Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνηθίζουν να παρουσιάζουν one-off μοντέλα, τα οποία δεν είναι βέβαιο ότι θα καταλήξουν να φτάσουν στη γραμμή παραγωγής. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Ένα χρόνο μετά την παρουσίασή του ως «show car» στο ID. Meeting που πραγματοποιήθηκε στο Λοκάρνο της Ελβετίας, το ID.3 GTX FIRE+ICE της Volkswagen περνά στη γραμμή παραγωγής, ως ειδική, περιορισμένη έκδοση 1.990 μονάδων. Μάλιστα, γνωρίζουμε ήδη την τιμή του στη Γερμανία, η οποία ξεκινά από 56.020 €.
Γιατί 1.990 αντίγραφα; Για να τιμηθεί η αντίστοιχη έκδοση FIRE+ICE του Golf 2ης γενιάς, που παρουσιάστηκε το 1990 και διέθετε σπορ χαρακτήρα. Η σχεδίασή της έγινε με τον επιχειρηματία, σχεδιαστή μόδας και σκηνοθέτη Willy Bogner. Τότε, το Golf είχε σκούρο βιολετί χρώμα με περλέ εφέ και ξεχώριζε για τις ζάντες αλουμινίου, την εμπρός αεροτομή, το φαρδύτερο αμάξωμα και τους κινητήρες από 90 έως 160 PS, με την έκδοση GTI να είναι στην κορυφή. Πούλησε 16.700 μονάδες, αν και το αρχικό πλάνο προέβλεπε την παραγωγή 10.000.
Περνώντας στο σήμερα, το ηλεκτρικό (ασφαλώς) ID.3 GTX FIRE+ICE διατηρεί ανάλογα χαρακτηριστικά. Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη μάρκα αθλητικών ειδών υψηλής απόδοσης BOGNER FIRE+ICE, μέρος της εταιρείας πολυτελούς αθλητικής μόδας BOGNER με έδρα το Μόναχο.
Εξωτερικά, η περιορισμένη έκδοση χαρακτηρίζεται από το μεταλλικό χρώμα Ultra Violet, που παραπέμπει στο αντίστοιχο Golf, ενώ η λωρίδα του πλαισίου οροφής σε κόκκινο ανοδιωμένο χρώμα Flaming Red προσθέτει μια σπορ πινελιά. Άλλα διακριτά στοιχεία που προδίδουν τον ειδικό χαρακτήρα της έκδοσης είναι το διαφανές ματ αυτοκόλλητο FIRE+ICE στην κολόνα C, το λογότυπο Fire and Ice στην αεροτομή οροφής και οι αποκλειστικές ζάντες Locarno 20 ιντσών με το ίδιο Ultra Violet χρώμα, το γυαλιστερό φινίρισμα και την κόκκινη επιγραφή GTX στο κέντρο.
Επιπλέον, τα LED πίσω φώτα τελευταίας γενιάς έχουν φιμέ επίστρωση, αποκλειστική για το μοντέλο, ενώ με το άνοιγμα των θυρών, ο φωτισμός που εμφανίζεται διαθέτει γραφικά που αντιπροσωπεύουν στοιχεία της φωτιάς και του πάγου, από την πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού, αντίστοιχα.
Αυτή η διαφοροποίηση συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Στην πλευρά του οδηγού, το κάθισμα και οι ραφές χαρακτηρίζονται από κόκκινο χρώμα «On Fire Red», την ώρα που στην πλευρά του συνοδηγού αλλά κυριαρχούν σχεδιαστικά στοιχεία πάγου «Keep Cool Blue». Χρωματιστές ραφές και λογότυπα συναντά κανείς και στο τιμόνι, το ταμπλώ και τις επενδύσεις των θυρών. Όσο για τα ίδια τα καπιτονέ καθίσματα είναι εμπνευσμένα από τις συλλογές BOGNER FIRE+ICE και διαθέτουν μοτίβο ενός φερμουάρ, με το λογότυπο της collection στο κέντρο τους.
