Τέσσερις μήνες μετά την παρουσίαση της νέας CLA σε θερμική και ηλεκτρική έκδοση, η Mercedes τράβηξε το κάλυμμα από τη CLA Shooting Brake, το πρώτο ηλεκτρικό shooting brake μοντέλο της γερμανικής μάρκας.
Η ιστορία αυτού του μοντέλου ξεκινά από το 2012, όταν οι Γερμανοί είχαν αποκαλύψει τη CLS Shooting Brake, προτού μπουν ενεργά σε αυτήν την κατηγορία με την πρώτη CLA Shooting Brake τρία χρόνια αργότερα.
Σε πρώτη φάση, δίνεται έμφαση στους χώρους και τον σπορ σχεδιασμό του μοντέλου. Η νέα CLA Shooting Brake έχει -ασφαλώς- αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με τη σεντάν έκδοσή της, καθώς έχει μήκος 4.723 mm, ύψος 1.469 mm και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 61 mm, φτάνοντας τα 2.790 mm.
Αυτό σημαίνει πως οι επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο, ιδίως στα πίσω καθίσματα χάρη και στην πανοραμική οροφή που «πέφτει» προς τα πίσω δίνοντας μία αεροδυναμική όψη στο μοντέλο, ενώ σε επίπεδο αποθηκευτικού χώρου, η CLA Shooting Brake υπόσχεται ως και 1.290 L στο πορτ μπαγκάζ (με τα καθίσματα πεσμένα), καθώς και 101 L frunk (εμπρός αποθηκευτικού χώρου), αλλά και ελκτική ικανότητα που αγγίζει τα 1.500 kg στην πισωκίνητη και 1.800 kg στην τετρακίνητη έκδοση.
Σχεδιαστικά, ασφαλώς έχει στοιχεία από τη σεντάν έκδοση, με τη χαρακτηριστική μάσκα γεμάτη τριάκτινα αστέρια και τα LED φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, αλλά και την ενιαία μπάρα φωτισμού στο πίσω μέρος μαζί με ένα μικρό spoiler στην κατάληξη της οροφής.
Όποιος κάτσει στην θέση του οδηγού, θα αντικρίσει ένα τιμόνι με φυσικού διακόπτες, αλλά και το γνωστό πια σύστημα MBUX της Mercedes, το οποίο βασίζεται στο Mercedes-Benz Operating System και δίνει τόσο στον οδηγό, όσο και στους επιβάτες τη δυνατότητα φωνητικής αναγνώρισης κι εκμετάλλευσης στοιχείων τεχνητής νοημοσύνης, καθώς εντός αυτού έχουν ενσωματωθεί το ChatGPT4o και το Google Gemini. Σε επίπεδο αισθητικής, ανάλογα τον χρωματισμό αλλάζει και η υφή της καμπίνας, με το κόκκινο δέρμα στα καθίσματα και τις μαύρες επιφάνειες συνολικά να προσδίδουν κύρος και μία αρκετά οικεία αίσθηση για μοντέλα της Mercedes.
Επιπλέον, έχει όλα τα συστήματα παθητικής ασφάλειας των σύγχρονων οχημάτων, όπως την υποβοήθηση λωρίδας, τα αυτόματα φώτα, κ.ά., στον στάνταρ εξοπλισμό.
Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις, η CLA Shooting Brake πατά στην πλατφόρμα Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA), και θα διατεθεί σε δύο παραλλαγές. Η πρώτη είναι η CLA 250+, απόδοσης 271 PS (200 kW) και με αυτονομία που αγγίζει τα 761 km στον κύκλο WLTP, ενώ η έτερη είναι η CLA 350 4MATIC, η τετρακίνητη δηλαδή, με 353 PS (260 kW) και αυτονομία 730 km στο κύκλο WLTP.
Αμφότερες τροφοδοτούνται από μία μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) 85 kWh, που φορτίζει με ισχύ 22 kW σε εναλλασσόμενο και 320 kW σε συνεχές ρεύμα. Μάλιστα, με 10 λεπτά φόρτισης σε DC, μπορεί να κάνει 310 km. Μεταγενέστερα, θα ακολουθήσουν και πακέτα AMG Line και AMG Line Plus.
Τέλος, η Mercedesαποκάλυψε πως θα έρθει και υβριδική έκδοση της CLA Shooting Brake το 2026, βασισμένη σε τεχνολογία 48-volt με τον ηλεκτροκινητήρα να ενσωματώνεται στο κιβώτιο ταχυτήτων και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης σε αστικό περιβάλλον.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ανακοινώθηκαν οι πρώτες τιμές για τη νέα Mercedes-Benz CLA (πίνακες)
Mercedes-AMG: Η νέα CLA έρχεται με ενεργή πίσω πτέρυγα και 700 km αυτονομίας (photos)
Mercedes: Το νέο concept car «γκρεμίζει» ό,τι ξέραμε για τις μπερλίνες (video)