Το όνομα "Neue Klasse" (Νέα Κλάση) δεν είναι καινούργιο για τη BMW. Ξυπνά μνήμες από τη δεκαετία του ’60, όταν η φίρμα αναγεννήθηκε χάρη σε μοντέλα-ορόσημα όπως τα 1800 και 2002. Σήμερα, ωστόσο, η Neue Klasse δεν είναι απλώς μια ρετρό αναφορά αλλά μια ολιστική επανατοποθέτηση της BMW στον πυρήνα της αυτοκινητοβιομηχανίας και, πιο συγκεκριμένα, στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, ανακοίνωσε τη Neue Klasse το 2021, και τώρα, τέσσερα χρόνια μετά, η μάρκα ετοιμάζεται να παρουσιάσει στο κοινό τους καρπούς της πιο φιλόδοξης και σημαντικής επένδυσής της. Η επίσημη πρεμιέρα του πρώτου μοντέλου που θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA Mobility), με το αμιγώς ηλεκτρικό SUV μεσαίου μεγέθους, iX3, το οποίο θα αντλήσει έμπνευση από το Vision Neue Klasse X Concept, που είχε παρουσιαστεί τον Μάρτιο του 2024.
Πλατφόρμα, τεχνολογία και απόδοση: Ένα ολοκληρωμένο όραμα
Η Neue Klasse δεν είναι μια απλή πλατφόρμα, αλλά ένας πλήρης τεχνολογικός πυλώνας. Καλύπτει τα πάντα: από τον σχεδιασμό και την αρχιτεκτονική των μοντέλων, μέχρι το σύστημα κίνησης, το λογισμικό και την εμπειρία οδήγησης, με εντυπωσιακό γεγονός να είναι το ότι αυτή η πλατφόρμα δεν περιορίζεται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά επεκτείνεται και σε θερμικά και υβριδικά σύνολα, ακόμη και σε ένα μοντέλο υδρογόνου που αναμένεται το 2028.
Όπως τονίζει ο επικεφαλής ανάπτυξης της BMW, Frank Weber, η Neue Klasse φέρνει νέα εξαρτήματα και τεχνολογικές βάσεις που θα χρησιμοποιηθούν σε ολόκληρη την γκάμα, ανεξαρτήτου κινητήρα ή κατηγορίας.
Τα πρώτα μοντέλα της «νέας κλάσης»
Όπως προαναφέρθηκε, η νέα iX3 θα είναι το πρώτο όχημα που θα φέρει την υπογραφή της Neue Klasse. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2025 στο νέο εργοστάσιο της BMW στο Debrecen της Ουγγαρίας, ενώ οι παραδόσεις θα αρχίσουν στις αρχές του 2026 και ακολουθεί η i3, η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της Σειράς 3 που θα κατασκευάζεται στο Μόναχο, με την πρεμιέρα να τοποθετείται εντός του 2026.
Μέχρι το 2027, θα έχουν παρουσιαστεί τουλάχιστον έξι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα βασισμένα στη Neue Klasse, ανάμεσά στα οποία περιλαμβάνονται η i3 Touring, η iX4 Coupe, καθώς και ένα μικρότερο SUV, η iX1. Ακόμη και μοντέλα με θερμικά μοτέρ, όπως η ανανεωμένη Σειρά 5 και η X5, θα ενσωματώσουν σταδιακά στοιχεία της Neue Klasse.
Gen6 eDrive: Η «καρδιά» της Neue Klasse
Στην «καρδιά» της Neue Klasse χτυπά η νέα γενιά ηλεκτροκίνησης Gen6, που φέρνει τεράστια βελτίωση σε ενεργειακή απόδοση, αυτονομία και κόστος. Βασίζεται σε αρχιτεκτονική 800V και μικροεπεξεργαστές από πυρίτιο (SiC), προσφέροντας 30% ταχύτερη φόρτιση, 20% περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα και έως 30% μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με την προηγούμενη γενιά (Gen5).
Η iX3, για παράδειγμα, υπόσχεται αυτονομία 800 km με κατανάλωση μόλις 15 kWh / 100 km, ενώ η i3 μπορεί να φτάσει τα 12 kWh / 100 km, επιδόσεις που τοποθετούν τη BMW στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς. Επιπλέον, η μπαταρία της iX3 θα έχει έως και 50% χαμηλότερο κόστος, χάρη σε νέες χημικές ενώσεις και προηγμένες δομές τύπου “cell-to-pack” και “cell-to-open-body”, στις οποίες η μπαταρία αποτελεί τμήμα της δομής του αυτοκινήτου.
Νέα μηχανολογική φιλοσοφία και οδηγική εμπειρία
Η Neue Klasse δεν φέρνει μόνο νέες μπαταρίες αλλά και νέους ηλεκτροκινητήρες. Τα EV μοντέλα θα χρησιμοποιούν έναν ενιαίο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ενσωματωμένο με τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο, ενώ τα xDrive μοντέλα θα διαθέτουν επιπλέον έναν ασύγχρονο κινητήρα μπροστά.
Όλα αυτά συνδέονται με το νέο Energy Master, την in-house πλατφόρμα ηλεκτρονικών και λογισμικού, που επιτρέπει over-the-air αναβαθμίσεις και δυναμική παραμετροποίηση της οδήγησης.
Τέσσερα "Superbrains" και το πανοραμικό iDrive
Η Neue Klasse εισάγει μια ριζικά νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική, βασισμένη σε τέσσερις ισχυρούς υπολογιστές ("Superbrains"). Καθένας είναι υπεύθυνος για ένα ξεχωριστό τομέα: δυναμική συμπεριφορά, αυτόνομη οδήγηση, έλεγχο λειτουργιών και εμπειρία χρήστη.
Στο εσωτερικό, η επανάσταση έρχεται μέσω του Panoramic iDrive, ενός συστήματος διεπαφής που καταργεί τα παραδοσιακά όργανα. Περιλαμβάνει ψηφιακή λωρίδα πληροφοριών στη βάση του παρμπρίζ, μια μεγάλη κεντρική οθόνη, 3D head-up display και νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, με το λειτουργικό σύστημα X, αναπτυγμένο εξολοκλήρου από την BMW, να υπόσχεται εμπειρία εφάμιλλη με αυτήν των premium smart συσκευών.
Το Panoramic iDrive θα υιοθετηθεί από όλα τα μοντέλα της BMW από τα τέλη του 2025, ανεξάρτητα από την πλατφόρμα ή το σύστημα κίνησης.
Πρόκειται για μια σημαντική, αν όχι την σημαντικότερη, επένδυση στην ιστορία της εταιρείας με τα πρώτα σημάδια να είναι πολύ θετικά και να δείχνουν ότι θα αποδώσει. Αν οι υποσχέσεις γίνουν πράξη, η Neue Klasse μπορεί να αποδειχθεί ό,τι και η αρχική Neue Klasse πίσω στο 1960 που αποτέλεσε την αφετηρία μιας νέας χρυσής εποχής για τη BMW.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αποκάλυψη: Η πρώτη ηλεκτρική BMW X5 «αγριεύει» - Όλες οι λεπτομέρειες (photos)
Vision Neue Klasse X: Η BMW παρουσιάζει την επόμενη μέρα των SUV (photos)
Η πρώτη ηλεκτρική BMW M3 των 700 PS «γδύνεται» και ετοιμάζεται για παρουσίαση (photos)