Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ σημείωσε νέο ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο του 2025, με πάνω από 607.000 EV να πωλούνται, αριθμός που αποδίδεται εν μέρει στη βιασύνη των καταναλωτών να προλάβουν τα ομοσπονδιακά κίνητρα πριν αυτά αρχίσουν να μειώνονται. Όμως, όσο τα ηλεκτρικά πολλαπλασιάζονται στους δρόμους, το ερώτημα μετατοπίζεται: μπορούν τα συνεργεία να τα υποστηρίξουν;
Μια νέα μελέτη της CDK Global δείχνει ότι η απάντηση είναι περίπλοκη. Παρότι το 82% των αγοραστών δηλώνει πως θα ξαναγόραζε EV, η ικανοποίησή τους σκιάζεται από μια ανησυχητική πραγματικότητα: το 85% χρειάστηκε επίσκεψη σε αντιπροσωπεία μέσα στον πρώτο κιόλας χρόνο κατοχής.
Οι χρόνοι εξυπηρέτησης τραβούν χειρόφρενο
Το πιο ανησυχητικό εύρημα αφορά τους χρόνους επισκευής. Μόλις 28% των ιδιοκτητών EV έλαβαν αυθημερόν εξυπηρέτηση το 2024, όταν το 2023 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 40%. Ακόμη χειρότερα, οι περιπτώσεις όπου οι οδηγοί περίμεναν τρεις ή και περισσότερες μέρες για το όχημά τους ανέβηκαν από 9% σε 14%. Η δυσαρέσκεια φαίνεται ιδιαίτερα έντονη στους μη-ιδιοκτήτες Tesla. Ένας στους τρεις δηλώνει πως η εξυπηρέτηση διαρκεί περισσότερο από αυτήν ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου, ενώ για τους κατόχους Tesla το ποσοστό αυτό πέφτει στο 23%.
2024 | 2023 | |
Ίδια μέρα | 28% | 40% |
Επόμενη μέρα | 29% | 21% |
2 Μέρες | 21% | 22% |
3 Μέρες | 14% | 9% |
4 Μέρες | 4% | 4% |
5 Μέρες | 2% | 2% |
5+ Μέρες | 2% | 2% |
Επαναλαμβανόμενες επισκέψεις, αυξανόμενη κόπωση
Η μελέτη καταγράφει και μια ακόμη ενοχλητική τάση: οι ιδιοκτήτες επιστρέφουν ξανά και ξανά στην αντιπροσωπεία. Μόλις 65% των οδηγών είχαν «μια και έξω» επίλυση προβλήματος, ενώ 21% χρειάστηκαν τέσσερις ή πέντε επισκέψεις για να λυθεί οριστικά το θέμα τους. Όπως το συνοψίζει ο David Thomas, αναλυτής της CDK: «Οι αντιπροσωπείες είναι προετοιμασμένες για τη συντήρηση των EV, αλλά οι ιδιοκτήτες περιμένουν περισσότερο και πολλές φορές χρειάζονται πολλαπλά ραντεβού για να επιλυθεί ένα ζήτημα».
Μια πιο φωτεινή πλευρά
Δεν είναι όλα άσχημα στο νέο τοπίο της ηλεκτροκίνησης. Μόνο 13% των ιδιοκτητών EV πλήρωσε από την τσέπη του για επισκευές, ενώ μόλις 16% των ραντεβού σχετίζονταν με ανακλήσεις.
Επιπλέον, το mobile service, που μακάρι να το δούμε κάποτε και στη χώρα μας, κερδίζει έδαφος. Το 2024, 19% των ιδιοκτητών δήλωσαν ότι τεχνικός ήρθε στο σπίτι τους για επισκευή, άνοδος από 14% το 2023 ενώ παράλληλα, οι παραλαβές αυτοκινήτων από τις ίδιες τις αντιπροσωπείες αυξήθηκαν από 6% σε 9%.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
6 αλλαγές για να νιώσουμε επιτέλους Ευρωπαίοι, όταν κυκλοφορούμε σε ελληνικούς δρόμους
Αυτά είναι τα νέα «θηρία» της Πυροσβεστικής - Εκτοξεύουν 4.500 L νερού το λεπτό (photos-video)