Το ID.3 GTX FIRE+ICE είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές ισχύος, 286 PS και 326 PS, αμφότερες με ροπή 545 Nm (προερχόμενοι από τα ID.3 GTX και Performance). Στην πιο ισχυρή έκδοση, απαιτούνται 5,7 sec για τα 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 km/h.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει αξιοποιήσιμη ενεργειακή χωρητικότητα 79 kWh, φορτίζει με ισχύ μέχρι 185 kW σε ταχυφορτιστή DC, με αποτέλεσμα να απαιτούνται περίπου 26 λεπτά για να «γεμίσει» από το 10% στο 80%. Όσο για τη συνδυασμένη αυτονομία ανέρχεται σε 591 km.
Αμφότερες οι εκδόσεις χαρακτηρίζονται από πλούσιο βασικό εξοπλισμό - στον οποίο περιλαμβάνεται σπορ ανάρτηση - και μπορεί να συνδυαστούν με διάφορα πακέτα:
- Το πακέτο Interior Plus περιλαμβάνει premium σπορ καθίσματα με λειτουργία μασάζ, Head-Up-Display Επαυξημένης Πραγματικότητας και ηχοσύστημα Harman Kardon.
- Το πακέτο Convenience περιλαμβάνει διζωνικό Climatronic και σύστημα πλοήγησης
- Το πακέτο Assist περιλαμβάνει Park Assist Plus, σύστημα κάμερας οπισθοπορείας, Keyless Access και Adaptive Cruise Control
Επιπλέον, μια σπορ ανάρτηση περιλαμβάνεται ως στάνταρ και στις δύο εκδόσεις του μοντέλου περιορισμένης έκδοσης. Τέλος, η έκδοση των 326 PS διαθέτει σπορ ρυθμιζόμενο έλεγχο πλαισίου DCC (προαιρετικός στη μικρότερη παραλλαγή) και μπορεί να εξοπλιστεί με σπορ ελαστικά 235.
«Η ανταπόκριση στο περσινό αυτοκίνητο ήταν εξαιρετική. Πολλοί θαυμαστές της Volkswagen εξέφρασαν την έντονη επιθυμία να δουν αυτό το αυτοκίνητο να μπαίνει στην παραγωγή και είμαστε πολύ χαρούμενοι που πραγματοποιήσαμε αυτή την επιθυμία. Το ID.3 GTX FIRE+ICE καταδεικνύει τη συναισθηματική γοητεία του premium σπορ μοντέλου μας, ενώ παράλληλα μεταφέρει ένα κομμάτι της ιστορίας της Volkswagen στο ηλεκτρικό μέλλον», τόνισε ο Martin Sander, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen, υπεύθυνος για τις Πωλήσεις, το Μάρκετινγκ και το After Sales.
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος και Chief Brand Officer της BOGNER, Daniel Hiendlmeier, ανέφερε: «Η αναβίωση της συνεργασίας μεταξύ της Volkswagen και της BOGNER FIRE+ICE μετά από περισσότερα από 30 χρόνια και η υλοποίηση ενός μοντέλου μαζικής παραγωγής αποτελεί σημαντικό ορόσημο για εμάς. Αυτό που ξεκίνησε ως ένα show car έχει γίνει ένα όχημα έτοιμο για την αγορά που θα ενθουσιάσει τόσο τους οπαδούς του εμβληματικού Golf II Fire and Ice όσο και τη νέα γενιά. Είναι μια ισχυρή δήλωση για τη σημασία της σύνδεσης της μόδας και της κινητικότητας».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμάζουμε το VW ID.3 GTX 286 PS με τον σπορ χαρακτήρα και DNA από Golf GTI
Volkswagen: Αυτό είναι το ισχυρότερο GTI παραγωγής όλων των εποχών (photos-video)