεχωριστά τη δυναμική και την αυτοματοποιημένη οδήγηση, το infotainment και τις βασικές λειτουργίες.

Ο «υπερεγκέφαλος» για την αυτοματοποιημένη οδήγηση έχει 20 φορές μεγαλύτερη ταχύτητα επεξεργασίας σε σχέση με τα προηγούμενα συστήματα παρέχοντας διαδραστική υποβοήθηση του οδηγού με συνεργατικό σύστημα διεύθυνσης και – για πρώτη φορά στον κόσμο – συνεργατικό σύστημα πέδησης.
Ο «υπερεγκέφαλος» για την αυτοματοποιημένη οδήγηση έχει 20 φορές μεγαλύτερη ταχύτητα επεξεργασίας σε σχέση με τα προηγούμενα συστήματα παρέχοντας διαδραστική υποβοήθηση του οδηγού με συνεργατικό σύστημα διεύθυνσης και – για πρώτη φορά στον κόσμο – συνεργατικό σύστημα πέδησης.

Κεντρικό ρόλο έχει το «Heart of Joy», η μονάδα που είναι υπεύθυνη για το σύστημα μετάδοσης, τα φρένα, την ανάκτηση ενέργειας και το σύστημα διεύθυνσης. Σε συνδυασμό με το BMW Dynamic Performance Control, υπολογίζει όλες τις παραμέτρους της δυναμικής οδήγησης έως και 10 φορές ταχύτερα από τις συμβατικές μονάδες ελέγχου, προσφέροντας, σύμφωνα με την BMW, καλύτερη ισορροπία στις κλίσεις του αμαξώματος και ακριβέστερη συμπεριφορά στις στροφές.

Με οδηγό το παρελθόν

Η πρώτη σειρά Neue Klasse έκανε την εμφάνισή της το 1962 με την BMW 1500 και έμεινε στην παραγωγή για περίπου μια δεκαετία. Οι πωλήσεις αυτών των πρωτοποριακών για την εποχή sedan όχι μόνο έσωσαν την εταιρεία, αλλά της έδωσαν ξανά κερδοφορία και της επέτρεψαν να αποπληρώσει τους μετόχους της για πρώτη φορά μετά από χρόνια.

Η BMW 1500 που παρουσιάστηκε το 1962 αποτέλεσε την αρχή της επιτυχημένης σειράς Neue Klasse και έβαλε τα θεμέλια ώστε η μάρκα να φτάσει στο επίπεδο που βρίσκεται σήμερα.
Η BMW 1500 που παρουσιάστηκε το 1962 αποτέλεσε την αρχή της επιτυχημένης σειράς Neue Klasse και έβαλε τα θεμέλια ώστε η μάρκα να φτάσει στο επίπεδο που βρίσκεται σήμερα.

Η επιτυχία της Neue Klasse έθεσε τα θεμέλια της BMW όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, εισάγοντας στοιχεία που χαρακτήρισαν τη μάρκα στον 20ό αιώνα, όπως ο τετρακύλινδρος Μ10 και το εμβληματικό Hofmeister Kink, η χαρακτηριστική γωνία που κάνουν τα πίσω παράθυρα με την C-Pillar. Η σύγχρονη Neue Klasse φιλοδοξεί να αφήσει αντίστοιχο αποτύπωμα στη νέα εποχή της αυτοκίνησης και να δημιουργήσει μια νέα γενιά φίλων της μάρκας. Μένει να αποδειχθεί αν τελικά θα ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες και θα επαναλάβει την επιτυχία των προγόνων της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Στην Ελλάδα η σπάνια BMW M4 CS VR46 με τους 550 PS (photos)

BMW: Η νέα Σειρά 7 πλησιάζει με μικρότερα «νεφρά» - Δείτε πώς θα μοιάζει (photos)

Οι 5 πιο αμφιλεγόμενες BMW όλων των εποχών (photos)