«Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»: Σε ισχύ το νέο πρόγραμμα - Πλαφόν ανώτατης λιανικής τιμής προ φόρων και αναδρομικότητα


Δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ Β4199/2025 όλες οι λεπτομέρειες αναφορικά με το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

  • ΦΩΤ. ΑΡΧΕΙΟ
  • 2/8/2025

Είναι γεγονός. Στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως με αριθμό Β4199 δημοσιεύτηκε την Παρασκευή 1η Αυγούστου η Κοινή Υπουργική Απόφαση αναφορικά με τους όρους του προγράμματος επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, scooters και ποδηλάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

Την απόφαση συνυπογράφουν οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, Περιβάλλοντος κι Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης και οι Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Αθανάσιος Πετραλιάς και Περιβάλλοντος κι Ενέργειας, Νικόλαος Τσάφος.

Σύμφωνα με τους αναθεωρημένους όρους του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», υπάρχει αναδρομικότητα της ισχύος από τις 7 Ιουνίου 2025, με το συνολικό ποσόν που προϋπολογίζεται για τη δράση να φτάνει τα 57 εκατ. ευρώ. Η ειδοποιός διαφορά, ωστόσο, έχει να κάνει αφενός με το ότι η μέγιστη επιδότηση ανά νέο όχημα μπορεί να φτάσει μέχρι τις 3.000 ευρώ (από 9.000 ευρώ που ίσχυε) και ότι πλέον τίθεται πλαφόν Ανώτατης Λιανικής Τιμής Προ Φόρων οι 50.000 ευρώ.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το ΦΕΚ, «Στο άρθρο 7 προστίθεται νέα παράγραφος 7.1Α ως εξής: Το ύψος των επιδοτήσεων (οικολογικό bonus) για την αγορά/χρονομίσθωση νέου οχήματος, επιδότησης αγοράς «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης και επιδότησης της απόσυρσης, κ.λπ.) ανά κατηγορία Ωφελούμενου και ανά όχημα, για τις αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας και για δαπάνες που πραγματοποιούνται από την 7η Ιουνίου 2025 και εφεξής, καθορίζεται στον παρακάτω πίνακα, ως εξής:

Κατηγορία Α (Φυσικά πρόσωπα):

Ι) Για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε: - 3.000 ευρώ για αυτοκίνητα με μέγιστη Λιανική Τιμή Προ Φόρων (Λ.Τ.Π.Φ) 50.000 ευρώ. Δεν επιδοτούνται αυτοκίνητα με Λ.Τ.Π.Φ. μεγαλύτερης των 50.000 ευρώ.

ΙΙ) Για ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε: - Ποσοστό 20% επί της Λ.Τ.Π.Φ για τις κατηγορίες L1e έως και L4e με μέγιστο ποσό τα 700 ευρώ.

- Ποσοστό 30% επί της Λ.Τ.Π.Φ. για τις κατηγορίες L5e έως και L7e, με μέγιστο ποσό τα 1.500 ευρώ.

ΙΙΙ) Για ηλεκτρικά ποδήλατα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 30% επί της Λ.Τ.Π.Φ., με μέγιστο ποσό τα 500 ευρώ.

IV) Η απόσυρση αυτοκινήτου κατηγορίας M1 ή οχήματος κατηγορίας L (εξαιρουμένων των ποδηλάτων) επιβραβεύεται με ποσό ίσο με 1.500 ευρώ και 200 ευρώ αντίστοιχα και είναι προαιρετική.

V) Η αγορά «έξυπνου» οικιακού φορτιστή Η/Ο επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους 400 ευρώ και είναι προαιρετική. Σε περίπτωση που η τιμή αγοράς του «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο είναι μικρότερη των 400€ προ Φ.Π.Α., το ποσό της επιδότησης ισούται με το ποσό της τιμής αγοράς προ Φ.Π.Α.».

Να σημειωθεί ότι Άτομα με Αναπηρία δικαιούνται επιπλέον 1.000 ευρώ, οικογένειες με τρία τέκνα επίσης 1.000 ευρώ, οικογένειες με περισσότερα από τρία τέκνα 2.000 ευρώ, ενώ νέοι ηλικίας έως 29 ετών 500 ευρώ.

Ο Ωφελούμενος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» οφείλει και υποχρεούται μεταξύ άλλων:

- Να μην έχει επιδοτηθεί για το ίδιο όχημα μέσω οποιουδήποτε άλλης Δράσης επιδότησης και να μην διαθέτει ενεργό αίτημα επιδότησης για το ίδιο όχημα στις Δράσεις «Κινούμαι Ηλεκτρικά-Α’ κύκλος», «Κινούμαι Ηλεκτρικά-Β’ κύκλος» και «e-Astypalea»,

- να αποδεχτεί τους ακόλουθους όρους για τη συμμετοχή του στη Δράση και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή, όπως αυτές αποτυπώνονται στην παρούσα,

- να μην αιτηθεί και να μην επιδοτηθεί για άνω του 1 επιλέξιμου οχήματος εφόσον υπάγεται στην κατηγορία Α,

- να μην αιτηθεί για επιδότηση δαπάνης που έχει γίνει κατά περίπτωση προ της 1ης Μαΐου 2024 για αιτήσεις που υποβάλλονται έως την 30η Ιουνίου 2025 και προ της 7ης Ιουνίου 2025 αιτήσεις που υποβάλλονται εφεξής.

- να μην επιδοτηθεί για την απόσυρση οχήματος εφόσον δεν καλύπτονται σωρευτικά οι προϋποθέσεις του Άρθρου 12.3 «Απόσυρση παλιού οχήματος»,

- να μην επιδοτηθεί για περισσότερα του ενός «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο, εφόσον πρόκειται για Ωφελούμενο της Κατηγορίας Α, και για αριθμό «έξυπνων» σημείων επαναφόρτισης Η/Ο μεγαλύτερο του αριθμού των αιτηθέντων επιβατηγών/επαγγελματικών Η/Ο, εφόσον πρόκειται για Ωφελούμενο της Κατηγορίας Β,

- να μην επιδοτηθεί για την αγορά επιπλέον μπαταρίας, εφόσον το αντικείμενο της επιδότησης υπάγεται στην κατηγορία L, εάν αυτή δεν θεωρείται βασικός εξοπλισμός του οχήματος,

- να διατηρήσει το όχημα που αγόρασε μέσω της Δράσης στην κατοχή του και με ιδία χρήσητουλάχιστον για 6 μήνες εφόσον πρόκειται για Ωφελούμενο της Κατηγορίας Α ή της Κατηγορίας Β, από την ημερομηνία αγοράς του φέροντας ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας».

Αναλυτικά το κείμενο του ΦΕΚ 4199/2025 μπορείτε να το δείτε εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κορυφαίος υπουργός θέλει να απαγορευτούν τα ηλεκτρικά πατίνια από τους δρόμους

Αθήνα: Μονοδρόμηση Ερμού, Αθηνάς και κατάργηση 900 θέσεων στάθμευσης φέρνει ο νέος ποδηλατόδρομος

H Yasa φέρνει την επανάσταση στους ηλεκτροκινητήρες - Εκτοξεύει την ισχύ και μειώνει το κόστος παραγωγής