Οι υψηλές θερμοκρασίες που σημειώθηκαν (και) στην Αττική τις προηγούμενες ημέρες, επηρέασαν τη λειτουργία των ηλεκτρικών λεωφορείων της πρωτεύουσας, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα ΝΕΑ».
Θυμίζουμε ότι στην αυτοψία που είχε κάνει το Car and Driver στο αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. στο Ρέντη στις αρχές του περασμένου Ιουνίου, μάς είχε τονιστεί ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία μπορούν να βγάλουν δύο 8ωρες βάρδιες δρομολογίων χωρίς πρόβλημα και ότι δεν είχε χρειαστεί να γυρίσει κάποιο εκτάκτως στο αμαξοστάσιο επειδή άδειαζε η μπαταρία του.
Ωστόσο, το δημοσίευμα της εφημερίδας αναφέρει ότι «62 έως 65 από τα 240 ηλεκτρικά λεωφορεία του στόλου της Αττικής (140 μήκους 12 μέτρων και 100 μήκους 9 μέτρων) δεν ήταν σε θέση να εξυπηρετήσουν και τις δύο βάρδιες των δρομολογίων στις οποίες ήταν προγραμματισμένα».
Αιτία γι’ αυτό ήταν «η πολύ υψηλή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, λόγω της συνεχούς λειτουργίας των κλιματιστικών και η πρωτοφανής καταπόνηση των ηλεκτροκινητήρων τους». Όπως αναφέρει το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, «με βάση τις μετρήσεις που έγιναν στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ τις μέρες του καύσωνα, από τις δύο καθημερινές προγραμματισμένες βάρδιες τα συγκεκριμένα ηλεκτροκίνητα οχήματα μπορούσαν να καλύψουν το 1,75, αντί και των 2 βαρδιών, που κάλυπταν τα παλαιότερα ντιζελοκίνητα λεωφορεία».
Η εφημερίδα αναφέρει ότι με βάση τις προδιαγραφές των συγκεκριμένων λεωφορείων, μόλις το επίπεδο της μπαταρίας πέσει στο 20%, θα πρέπει να επιστρέψουν στο αμαξοστάσιο για να φορτιστούν εκ νέου. Μιλώντας στα «ΝΕΑ» οδηγοί των συγκεκριμένων λεωφορείων, επεσήμαναν ότι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, υπήρξαν οχήματα που έφτασαν «ασθμαίνοντας» στο αμαξοστάσιο, με τον δείκτη ηλεκτρικής ενέργειας της μπαταρίας τους να έχει πέσει στο 10% ή ακόμα και στο 7%.
«Ήταν το πρώτο ρεαλιστικό κρας τεστ για τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία σε συνθήκες καύσωνα», ανέφεραν πηγές του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) στην ίδια εφημερίδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία προστέθηκαν πρόσφατα στο στόλο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Αξιοποιούν μια νέα τεχνολογία που βρίσκεται σε διαρκή διαδικασία βελτιστοποίησης - ακόμα και στον κλάδο των επιβατικών αυτοκινήτων - και έτσι αναμένεται οι όποιες «παιδικές ασθένειες» αντιμετωπίζει η ηλεκτροκίνηση να «θεραπευτούν» με την πάροδο του χρόνου.
Πηγή: «Τα ΝΕΑ»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο κύμα καύσωνα: Τι απαντά ο ΟΑΣΑ για τον κλιματισμό σε λεωφορεία, μετρό, τραμ
Στους δρόμους της Αθήνας τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία - Ποιο ήταν το πρώτο δρομολόγιο (photos)
WRC: Αποκαλύφθηκε το καλεντάρι για το 2026 - Πότε θα γίνει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις