Η... παράκαμψη των δασμών για τους Κινέζους κατασκευαστές - Το «παραθυράκι» της BYD


Το θέμα της επιβολής δασμών στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην ευρωπαϊκή αγορά, προκαλεί μεγάλο «πονοκέφαλο» στην αυτοκινητοβιομηχανία της ασιατικής υπερδύναμης. 

  • 31/8/2025

Και φυσικά άμεσα αναζητήθηκαν τρόποι, προκειμένου να παρακαμφθούν αυτοί οι δασμοί. Μια πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση επί του θέματος υπάρχει από την BYD, με τη νέα θαλάσσια διαδρομή που χρησιμοποιεί το πλοίο Zhengzhou.

Προορισμός του θηριώδους πλοίου είναι η Ευρώπη, με σημείο εκκίνησης όχι κάποιο κινεζικό λιμάνι, αλλά την Ταϊλάνδη. Στο πλοίο βρίσκονται πάνω από 900 μονάδες του Dolphin.

Τα οχήματα αυτά συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της BYD στο Rayong και, ως εκ τούτου, δεν θα υπόκεινται σε πρόσθετους δασμούς της τάξης του 20,7%. Ο εισαγωγικός τους δασμός θα είναι μόνο 10%, όπως και για τα άλλα οχήματα που εισάγονται από την Ταϊλάνδη (Toyota Hilux, Ford Ranger, Isuzu D-Max κ.λπ.).

Το εργοστάσιο της BYD στην Ταϊλάνδη άνοιξε τον Ιούλιο του 2024 και συναρμολόγησε το 90.000ό όχημά του τον Ιούλιο του 2025. Για την τοπική αγορά, αλλά και για την Αυστραλία, και τώρα για την Ευρώπη.

Η BYD δεν είναι ο μόνος κινέζος κατασκευαστής που διαθέτει εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη. Η χώρα φιλοξενεί επίσης εργοστάσια των GAC (Aion), SAIC (MG), Changan (Deepal), αλλά και της Chery, η οποία προσέθεσε ακόμη ένα μοντέλο στους ελληνικούς τιμοκαταλόγους και μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα για αυτό πατώντας ΕΔΩ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

China EV Marketplace: Η «Temu» του αυτοκινήτου που θέλει να αλλάξει τους κανόνες στην Ευρώπη

Καμπανάκι από τον πρόεδρο της Κίνας: «Σταματήστε να επενδύετε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα»

Νέα εποχή στην ηλεκτροκίνηση: Η Toyota «συμμαχεί» με την Κίνα