Πρόταση βόμβα από την Ε.Ε.: Μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις εταιρείες ενοικίασης και leasing από το 2030


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπαθεί να επιταχύνει την εφαρμογή της απαγόρευσης των αυτοκινήτων με MEK, των οποίων η πώληση προγραμματίζεται να σταματήσει έως το 2035.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 21/7/2025

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να καταθέσει νομοσχέδιο που θα επισπεύδει την πώληση και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων εντός των συνόρων της.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της κυριακάτικης έκδοσης της γερμανικής Bild, το εν λόγω νομοσχέδιο θα καθιστά υποχρεωτικό για κάθε εταιρεία ενοικίασης και leasing οχημάτων εντός της Ε.Ε. να διαθέτει μόνο ηλεκτρικά οχήματα στον στόλο της ως το 2030.

Το νομοσχέδιο θα φτάσει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ως τα τέλη του καλοκαιριού, με τους αρμόδιους εντός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να βρίσκονται στα τελευταία στάδια εσωτερικών διαβουλεύσεων πριν την κατάθεσή του.

Πρόκειται για μία στρατηγική κίνηση επιτάχυνσης της «πράσινης» μετάβασης που ορίζει η ατζέντα της Ε.Ε., και ξεκινά κατ' αυτόν τον τρόπο, καθώς περίπου το 60% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων εντός της Ένωσης γίνεται από τις εταιρείες ενοικίασης και leasing.

Είναι μία ξεχωριστή απόφαση από εκείνη που θέλει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παύουν την παραγωγή αυτοκινήτων με ΜΕΚ ως το 2035.

Αναμενόμενα, οι μεγάλες εταιρείες ενοικίασης οχημάτων όπως η Hertz, η Enterprise και η Sixt έχουν ήδη αντιταχθεί κατά αυτής της νομοθετικής κίνησης, καθώς τονίζουν πως τα EV είναι λιγότερο δημοφιλή στους πελάτες τους, κάτι που τις αναγκάζει συχνά να διακόψουν ή να πάψουν οριστικά τη διαδικασία απόκτησης νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τους στόλους τους. 

Χαρακτηριστικά, ο COO της SixtNico Gabriel, τόνισε ότι οι περισσότεροι παραθεριστές εξακολουθούν να αποφεύγουν την ενοικίαση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ότι μια αναγκαστική αλλαγή θα οδηγούσε σε αύξηση του κόστους ενοικίασης, κυρίως λόγω των αναβαθμίσεων που απαιτούνται στις υποδομές φόρτισης των εταιρειών.

Αντιδράσεις υπάρχουν και στο εσωτερικό τους Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με τον Γερμανό ευρωβουλευτή του Λαϊκού Κόμματος Markus Ferber να κατακρίνει την εν λόγω πρόταση, λέγοντας μεταξύ άλλων πως το ζήτημα της φόρτισης αποτρέπει πολλούς από τους ενοικιαστές να επιλέγουν EV για τις ανάγκες τους.

Επιπλέον, εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών της Γερμανίας σε δηλώσεις του στο AFP news έκανε σαφή την αντίθεση της γερμανικής κυβέρνησης σε αυτό το πλάνο: «Απορρίπτουμε κατηγορηματικά αυτή την ιδέα και έχουμε επίσης γνωστοποιήσει την θέση μας στις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων. Δεσμευόμαστε να διασφαλίσουμε ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί».

Ο πρώην επίτροπος της Ε.Ε. Thierry Breton, μιλώντας συνολικά για τη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μέσα στη επόμενη δεκαετία, προειδοποίησε πως κάτι τέτοιο θα κόστιζε τη δουλειά σε 600.000 εργαζομένους, εντείνοντας έτι περαιτέρω τον οικονομικό αντίκτυπο αυτής της απόφασης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κοινωνική Μίσθωση Αυτοκινήτου: Ποιους αφορά το νέο πρόγραμμα επιδότησης στην Ελλάδα

ACEA: Η Κοινωνική Μίσθωση EV είναι το «κλειδί» για τη μετάβαση στον ηλεκτρισμό

7 μύθοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταρρίπτονται