Save the date: Η ημερομηνία παρουσίασης και η teaser φωτογραφία του Volvo EX60 με την κορυφαία αυτονομία


Το Volvo EX60 δεν αποτελεί μόνο το ηλεκτρικό «αντίστοιχο» του XC60, αλλά το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SPA3, προσφέροντας την κορυφαία αυτονομία στην γκάμα της φίρμας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, VOLVO
  • 3/9/2025

Η αρχή έγινε με το EX90. Ακολούθησε το EX30. Πλέον, ήρθε η ώρα για το EX60. Η Volvo ανακοίνωσε την ημερομηνία παρουσίασης του ολοκαίνουριου SUV της, το οποίο θα αποτελέσει ένα σημαντικό σημείο καμπής για τη μετάβασή της σε αμιγώς ηλεκτρική γκάμα.

Το premium μεσαίο SUV θα παρουσιαστεί στις 21 Ιανουαρίου 2026, σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στη Στοκχόλμη και μεταδοθεί ζωντανά μέσω livestreaming. Θα είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που θα βασιστεί στη νέα, αμιγώς ηλεκτρική, πλατφόρμα SPA3 και θα αποτελέσει το ηλεκτρικό «αντίστοιχο» του best-seller της μάρκας, XC60.

«Γεννημένο ως ηλεκτρικό, θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα κυκλοφορήσει με βάση την τελευταία μας τεχνολογική βάση, προσφέροντας μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο Volvo πριν από αυτό, μαζί με μια πρωτοποριακή εμπειρία χρήστη», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.

Μάλιστα, το EX60 χαρακτηρίζεται ως «ακρογωνιαίος λίθος» στην γκάμα και ένα σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για το μετασχηματισμό της Volvo σε αμιγώς ηλεκτρικό κατασκευαστή αυτοκινήτων. Το ηλεκτρικό SUV θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Torslanda του Γκέτεμποργκ, με την έναρξη της παραγωγής να έχει προγραμματιστεί το πρώτο 6μηνο του 2026.

Η teaser φωτογραφία που δόθηκε στη δημοσιότητα επιβεβαιώνει ότι η σιλουέτα του SUV θα διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τις αναλογίες του XC60. Αν και δείχνει μόνο το πλαϊνό μέρος, μπορούμε να διακρίνουμε τους στενούς προβολείς που παραπέμπουν στο EX90.

Με βάση δημοσιεύματα από το εξωτερικό, η μπαταρία θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα 106 kWh, προσφέροντας αυτονομία 700 km. Ο Anders Bell, επικεφαλής μηχανικής και τεχνολογίας της Volvo, είχε χαρακτηρίσει σε παλιότερες δηλώσεις του την αρθρωτή πλατφόρμα SPA3 ως «100% ηλεκτρική και 100% Volvo», σε αντίθεση με τη SEA, η οποία έχει εξελιχθεί από κοινού με την Geely.

Αυτό το γεγονός, σύμφωνα με τον Bell, καταργεί όλους τους περιορισμούς από τους θερμικούς κινητήρες και εξασφαλίζει κορυφαία αξιοποίηση όλων των τεχνολογιών, αλλά και χρησιμοποίησή της για μοντέλα από το B έως το F segment.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το Car and Driver «απογειώνεται» με την Volvo στο Athens Flying Week 2025 (video)

Volvo και SSAB κάνουν πράξη τον πράσινο χάλυβα στην παραγωγή αυτοκινήτων

ΑΑΔΕ: Στο στόχαστρο οι «μαύρες» θέσεις πάρκινγκ - Μόνο στην Αθήνα χάνονται 60 εκατ. ευρώ ετησίως