Η Mercedes έσπασε το ρεκόρ απόστασης για ηλεκτρικό όχημα, καθώς έγραψε 5.478 km μέσα σε 24 ώρες με το GT XX concept, τον προπομπό του επερχόμενου 4θυρου GT της μάρκας.
Το ρεκόρ έγινε στην οβάλ πίστα Nardo της Ιταλίας, μήκους 12,5 km, με μέση ωριαία ταχύτητα τα 300 km/h και μόλις μία στάση για να φορτίσει αστραπιαία με 900 kW. Πρόκειται για ένα πιστοποιημένο από ανεξάρτητο φορέα ρεκόρ, ξεπερνώντας την επίδοση της κινεζικής XPeng που είχε γράψει 3.960 km με το P7, το οποίο έχει έρθει και στη χώρα μας.
Οι Γερμανοί δεν έμειναν εκεί, όμως, καθώς θέλησαν να καταρρίψουν και τα ρεκόρ ανά 12ωρο από τις 12 ώρες ως τις 168, καθώς και το ρεκόρ στα 2.000, 5.000, 10.000, 15.000, 20.000 και 25.000 μίλια (3.218, 8.046, 16.093, 24.140, 32.186, 40.233 km).
Το πιο αξιοσημείωτο επίτευγμα ήταν το γεγονός ότι το GT XX διένυσε 40.083 km (την περιφέρεια της Γης) χωρίς διακοπή στην οβάλ πίστα σε λιγότερο από οκτώ ημέρες. Για την ακρίβεια, χρειάστηκε επτά ημέρες, 13 ώρες, 24 λεπτά και 7,10 δευτερόλεπτα.
Αναλυτικά η απόσταση που σημείωσε το concept ανά 12ωρο:
ΩΡΕΣ | ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ |
12 | 2.749,924 |
24 | 5.478,881 |
48 | 10.859,526 |
72 | 16.250,444 |
96 | 21.632,451 |
120 | 26.807,575 |
144 | 32.099,133 |
168 | 37.259,955 |
Για την επίτευξη αυτών των ρεκόρ, η Mercedes επιστράτευσε 17 επαγγελματίες οδηγούς, ανάμεσά τους και τον George Russell που οδηγεί για την ομάδα της εταιρείας στη Formula 1. Χωρίστηκαν σε 8ωρες βάρδιες, με πέντε οδηγούς παρόντες ανά βάρδια, μαζί με μία ομάδα μηχανικών και ακόμα μία που συντόνιζε το πότε θα γίνονταν οι στάσεις για φόρτιση. Συνολικά εργάστηκαν πάνω από 100 άνθρωποι για να έρθει αυτό το αποτέλεσμα.
Το GT XX βασίζεται σε αρχιτεκτονική 800V και αξιοποιεί την επαναστατική τεχνολογία των κινητήρων αξονικής ροής της Yasa, φέροντας δύο στο πίσω μέρος και έναν μπροστά. Συνδυαστικά, το εν λόγω σύστημα παράγει 1.314 PS, ενώ κομβικής σημασίας για την φόρτιση ως και τα 800 kW έπαιξε η κυλινδρική μπαταρία, που αναπτύχθηκε εσωτερικά με τη συμβολή του τμήματος κινητήρων της Mercedes-AMG Formula 1 στο Brixworth.
Διαθέτει ένα πακέτο 114kWh βυθισμένο σε λάδι που χρησιμοποιεί άμεση υγρή ψύξη με 40 λίτρα ψυκτικού υγρού το οποίο διατηρείται σε σταθερή θερμοκρασία. Κάπως έτσι, το GT XX μπορούσε να ανακτά 400 km αυτονομίας μέσα σε 5 λεπτά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Mercedes εξετάζει τη χρησιμοποίηση κινητήρων BMW για θερμικά μοντέλα της
Μπαίνουν στην Ευρώπη οι ταχυφορτιστές των 600 kW - 300 km αυτονομίας μέσα σε 8 λεπτά