Το 2020, η Volkswagen λάνσαρε το ID.3, ένα μικρό ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο με ηλεκτρική «καρδιά», το οποίο το Car and Driver έχει δοκιμάσει, και μπορείτε να διαβάσετε τα συμπεράσματά μας ΕΔΩ.
Έκτοτε, έχει δεχτεί ένα facelift, ενώ σύμφωνα με την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται και για δεύτερο, με τη VW να πιστεύει στο μοντέλο.
Για να δοκιμάσει την αντοχή του στον χρόνο (πέρα από την πρακτικότητα ή την οικονομία του), ο ADAC (η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου) ζήτησε από την VW ένα ID.3 στην έκδοση Pro S με στόχο να κάνει 160.000 km, όσα καλύπτει η εγγύηση που προσφέρουν οι Γερμανοί, και να δει σε τι κατάσταση θα βρίσκεται η μπαταρία μετά το τεστ.
Τέσσερα χρόνια χρειάστηκαν για να συμπληρωθεί αυτή η απόσταση από τους δοκιμαστές του ADAC, που έφτασαν στο όριο την μπαταρία των 77 kWh.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι για να μπορέσουν να διανύσουν αυτά τα χιλιάδες χιλιόμετρα το συντομότερο δυνατόν, οι υπεύθυνοι της δοκιμής επέλεξαν ταχυφορτιστές 4 στις 10 φορές που χρειάστηκε να βρουν πρίζα, ενώ σε αντίθεση με αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής, το όχημα παρέμενε επίσης στο σταθμό φόρτισης με επίπεδο φόρτισης 100% μεταξύ των δοκιμαστικών διαδρομών, μερικές φορές για αρκετές ημέρες.
Το αποτέλεσμα ήταν το εξής: μετά από 4 χρόνια δοκιμών και 160.000 km, η χωρητικότητα της μπαταρίας έχει πέσει στο 91%, χάνοντας δηλαδή μόλις 9%, με την πορεία της πτώσης της κατάστασης υγείας της να διαμορφώνεται ως εξής:
Χιλιόμετρα | % μπαταρίας |
---|---|
21,749 | 96 |
46,029 | 96 |
59,166 | 96 |
69,549 | 95 |
84,264 | 94 |
87,020 | 94 |
102,505 | 93 |
128,500 | 92 |
145,810 | 91 |
169,651 | 91 |
Σύμφωνα με την ομάδα του Test and Technology Centre στην πόλη Landsberg am Lech της Γερμανίας, η οποία διεξήγαγε τη δοκιμή, «το ID.3 παραμένει κατάλληλο για μακρινά ταξίδια», ενώ πλέον η εγγύηση μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο αν η υγεία της μπαταρίας πέσει κάτω από το 70%, μιας και δεν έχουν ακόμα παρέλθει 8 χρόνια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW: Στην Ελλάδα το πισωκίνητο ID.3 GTX Performance με τους 326 PS (τιμή-εξοπλισμός)
ID.3 GTX Fire+Ice: Το ηλεκτρικό που ξυπνά μνήμες Golf 2ης γενιάς (τιμή)
Volkswagen: Αυτό είναι το ισχυρότερο GTI παραγωγής όλων των εποχών (photos-video)